نشست خبری گروه موسیقی دنگ‌شو
نویسنده خبر :

نشست خبری گروه موسیقی دنگ‌شو

1 نوامبر 2014 1 نظر
کد خبر : 690099
بازدید : 20
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

 

گروه موسیقی «دنگ‌شو» نشست خبری خود را چند روز پس از انتشار نخستین آلبوم رسمی خود به نام «اتاق گوشواره»، در تالار وحدت برگزار کرد.
این نشست با حضور رضا شایا آهنگساز و مسئول گروه «دنگ شو» و حمیدرضا اسفندیاری مدیر موسسه آوای باربد و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.
 
«دنگ شو» زیرزمینی نیست
در ابتدای این نشست رضا شایا گفت: «دنگ‌شو» یک گروه زیرزمینی نیست، چنین تصوری یک سوءتفاهم است. ما در سال ۸۶ در فرهنگسرای ارسباران و سال ۸۷ در مؤسسه محک کنسرت‌هایی را به صورت رسمی برگزار کردیم اما بعد‌ها و پس از برگزاری یک تور خارجی به دلیل عدم آگاهی از قوانین به مشکل برخوردیم.
 
نامِ «دنگ شو» را از مولانا برگزیدیم
شایا درباره نام «دنگ شو» اظهار کرد: یکی از نخستین شعرهایی که ما رویش کار کردیم، شعری از مولانا بود. یکی از بیت‌های این شعر این بود:
در عشق جانان جان بده بی‌عشق نگشاید گره /‌ای روح اینجا مست شو وی عقل اینجا دنگ شو
روزی برادرم طا‌ها به سراغ من آمد و گفت نام مناسبی را برای گروه یافته‌ام. او «دنگ شو» را از این بیت مولانا برگزیده بود.
این آهنگساز درباره اعضای ثابت این گروه گفت: من و طا‌ها اعضای اصلی هستیم و نوازندگان و خوانندگان دیگر بنا بر حال و هوای قطعه‌هایی که اجرا می‌کنیم به گروه اضافه می‌شوند و این موسیقی است که تعیین می‌کند چه کسی عضو «دنگ‌شو» باشد. گروه ما برای هر اثرش انتخاب بازیگر می‌کند. در ‌‌نهایت نیز هر کسی که به خانه «دنگ شو» می‌آید جزئی از خانواده این گروه است.
 
«پالت» ادامهٔ راه «دنگ شو» است
شایا درباره شباهت‌های گروه «پالت» با گروه «دنگ شو» گفت: موسیقی «پالت» اروپایی است که در دل خود ریمیکسی ایرانی دارد. به هر حال در موسیقی این گروه رگه‌هایی از موسیقی «دنگ شو» شنیده می‌شود. به نظر من «پالت» یک جریان موسیقی است که ادامهٔ راه «دنگ شو» محسوب می‌شود.
حمیدرضا اسفندیاری مدیر موسسه آوای باربد و تهیه‌کننده این آلبوم در ادامه نشست گفت: ما در موسسه آوای باربد کارشناسانی داریم که پیشنهادهای مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهند. وقتی انتشار آلبوم گروه «دنگ شو» به دست ما رسید، چون از قبل با کار این گروه آشنا بودم، دیگر نیازی به بررسی نداشت.
اسفندیاری درباره برگزاری کنسرت گروه «دنگ شو» اظهار کرد: آلبوم «اتاق گوشواره» ۸ یا ۹ قطعه دارد و این تعداد قطعه برای برگزاری یک کنسرت کافی نیست. اما بعد از محرم و صفر به دنبال این هستیم که مجوز برخی اشعار و موسیقی‌ها را بگیریم و کنسرت را با قطعه‌هایی بیشتر برگزار کنیم.
 
آشنا نبودن با قانون ما را غیرمجاز کرد
رضا شایا در صحبت‌های خود به دلیل نداشتن مجوزِ گروه «دنگ شو» در سال‌های گذشته، گفت: ما به خاطر محتوای شعر یا موسیقی نبود که مجوز نمی‌گرفتیم. شاید دلیل اصلی این امر نا‌آگاهی ما از قوانین بود. در سال ۸۷ ما آلبوم «شیراز ۴۰ ساله» را عرضه کردیم و همزمان دعوت شدیم به آمریکا تا در آنجا توری را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: قانونی در کشور ما وجود دارد که براساس آن هر گونه فعالیت فرهنگی و هنری در خارج از مرزهای ایران باید با هماهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد انجام شود. مشکل اصلی ما این بود که از این قانون بی‌خبر بودیم. وقتی از امریکا برگشتیم متوجه شدیم که نمی‌توانیم به طور رسمی فعالیت کنیم.
رضا شایا در پایان این نشست از زمان انتشار آلبومش انتقاد کرد و گفت: چرا باید سیستم اداری به قدری کند باشد که آلبوم ما چند روز قبل از محرم و صفر به بازار بیاید. من خیلی دوست داشتم که کارهای اداری سریع‌تر انجام می‌شد و آلبوم اول مهر به بازار می‌آمد.
در همین باره اسفندیاری گفت: ‌ بیشتر تاخیری که در انتشار آلبوم به وجود آمد به دلیل مشکلاتی بود که خود ما در تهیه آلبوم داشتیم. خوشبختانه دفتر موسیقی همکاری لازم را با ما داشت و مجوز آلبوم را در زمانی یک هفته‌ای صادر کرد
اسفندیاری درباره روند صدور مجوزهای موسیقی در دولت جدید گفت: ‌ خوشبختانه روند صدور مجوز‌ها بسیار سریع شده و اکنون آلبوم‌های بسیاری را در دست داریم که مجوزشان صادر شده اما هنوز منتشر نشده‌اند. در واقع روند صدور مجوز‌ها بسیار سریع‌تر از روند انتشارشان شده است.
نخستین آلبوم رسمی گروه موسیقی «دنگ شو» در هفته گذشته در ۹ قطعه روانه بازار موسیقی شد.

منبع : موسیقی پارس

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها