اعلام نامزدهای جوایز گرمی
نویسنده خبر :

اعلام نامزدهای جوایز گرمی

11 دسامبر 2013 1 نظر
کد خبر : 647339
بازدید : 18
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

ترکیبی از هنرمندان موسیقی رپ، پاپ و دنس در رشته‌های اصلی پنجاه و ششمین دوره جوایز گرمی نامزد دریافت جایزه هستند.
نامزدهای جوایز گرمی 2013 جمعه شب (شنبه صبح به وقت تهران) معرفی شدند.
نامزدهای این دوره از جوایز در برنامه‌ای یک‌ساعته در سالن نوکیا تیه‌تر در لس آنجلس معرفی و مراسم از شبکه سی‌بی‌اس به طور زنده پخش شد.
امسال اعضای آکادمی رکورد رویکردی متنوع به جوایز داشتند و هیچ هنرمندی در هر چهار رشته اصلی جوایز گرمی یعنی جوایز بهترین رکورد (ضبط) سال، بهترین آلبوم سال، بهترین ترانه سال و بهترین هنرمند تازه‌وارد سال نامزد نشده است.
نکته جالب دیگر درباره نامزدهای امسال این است که اغلب آلبوم‌های پرفروش سال در رشته‌های اصلی نادیده گرفته شدند و این در حالی است که خوانندگان این آلبوم‌ها در چندین رشته نامزد گرمی شده‌اند.
جی زی، خواننده رپ با آلبوم «مانگا کارتا… چام مقدس» که تا کنون بیش از یک میلیون نسخه از آن به فروش رفته است، پیشتاز نامزدی جوایز گرمی امسال شده و در 9 رشته نامزد (اغلب در رشته‌های مربوط به موسیقی رپ) شده است.
جاستین تیمبرلیک، خواننده موسیقی پاپ پس از پنج سال به عرصه موسیقی بازگشته و تا کنون 2.3 میلیون نسخه از آلبوم «20/20 تجربه» او به فروش رفته است. با این حال او هم در رشته‌های اصلی نامزد نیست و در هفت رشته موسیقی پاپ نامزد گرمی شده است.
آن‌یی وست هم با آلبوم «ییزوس» تنها در دو رشته نامزد گرمی شده است. لیدی گاگا هم در هیچ رشته‌ای نامزد گرمی نشده چون آلبومش «پاپ آرت» پس از آخرین زمان بررسی آثار توسط آکادمی رکورد منتشر شده است.
در رشته بسیار مهم بهترین آلبوم سال، آلبوم‌هایی متنوع نامزد شده‌اند؛ «بی‌قراری مقدس» (The Blessed Unrest) آلبوم پاپ سارا باریلس به همراه آلبوم جذاب گروه «دفت پانک» به نام «خاطرات با دسترسی آنی» (Random access Memories) نامزدهای اصلی هستند.

تیلور سوئیفت با آلبوم «قرمز»، کندریک لامار با «پسر خود، شهر دیوانه» (Good Kid, MAAD City) و مکل‌مور و رایان لوئیس با «سرقت» (Heist) دیگر نامزدهای این بخش هستند.
در این بخش تنها تیلور سوئیفت پیش از این برنده این جایزه شده است. او سال 2010 با آلبوم «بی‌باک» (Fearless) برنده این جایزه شد. «قرمز» تا امروز پرفروش‌ترین آلبوم امسال بوده (هرچند اواخر سال پیش منتشر شد) و تا کنون چهار میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.
دیگر بخش مهم جوایز گرمی جایزه بهترین رکورد (ضبط) سال است که جایزه آن به خواننده، تهیه کننده و تنظیم‌کننده آهنگ اهدا می‌شود.

در این بخش دفت پانک و فارل ویلیامز برای «Get Lucky»، ایمجین دراگونز برای «رادیواکتیو»، لورد برای «Royals»، برونو مارس برای «بیرون بهشت مانده» (Locked Out of Heaven) و رابین تیک برای «خطوط محو» (Blurred Lines) نامزد هستند.
جایزه بهترین ترانه سال به ترانه‌سرای آهنگ برتر سال اهدا می‌شود و برای همین بر سر این جایزه رقابت بسیار شدید است.

امسال ترانه‌های «Royals» (نوشته جوئل لیتل و لورد)، «بیرون بهشت مانده» (نوشته فیلیپ لارنس، الی لوین و برونو مارس)، «یه دلیل برام بیار» (نوشته پینک، جف بسکر و نیت روس)، «غرش» (نوشته کیتی پری، لوکاز، مکس مارتین، بانی مک و هنری والتر) و «عشق مشابه» (نوشته مکل‌مور، مری لمبرت و رایان لوئیس) نامزد بهترین ترانه سال گرمی هستند.
در بخش بهترین هنرمند/خواننده تازه‌وارد لامار، خواننده رپ، مکل‌مور و رایان لوئیس، دوئت‌خوان‌های رپ، جیمز بلیک، هنرمند موسیقی پاپ الکترونیک، کیسی ماس‌گریوز، خواننده کانتری و اد شیران، خواننده بریتانیایی نامزد هستند.
جوان‌ترین نامزد امسال جوایز گرمی لورد خوانده اهل نیوزلند است که تنها 17 سال دارد و در دو رشته مهم ترانه سال و رکورد سال نامزد شده و در مجموع چهار نامزدی دارد. بسیاری لورد را با آدل مقایسه کرده‌اند.
در بخش موسیقی فیلم و سریال «جانگو رهاشده»، «گتسبی بزرگ»، «بینوایان»، «Muscle Shoals» و «Sound City: Reel to Reel نامزد» هستند.
در بخش بهترین آهنگساز سینمایی و تلویزیونی هم الکساندر دپلا برای «آرگو» و «30 دقیقه بامداد» نامزد شده و رقبایش کریگ آرمسترانگ برای «گتسبی بزرگ»، میشائل دانا برای «زندگی پای»، جان ویلیامز برای «لینکلن» و تامس نیومن برای «اسکای‌فال» هستند.
برندگان این دوره از جوایز گرمی که از آن به عنوان اسکار دنیای موسیقی یاد می‌شود، 26 ژانویه معرفی می‌شوند.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها