جشنواره فجر بدون سالار عقیلی برگزار می شود
نویسنده خبر : سارا محمودی

جشنواره فجر بدون سالار عقیلی برگزار می شود

سارا محمودی 25 ژانویه 2016 0 نظر
کد خبر : 741681
بازدید : 32
0 پسند
خلاصه خبر : نشست دیگری از سلسله نشست های جشنواره فجر اینبار با حضور اهالی رسانه در محل ساختمان معاونت هنری وزارت ارشاد در حالی برگزار شد که قرار بود در این نشست شاهد حضور محمد علیزاده و گروه رستاک باشیم...
متن خبر :

 

نشست دیگری از سلسله نشست های جشنواره فجر اینبار با حضور اهالی رسانه در محل ساختمان معاونت هنری وزارت ارشاد در حالی برگزار شد که قرار بود در این نشست شاهد حضور محمد علیزاده و گروه رستاک باشیم.همچنین با توجه به شایعات چند روز اخیر در خصوص ابهام در فعالیت های سالار عقیلی انتظار می رفت این نشست پاسخی رسمی بر سوال های اصحاب رسانه باشد.

 

در بخش اول سیامک سپهری، نوازند  تار و سرپرست گروه «رستاک» در ابتدای این نشست با اشاره به اینکه قطعات جدیدی هم در اجرای گروه رستاک در جشنواره موسیقی نواخته خواهد شد، گفت: شاکله اصلی گروه ما همیشه به یک شکل بوده و چون ما سعی می‌کنیم از موسیقی مناطق مختلف استفاده کنیم بنابر ضرورت از حضور دیگر هنرمندان در گروه استفاده می‌کنیم. موسیقی‌هایی از لرستان،‌ کردستان، سیستان و بلوچستان، گیلان و چند منطقه دیگر در کنسرت رستاک در جشنواره موسیقی فجر اجرا می‌شود. اجرای ما در جشنواره مجموعه‌ای از کارهای گذشته رستاک و همچنین قطعات جدید گروه خواهد بود.

فرزاد مرادی خواننده گروه رستاک در ادامه گفت:‌ما در فرهنگ بومی بزرگ شده‌ایم و من کرد هستم و از ابتدا با رپرتوآر موسیقی کردی کار را آغاز کردیم. از سال ۷۶ آقای سپهری بر اساس جغرافیای فرهنگی ایران گروه را بخش‌بندی کرد و هر نفر مسئول یک منطقه خاص شد. ما هر چه جلوتر می‌رفتیم باید از افراد کارشناسی در زمینه موسیقی اقوام استفاده می‌کردیم. به همین خاطر ما همواره از اساتید موسیقی نواحی بهره بردیم. ضمن اینکه ما در مرحله پژوهشمان از مردم بومی منطقه نیز استفاده می‌کنیم. قطعا مردم بومی هر منطقه ریزه‌کاری‌هایی را می‌بینند که ما متوجه آن نیستیم. به عنوان نمونه وقتی ما تصمیم گرفتیم بر روی موسیقی کرمانج کار کنیم به این شهر سفر کردیم و اساسا با دنیای دیگری مواجه شدیم.

وی افزود: من خیلی متاسفم که ما یکی پس از دیگری اساتید موسیقی نواحی را از دست می‌دهیم. چندی پیش آقای محسن‌پور از اساتید موسیقی مازندران را از دست دادیم و چقدر حیف شد نتوانستیم از وجودشان استفاده کنیم. چرا که ما قرار بود همکاری‌هایی با هم داشته باشیم.

مرادی درباره حضور موسیقی گروه رستاک در جشنواره موسیقی فجر گفت: خیلی خوشحالیم که امسال هم در کنار هنرمندان خوب کشورمان هستیم. ما وظیفه خود می‌دانیم که هر زمان مسئولان جشنواره از ما دعوت کنند حضور داشته باشیم. امیدوارم جشنواره امسال هم مثل سال‌های قبل پربار باشد و بتوانیم اجرای خوبی داشته باشیم.

سیامک سپهری هم در بخش دیگری از نشست درباره تاخیر در انتشار آلبوم جدید گروه رستاک گفت:‌ما بعد از مرحله پژوهش و بررسی موسیقی یک منطقه خاص در ابتدا بخش صوتی را آماده می‌کنیم و بعد از آن اقدام به پخش تصویری می‌کنیم.مرحله پژوهش ما زمان زیادی می‌گیرد و مسئله تنظیم هم در گروه ما به صورت کارگاهی انجام می‌شود. ما کار را با وسواس انجام می‌دهیم و عجله‌ای برای تنظیم‌ها نداریم. ضمن اینکه هم زمان اجراهای مختلفی را در کشور روی صحنه می‌بریم و همین امر باعث به تاخیر افتادن عرضه آلبوم جدید شده است.

در بخش دوم نشست که با حضور حمیدرضا نوربخش مدیر سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر، علی نیکونیا مدیر سامانه «84200»، شفیعی نماینده شبکه مجازی فرهنگی «تیوال» و گرایلی نماینده سامانه «میرسی» برگزار شد به بررسی ابهامات در خصوص حضور و یا عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره پرداخته شد،همچنین علی نیکونیا در ادامه مباحث نکاتی را در ارتباط با بلیط فروشی جشنواره در اختیار اصحاب رسانه قرار دادند.

نوربخش در خصوص حضور یا عدم حضور سالار عقیلی در جشنواره فجر اینگونه توضیح داد که: ما در ستاد برگزاری جشنواره کمیته‌های مختلفی را تعریف کردیم که هر کدام مسئولیت بخشی از جشنواره را به‌عهده دارند. یکی از این کمیته‌ها کمیته نظارت بر جشنواره است. طبیعتاً درباره همه گروه‌ها و هنرمندانی که قرار است در جشنواره حضور پیدا کنند از طریق این کمیته استعلامات از مراجع ذی‌ صلاح انجام می‌شود و سپس نام آنان پس از تأیید در جدول جشنواره قرار می‌گیرد. اجرای سالار عقیلی هم در همین چارچوب بوده و از زمانی که حضورشان در یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای مسئله ‌ساز شد جمع‌بندی کمیته نظارت بر این بود که ایشان در جشنواره حضور نداشته باشند و از بخش بین الملل جشنواره کنار گذاشته شوند.

نوربخش همچنین در ادامه صحبت های خود با اعلام اینکه از تمامی ظرفیت های موجود برای بلیط فروشی در جشنواره بهره برده شده افزود : طی جلسات متوالی که برای این امر برگزار شد تصمیم بر آن شد که سامانه ها ۸۴۲۰۰،می رسی و تیوال بلیط های سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر را به فروش رسانند.با توجه به اینکه دلیل موجهی برای انحصار در بلیط فروشی جشنواره وجود نداشت سعی بر آن شد که از تمام ظرفیت های موجود بهره گرفته شود تا بتوان با کمک همه فعالان این حوزه بلیط فروشی را به نحو احسن انجام داد.

نوربخش همچنین در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر دلیل عدم حضور ساانه ایران کنسرت در بخش بلیط فروشی جشنواره اینگونه ادامه داد: سامانه ایران کنسرت هم مانند بقیه سامانه‌ ها برای ارائه پیشنهاد دعوت شد، اما مایل نبودند تا کنار سایت‌های دیگر قرار بگیرند و می‌خواستند بلیت‌فروشی به‌صورت انحصاری انجام شود. انحصار باید به‌دلیلی موجه باشد تا ما هم بتوانیم افکار عمومی را در این باره توجیه کنیم. ما وقتی فهمیدیم نمی‌توانیم برای انحصار دلیل بیاوریم چطور می‌توانستیم افکار عمومی را در این باره توجیه کنیم؟ ما سعی کردیم بیشترین بار بلیت ‌فروشی را بر دوش سامانه 84200 قرار دهیم به‌ دلیل اینکه سابقه طولانی‌تر و امکانات گسترده‌ تری را ارائه می‌دهند.

در ادامه نماینده سه سامانه ایران کنسرت،تی وال و همچنین می رسی به بیان نکاتی در خصوص بلیط فروشی جشنواره پرداختند و تقسیم بار بلیط فروشی بر روی بخش های مختلف و حوزه فعالیت هر سامانه را بیان کردند.

علی نیکونیا مدیریت سامانه ۸۴۲۰۰ با بیان اینکه این سامانه بخش بلیط فروشی پاپ جشنواره را مدیریت خواهد کرد افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، سامانه «84200» تمامی برنامه‌های پاپ جشنواره را زیر پوشش فروش اینترنتی بلیت قرار خواهد داد، ضمن اینکه تعدادی از برنامه‌های ویژه بانوان و کنسرت‌های تالار رودکی نیز ه‌عهده این سایت گذاشته شده است. البته سایت «تیوال» برنامه‌های مربوط به فرهنگسرای نیاوران، فرهنگسرای ارسباران، تالار وحدت، تالار رودکی و دو اجرا در مرکز همایش‌های برج میلاد را زیر پوشش قرار می‌دهد. سامانه «میرسی» هم در وهله اول بخش فروش اینترنتی اجراهای بین‌الملل را مدیریت خواهد کرد و  در کنارش اجراهایی از تالار وحدت و تالار رودکی را نیز پوشش خواهند داد.

نیکونیا همچنین با تاکید بر مثبت بودن حضور سه سامانه بلیط فروشی در جشنواره امسال افزود: برنامه‌ریزی‌ها به‌شکلی انجام گرفته که به‌یُمن میزبانی جشنواره موسیقی فجر، هر یک از این سه سامانه، دو سامانه دیگر را تحت پوشش دارد و آن‌ها را به مخاطب ارائه می‌دهد. سایت «تیوال» کار مدیای جشنواره را نیز انجام می‌دهد که این فضای ایجاد شده به خودی خود موضوع قابل توجهی است.

در ادامه شفیعی مدیریت رسانه تی وال و همچنین گرایلی مدیریت رسانه می رسی نیز به بیان نکاتی درباره بلیط فروشی بخش های مختلف جشنواره پرداختند و با تاکید بر همکاری مشترک سه سامانه، بلیط فروشی جشنواره امسال را بسیار منظم تر و هماهنگ تر از دوره های پیشین توصیف کردند و بر همکاری و هدف مشترک سه سامانه تاکید داشتند.

در بخش بعدی مراسم که قرار بود با حضور محمد علیزاده  برگزار شود نوربخش ضمن تایید عدم حضور ایشان در جلشه امروز،علیت این غیبت را خواب ماندن علیزاده عنوان کردند که در نوع خود قابل توجه بود.


عکاس : سمیرا سلیمانی

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها