گزارش کامل از آخرین کافه ترانه سال 1391
نویسنده خبر :

گزارش کامل از آخرین کافه ترانه سال 1391

17 مارس 2013 1 نظر
کد خبر : 643703
بازدید : 50
1 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

انجمن ادبی "کافه ترانه" طی یک ویژه برنامه باشکوه تحت عنوان "عیدانه" با حضور اهالی شعر، موسیقی و سینما به کار خود در سال 91 پایان داد.
 

این انجمن ترانه و شعر خوانی جوان که با مدیریت و اجرای خواهران عرب (مهدیه و مهشاد عرب) هر دو پنجشنبه یکبار برگزار میگردد توانسته است محبوبیت بی مثالی را نزد جامعه ادبی و هنری کسب کند و هر جلسه میزبان تعداد زیادی از اهالی ترانه سُرا و موسیقی باشد.

روز پنجشنبه 24 اسفند ماه زمانی بود که "کافه ترانه" برای آخرین بار در سال 91 جلسه خود را برگزار کرد. همانند نظم همیشگی "کافه ترانه" این جلسه هم بدون هیچ تاخیری راس ساعت 17 کار خود را به صورت رسمی آغاز نمود. خواهران عرب طی صحبتهای جداگانه ای به حضار و مهمانان برنامه خیر مقدم گفتند و 150 دقیقه برنامه "عیدانه" کافه ترانه را برای دوستاران فرهنگ و ادب اجرا کردند……

 

 

آیتم شعرخوانی اولین و اصلی ترین بخش "عیدانه" کافه ترانه بود، متقاضیان شعرخوانی به ترتیب توسط مهدیه و مهشاد عرب بروی سن فراخوانده میشدند و آثار خود را برای حضار دکلمه میکردند. پس از اتمام هر اثر کارشناسان حاضر در برنامه با ارائه نقطه نظرات علمی و فنی نکاتی را برای پیشرفت آثار بیان میکردند.

دکتر سید مهدی موسوی (شاعر، منتقد ادبی)، افشین سیاهپوش (ترانه سرا، خواننده و آهنگساز)، حسین متولیان (ترانه سرا، شاعر، مجری صدا و سیما)، علی استیری (ترانه سرا)، عرفان سلیمی (ترانه سرا، آهنگساز)، علیرضا برنجی (ترانه سرا)، مصطفی اصانلو (ترانه سرا)، نوید محمودی (برنامه ساز و تهیه کننده تلویزیون، ترانه سرا)، زهرا عاملی (ترانه سرا ،مجری صدا و سیما) ، حامد صوفی پور (ترانه سرا)، امید جامع (ترانه سرا، آهنگساز)، مجید تک (ترانه سرا)، مهدی سهراب (خواننده، ترانه سرا)، سعید کریمی (ترانه سرا، نویسنده)، شقایق میرزایی (ترانه سرا)، و میلاد ثابت ( ترانه سرا، خبرنگار) ترانه سُراهایی بودند که به عنوان ترانه سرای مهمان در عیدانه "کافه ترانه" شرکت کرده بودند. همچنین بسیاری از ترانه سراهای مستعد، جوان و خوش آتیه در جلسه حضور داشتند وبه  ترانه خوانی پرداختند.  

نکته جالب توجه این آیتم، شعرخوانی «حسین سلیمانی» بازیگر سینما و تئاتر بود، وی که با فیلم سینمایی "مهر مادری" به سینما معرفی شد در این برنامه استعداد خود را هم در شعر نشان داد و یک ترانه از آثار خودرا برای حضار دکلمه کرد.

شایان به گفتن است که در بخش شعرخوانی، استاد «میرصلاح حسینی» پیشکسوت بازیگری در تئاتر و سینما با دعوت «خواهران عرب» بروی سن حاضر شد و دقایقی درباره علاقه شدید خود به اشعار کلاسیک و معاصر فارسی سخنانی را بیان کرد، استاد «حسینی» در آخر با خواندن شعری از حضرت حافظ صحنه را ترک کرد.

«زیبا کاویانی، سیامک نوری و کسری ذوالفقاری» از دیگر مهمانان سینمایی حاضر در جلسه بودند.

"کافه ترانه" علاوه بر حضور ترانه سرایان محفل صمیمی برای اهالی موسیقی هم گردیده است و هر جلسه تعداد زیادی از خواننده ها، آهنگسازها، تنظیم کنندگان و نوازنده ها در این جلسه شرکت میکنند، به همین منظور آیتمی برای اجرای زنده موسیقی در این برنامه درنظر گرفته شده است.

در ویژه برنامه "عیدانه کافه ترانه" شاهد دو اجرای زنده آواز و موسیقی بودیم که در بخش ابتدایی «سروش برآبادی» دقایقی را به اجرای زنده آواز پرداخت، وی که با 10 ساله سن جوان ترین خواننده پاپ کشور محسوب میشود با اجرای شگفت انگیز خود مورد استقبالِ تمامی حاضرین در سالن قرار گرفت.

در بخش پایانی برنامه هم دیگر خواننده، آهنگساز و تنظیم کننده خوش صدا و آینده دار موزیک پاپ کشور «آدرین دانش کیان» دو اثر را به صورت زنده برای حضار اجرا کرد.

پدرام کشتکار (آهنگساز و تنطیم کننده)، نیما نورمحمدی (آهنگساز و تنظیم کننده)، نیکان (آهنگساز و تنظیم کننده)، ساناز کریمی (آهنگساز)، محمد چناری (خواننده، آهنگساز)، آمین ملک (خواننده)، محسن نشاسته گر (خواننده،آهنگساز)، محمد اخوت (مدیر سایت گنجا موزیک)، کامران مولایی (خواننده)، مهرشاد آریا (خواننده، آهنگساز)، سعید اظهری (خواننده)، پیمان ملکی (آهنگساز و تنظیم کننده)، کاویار کریمی (خواننده)، امیر فخرالدین (خواننده)، فرهاد نیک زاد (آهنگساز و تنظیم کننده)، محسن عامریان (آهنگساز، تنظیم کننده)، فرشته دلقندی (نویسنده)، رحان جواهری (خواننده)، پیمان رشیدی (خواننده)، مجتبی خوشبخت (خواننده)، سمیر شکیبا (خواننده) و سپهر کریمی (گوینده و مجری رادیو) دیگر مهمانان اهل موسیقی در این جلسه ویژه بودند.
 

«مهدیه و مهشاد عرب» در ساعت 19:19 پایان "کافه ترانه" در سال 1391 خورشیدی را  اعلام داشتند و برای هم ترانه ای های خود در سال 92 سالی خوب و توام با موفقیت را آرزو کردند.
 

 

 دانلود کلیه عکس ها در یک فایل زیپ با لینک مستقیم

 

 

 

 

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها