حاشیه‌های تعلیق گروه آریان
نویسنده خبر :

حاشیه‌های تعلیق گروه آریان

23 آوریل 2014 0 نظر
کد خبر : 650463
بازدید : 34
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

مدیر عامل شرکت «ترانه شرقی» می‌گوید تنها با حضور همه اعضای گروه آریان می‌توان درباره ادامه فعالیت‌های هنری این گروه موسیقی تصمیم گرفت.
محسن رجب‌پور تاکید می‌کند به جز انتشار آلبوم «آریان 5» که در اختیار شرکت ترانه شرقی است، دیگر فعالیت‌های گروه آریان به حالت تعلیق در می‌آید.
ماجرای تعلیق فعالیت‌های این گروه پر هوادار موسیقی پاپ ایران از یادداشتی که علی پهلوان، یکی از دو خواننده گروه آریان، در سایت شخصی‌اش گذاشته، شروع شد. او نوشته است: «بالاخره اعضای گروه آریان به یک اجماع کلی در مورد آلبوم و فعالیت‌های گروه رسیدند و من الان به خودم اجازه می‌دهم که در این مورد صحبت کنم. «آریان 5» اثری است که پروسه ساختش یک سال و نیم طول کشیده و پروسه اخذ مجوزش دو سال. اتفاق ناگواری که برای این اثر افتاده این است که متأسفانه با گذشت زمان، اثرگذاری آثار (به علت نوع تنظیم آن‌ها و سبک کاریشان) از بین رفته و صحبت‌های اخیر من با دوستانم در گروه به اینجا رسیده و نظر‌ها در این مورد یکی شده است… الان نظر‌ها بر این اساس شده که این اثر در شرایط فعلی و با اینکه مجدد میکس و مستر شده جوابی را که باید نمی‌دهد.»

او خطاب به هواداران ادامه داده است: «از طرفی از آنجا که امتیاز آثار 3 آلبوم اول گروه آریان طی یک قرارداد و آلبوم چهارم بدون قرارداد در اختیار شرکت ترانه شرقی است، اعضای گروه به این نتیجه رسیدند… با ترانه شرقی صحبت شود تا ببینیم با چه شرایطی می‌شود امتیاز آثار در اختیار خود گروه قرار بگیرد… پیام صالحی به نمایندگی از گروه با ترانه شرقی صحبت کرده که نتیجه‌ این مذاکره برای ما اصلاً عملی نبود. بنابراین در شرایط فعلی تقریباً می‌شود گفت به بن‌بست رسیده‌ایم… تا به امروز صبر کردیم، باز هم صبر می‌کنیم تا شاید راهی برای خروج از این بن‌بست پیدا شود و ما آریانی‌ها را روزی در کنار هم روی صحنه ببینید.»
پس از این یادداشت بود که پیام صالحی، دیگر خواننده گروه آریان در گفتگو با مهر از به توافق نرسیدن با مدیرعامل شرکت ترانه شرقی به عنوان تهیه‌کننده آلبوم‌ها و قطعات این گروه موسیقی خبر داد و گفت: «بعد از این اتفاق تصمیم جمعی گرفتیم که تا اطلاع ثانوی فعالیت‌های این گروه را به حالت تعلیق درآوریم.»
در واکنش به این صحبت‌ها، مدیر عامل شرکت ترانه شرقی در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین می‌گوید: «تمام حقوق مرتبط با آثار منتشر شده و منتشر نشده گروه آریان که ترانه شرقی مجوزش را گرفته، متعلق به این موسسه است. آلبوم «آریان 5» هم از این قاعده خارج نیست و ما تصمیم خواهیم گرفت که منتشر شود یا نه.»
محسن رجب‌پور ادامه می‌دهد: «در حال حاضر تصمیم ما بر انتشار آلبوم است و تلاش می‌کنیم تا هفته آینده تکلیف آن را مشخص کنیم. این آلبوم منتشر خواهد شد مگر آنکه همه اعضای گروه آریان در جلسه‌ای دور هم جمع شوند و دلیل محکمی برای انجام نشدن این کار ارائه دهند.»
او در واکنش به دلیل‌هایی که دو خواننده گروه آریان برای منتشر نشدن این آلبوم آورده‌اند، می‌گوید: «امروز هم اگر همه اعضای گروه دور هم جمع شوند و روی قطعات کار کنند، نتیجه با آنچه در آلبوم «آریان 5» می‌شنویم، فرق زیادی نخواهد داشت. ترکیب اعضای گروه، سازبندی، استفاده از دو خواننده، حضور هم خوانان و… همه در عین اینکه ویژگی‌های گروه را شکل می‌دهد، به نوعی محدودیت هم ایجاد می‌کند.»

رجب‌پور با بیان اینکه ترانه شرقی به هیچ وجه مسئول تاخیر در انتشار آلبوم «آریان 5» نیست، می‌افزاید: «بهتر بود دوستان در گفت‌و‌گو‌های خود، برای هواداران توضیح می‌دادند که تازه 20 فروردین 93 مستر آلبوم به دست ما رسیده است و بابت تاخیر‌های پیش از آن تقصیری متوجه ترانه شرقی نیست. در این 12 روز اخیر ما کار‌ها را به سرعت دنبال و همه مقدمات انتشارش را آماده کرده‌ایم.»
او با تایید اینکه در گفت‌و‌گو با پیام صالحی به توافقی نرسیده‌اند، درباره ادامه کار گروه آریان توضیح می‌دهد: «اگر همه اعضای گروه دور هم جمع و با ما وارد مذاکره شوند، ترانه شرقی هم با آنان کنار خواهد آمد. در غیر این صورت تاکید می‌کنم که نمی‌توان آلبوم‌ها و تک آهنگ‌های منتشر شده و نشده گروه آریان را که امتیازش به طور قانونی در اختیار ماست، تنها به دو سه نفر از آنان واگذار کرد.»
محسن رجب‌پور در پایان تاکید می‌کند: «اعضای گروه آریان مثل فرزندان من هستند و محتوای کارنامه هنریشان چون میراثی که نمی‌توان بین دو سه نفرشان تقسیم کرد. برای همین امیدوارم روزی دوباره دور هم جمع شوند و روزهای خوب گذشته را بار دیگر تجربه کنند.»

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها