حمایت و حضور همسر وزیر ارشاد از دومین اجرای گروه آوای صحرا
نویسنده خبر : Admin

حمایت و حضور همسر وزیر ارشاد از دومین اجرای گروه آوای صحرا

Admin 16 ژانویه 2016 0 نظر
کد خبر : 740360
بازدید : 32
1 پسند
خلاصه خبر : گروه آوای صحرا به سرپرستی و خوانندگی الهام کریمی که برای بار نخست در سوم و چهارم شهریور ماه تحت حمایت علیرضا افتخاری به روی صحنه رفتند، بار دیگر در ٢٣ و ٢٤ دی ماه در فرهنگسرای نیاوران مقابل بانوان هنردوست قرار گرفتند و اجراي ديگري را روي صحنه بردند...
متن خبر :

 

حمایت و حضور همسر وزیر ارشاد از دومین اجرای گروه آوای صحرا

گروه آوای صحرا به سرپرستی و خوانندگی الهام کریمی که برای بار نخست در سوم و چهارم شهریور ماه تحت حمایت علیرضا افتخاری به روی صحنه رفتند، بار دیگر در 24 و 25 دی ماه در فرهنگسرای نیاوران مقابل بانوان هنردوست قرار گرفتند و اجراي ديگري را روي صحنه بردند.
این اجرا با دو قسمت سنتی- کلاسیک و محلی خراسانی ، در دو بخش چهل و پنج دقیقه ای برای مخاطبان به اجرا در آمد.

در بخش اول هنرمندان این گروه به بازخوانی قطعات سنتی کلاسیک شامل ضربی دشتی،غروب کوهستان،چهار مضراب دشتی، تنهایی، گلنار، اشک حسرت، سودای دل و فردا تو می آیی، پرداختند.همچنین اجرای زیبای قطعه "سوختگان" ، حاصل تنظیم و آهنگسازی پویا نیکپور بود که به طور اختصاصی جهت اجراي این گروه تهیه شده بود و برای اولین بار در این برنامه به اجرا در آمد.

بخش دوم به بازخوانی قطعات محلی خراسانی شامل گل لاله، جومه نارنجی، خوشه های گندم، ضربی آفتاب نیمه شب، شاختایی، سه گدار و صورت کبوتر اختصاص داشت كه با استقبال بسيار خوب مخاطبان همراه بود.

نوازندگان این گروه متشکل از پدیده احرار نژاد(تار)، آوا ایوبی(تارباس و عود)، شیما بلوکی فر(کمانچه)، نازنین پدرثانی(تنبک و کوزه) و مژگان ابوالفتحی(دف) الهام کریمی بودند كه با هماهنگي خوب و تسلط كافي بر اجراي قطعات توانستند اجراي قابل قبولي را ارائه نمايند.

در قسمت هايي از این برنامه شاهد هنرنمایی و تک نوازی اعضای گروه هم بودیم که با تشویق و استقبال خوب مخاطبان همراه شد.
همچنین با بازخوانی قطعات سنتی کلاسیک و محلی خراسانی حس خاطره انگیزی برای حضار تداعی گردید و با همراهي و همخواني بيشتر آنان همراه بود.
از حواشي اين برنامه مي توان به حضور همسر محترم وزیر ارشاد(علی جنتی) به منظور حمایت از موسیقی بانوان و گروه آوای صحرا اشاره كرد كه باعث دلگرمی و خشنودی تمامی بانوان شد.اتفاقات اين چنيني را شايد بتوان قدمي رو به جلو براي موسيقي كشور و علي الخصوص موسيقي بانوان قلمداد كرد و به فال نيك گرفت.
همچنين از ديگر نكات حاشيه اي اين برنامه ميتوان به حضور بازیگران برجسته تلویزیون و سینمای ایران خانم ها مرجانه گلچین، منیژه گلچین، فرحنازمنافی ظاهر و مهوش وقاری اشاره كرد كه با حضور خود حمايت خود را از موسيقي بانوان حمايت كردند و مهمان ويژه اين برنامه بودند.

شايان ذكر است كه آخرین شب اجرای خاطره انگیز گروه آواي صحرا برای حضور تمامی بانوان علاقه مند در تاریخ بیست و پنجم دی ماه به روی صحنه خواهد رفت.

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها