خداحافظی حامی با خوانندگی
نویسنده خبر :

خداحافظی حامی با خوانندگی

16 آوریل 2013 1 نظر
کد خبر : 643940
بازدید : 42
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

حمید حامی از وضعیت موسیقی پاپ و برخی خواننده‌های این عرصه در ایران انتقاد کرد و گفت: من هرگز نمی‌خواستم با مدل لباس و فرم برداشتن عینکم مخاطب جذب کنم یا مثل برخی خواننده‌ها باشم که بعد از خواندن آهنگ یک سریال پدرشان را هم می‌فروشند.

حمید حامی خواننده جوان پاپ در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اوضاع موسیقی پاپ ایران و جایگاه خود به عنوان یک خواننده که قابلیت ارتقای این نوع موسیقی را دارد، گفت: اوضاع موسیقی پاپ ما خراب‌تر از آن است که کسی مثل من بتواند آن را نجات دهد. موسیقی پاپ تجاری شده و در نتیجه این اتفاق، هنر نادیده گرفته شده، سلیقه و ذائقه عامه مردم نیز عوض شده است و ما در این شرایط به سمت پوچ شدن موسیقی پیش می‌رویم.

وی در ادامه افزود: در این چند سال گذشته به کنسرت‌های خوانندگانی از موسیقی پاپ رفته‌ام و در این  کنسرت‌ها با پنهان کاری واقعیت‌ها به مردم مواجه شده‌ام. این پنهان کاری در ارائه ندادن صدای واقعی آهنگ‌ها، صدای واقعی خواننده به واسطه تکنیک و تکنولوژی نمود می یابد.

این موسیقی‌ها دود از سر من بلند می‌کند

خواننده آلبوم “یک لحظه عاشق شو” در توضیح پنهان‌کاری در ارائه واقعی اثر موسیقایی عنوان کرد: من گمان می کردم این پنهان کاری فقط در آلبوم اتفاق می افتد ولی وقتی به کنسرت رفتم، مشاهده کردم که این اتفاق فقط به آلبوم منحصر نبوده و در کنسرت ها نیز حضور دارد. چند روز پیش به صورت مخفیانه به کنسرت یکی از خوانندگان پاپ در کیش رفتم و هنگامی که اجرای خواننده کنسرت و گروهش را شنیدم، دود از سرم بلند شد.

حامی اشاره کرد: همان طور که همه می‌دانیم موسیقی خوب روی شنونده آن تاثیر مثبتی دارد ولی با شنیدن موسیقی و اجرای خواننده آن کنسرت متوجه شدم که این موسیقی نه تنها تاثیر مثبت در روی گل و گیاه ندارد، بلکه روی هر شنونده‌ای تاثیر منفی دارد و من متعجبم که مردم چگونه به چنین موسیقی‌هایی گوش داده و آن را تحمل می‌کنند و به هیچ وجه متوجه آسیب‌های آن نیستند.

خواننده آلبوم “حامی” در تکمیل دلایل ضعیف بودن کنسرت‌های موسیقی پاپ گفت: در کنسرت مذکور سازهایی همچون گیتارباس، ترومپت، فلوت استفاده شده بود ولی نوازنده‌ها بیشتر قطعات را ساز نمی‌زدند و موسیقی ترکیبی بود و از موسیقی ضبط شده کامپیوتری که از لپ تاپ پخش می شد استفاده می‌شد و جاهایی که ضبط نشده بود نوازنده ها می‌نواختند، با این حال صدای خواننده اصلا خوب نبود. البته من مشکلی با موسیقی ضبط شده کامپیوتری ندارم و با پیشرفت تکنولوژی این مساله نه تنها بد نیست بلکه خوب هم هست ولی مشکل اینجا است که با وجود چنین امکاناتی باز اجراهای ضعیفی را شاهد هستیم.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها