نشست خبری آلبوم “اتاق ساکت” از مجتبی کبیری
نویسنده خبر : Admin

نشست خبری آلبوم “اتاق ساکت” از مجتبی کبیری

Admin 1 فوریه 2016 0 نظر
کد خبر : 742650
بازدید : 64
0 پسند
خلاصه خبر : سال ها پیش صدایی دیگر از جَرگه صداهای نزدیک به یک خواننده کهنه کار لس آنجلسی انظار عمومی را به خود جلب کرد.صداهایی که آمدند و مورد توجه قرار گرفتند اما درصد کمی از آن ها ماندگار شدند و گاهاً در اوج قدم برداشتند...
متن خبر :

 

در نشست آلبوم اطاق ساکت مطرح شد : با هلی کوپتر وارد سالن کنسرت می شویم…

سال ها پیش صدایی دیگر از جَرگه صداهای نزدیک به یک خواننده کهنه کار لس آنجلسی انظار عمومی را به خود جلب کرد.صداهایی که آمدند و مورد توجه قرار گرفتند اما درصد کمی از آن ها ماندگار شدند و گاهاً در اوج قدم برداشتند.
یکی از این صداها مجتبی کبیری بود که اتفاقاً بسیار هم مورد توجه قرار گرفت.خواننده ای که با آلبوم «معرکه» توانست پا به عرصه موسیقی مجاز کشور بگذارد و اتفاقات خوبی رارقم بزند.همچنین بعدتر با انتشار آلبوم های «نیم نگاه» و «ساز مخالف» که مریم حیدرزاده و پدرام کشتکار در آن نقش بسزایی داشتند،در اوج بماند و ادامه دهد.
اما چند وقتی شاهد حضور کبیری در بازار موسیقی کشور نبودیم.ایشان هم مانند بسیاری از خوانندگان نسل قبلی موسیقی پاپ دچار کم کاری شدند و کمی عقب تر حرکت کردند تا آلبوم شب و روز منتشر شد.آلبوم «شب و روز» هم آنچنان که انتظار می رفت در بازار موسیقی کشور مورد استقبال قرار نگرفت و اتفاق متفاوتی را در پی نداشت.
حال پس از گذشت مدت ها از انتشار «شب و روز»،کبیری به تازگی آلبوم جدید خود با نام «اطاق ساکت» را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده است.آلبومی که به موفقیت آن بسیار امیدوار است و عقیده دارد این آلبوم می تواند شروع فصل تازه فعالیت های او و اجراهای زنده او باشد.

روز گذشته نشست خبری «اطاق ساکت» با حضور مجتبی کبیری و عوامل این آلبوم در محل تالار سناتور برگزار شد.در این نشست که عمده بار صحبت بر دوش مجتبی کبیری و رهبر ارکستر ایشان کارن زیاری بود،مباحث جالبی از معضلات و مشکلات بازار موسیقی مطرح شد که تنها مشکل مجتبی کبیری نبود،با کمی تأمل میتوان دریافت که این اتفاقات،مشکلات تمامی خوانندگان نسل های پیشین موسیقی پاپ کشورمان است.

در بخش اول صحبت ها کبیری درباره آلبوم توضیحاتی را ارائه کرد.وی با بیان اینکه تولید این آلبوم از سال ۱۳۹۱ آغاز شده و اواخر سال ۱۳۹۳ مجوزهای آن برای ورود به بازار موسیقی کشور آماده بوده بر عدم وجود اسپانسر و تهیه کننده برای این آلبوم تاکید داشت و عنوان کرد: از زمانی که اینترنت وارد قضیه موسیقی شده، فروش آلبوم های موسیقی به شدت کاهش یافته است. برای همین تصمیم داشتیم با حضور اسپانسر این ضرر و زیان ها را جبران کنیم. متأسفانه بعد از رایزنی های فراوان و عدم وجود اسپانسر،من؛شخصاً به عنوان تهیه کننده و سرمایه گذار اقدام کردم و با صحبت هایی که با آقای مهدی کاشی انجام شد، البوم «اطاق ساکت» امروز به مرحله پخش رسیده است.درباره نام آلبوم هم باید بگویم که به این دلیل ما «اطاق ساکت» را برگزیدیم که شنونده با شنیدن این آلبوم وارد یک اطاق با شگفتی ها و سورپرایز های مختلف می شود.درست همانند کسی که برای تولّد خود وارد یک اطاق ساکت می شود اما نیمداند چه چیزی در انتظار اوست.

کبیری درباره بخش ترانه آلبوم هم ضمن تاکید بر اینکه از ترانه سراهای مطرح هم ترانه داشتند،ادامه داد: ما ترانه های خوبی از ترانه سرایان برجسته کشور داشتیم اما ترجیح دادیم از ترانه سرایان جوان در این آلبوم بهره ببریم.همین موضوع مراحل تولید آلبوم را در بخش انتخاب ترانه به شش ماه افزایش داد،اما با انتخاب ترانه های مناسب و ملودی های زیبایی که بر روی این ترانه ها گذاشته شد،نتیجه کار لذت بخش بود.ملودی های این آلبوم ساخته های خودم است و با مشورت دوستان خوبم این ملودی ها تهیه شد و در آلبوم قرار گرفت که جای دارد تشکر ویژه از این عزیزان داشته باشم.

در ادامه کبیری درباره برگزاری کنسرت هایش سخن گفت و آینده خوبی برای این کنسرت ها در نظر گرفت،همچنین کارن زیاری به عنوان رهبر ارکستر مجتبی کبیری از برنامه های متفاوتی که برای برگزاری کنسرت در تهران دارد سخن گفت.
کبیری ضمن تأکید بر این که از معدود خواننده هایی است که در سالن وزارت کشور دو سانس کنسرت برگزار کرده و بسیار هم این کنسرت مورد توجه قرار گرفته از مشکلات امروز خوانندگان برای برگزاری کنسرت اینگونه سخن گفت: امروز سالن های کنسرت مبالغ هنگُفتی دریافت میکنند و در مقابل حتی زمان خوبی هم نمی دهند علاوه بر این مشکلات مالی زیادی برای برگزاری کنسرت وجود دارد.از این مباحص مالی که بگذریم ما هنرمندان برای بقا،نیاز شدیدی به حمایت مردم داریم.اما با توجه به تمام این مشکلات من قول برگزاری یک کنسرت بسیار متفاوت را خواهم داد،کنسرتی که در زمان اجرا به وضوح متوجه تفاوت های آن خواهید شد.
همچنین کارن زیاری؛رهبر ارکسترِ مجتبی کبیری؛در خصوص کنسرت های ایشان اینگونه ادامه داد: ما برای اجرای کنسرت تصمیم های زیادی داریم و برنامه های جالبی را در نظر گرفته ایم.در همین حد بگویم که قرار است با هلیکوپتر وارد سالن کنسرت شویم…

همچنین کبیری در خصوص برنامه های آینده خود به جز برگزاری کنسرت بیان داشت: به تازگی ریمیکس قطعه خاطره انگیز «ساز مخالف» را منتشر کرده ام.برای آینده قطعات جدید و هیتی را برای ورود به بازار موسیقی در نظر دارم که به طور قطع شنوندگان و مخاطبان آثار متوجه تفاوت این آثار و تفاوت های رویه جدید من در موسیقی خواهند شد.

اما مشکلاتی که در این نشست خبری مطرح شد،همانگونه که پیش تر عرض کردم،مشکلات روز تمامی خوانندگان نسل اول و حتی دوم موسیقی کشور است.مشکلاتی که هرکدام از این خوانندگان به نوعی با آن دست و پنجه نرم میکنند و هرکدام برای آن دنبال راه حل هایی هستند.شاید دلیل اصلی این گونه مسائل و معضلات هم عدم حمایت مالی اسپانسرها و تهیه کنندگان برای فعالیت های ایشان باشد،اما امیدواریم روزی برسد که همه خوانندگان کشور به طور یکسان از امکانات و شرایط مالی برای برگزاری برنامه و تهیه قطعات موسیقی بهره مند باشند تا شاهد شکوفایی بیشتر موسیقی در کشور باشیم.


عکاس : سمیرا سلیمانی

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ

 

 

 

 


برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها