آئین‌نامه برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها ابلاغ شد
نویسنده خبر : Admin

آئین‌نامه برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها ابلاغ شد

Admin 7 مارس 2016 0 نظر
کد خبر : 747963
بازدید : 72
0 پسند
خلاصه خبر : آئین‌نامه برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که در جلسه ۲۸۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور به تصویب رسیده بود، ابلاغ شد...
متن خبر :

 

آئین‌نامه برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور که در جلسه ۲۸۸ شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور به تصویب رسیده بود، ابلاغ شد.

آئین‌نامه برنامه‌های موسیقایی در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی سراسر کشور در یک مقدمه، 6 ماده و یک تبصره در جلسه 288 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کشور در روز 14 دی‌ماه به تصویب رسیده است. گزيده‌اي از آنچه كه در ماده‌هاي يك تا شش اين آئين‌نامه آمده، به شرح زير است:

  • ماده یک :

رسالت اصلی دانشگاه، تولید و توسعه علم، هنر و رشد فضایل اخلاقی – تربیتی است و «ترویج» موسیقی، جزء کارویژه دانشگاه محسوب نمی‌شود.

  • ماده 2 :

استفاده از موسیقی فاخر و ارزشمند ایرانی، در ضمن برنامه‌های تقویت‌کننده هویت ملی و متناسب با موازین اسلامی، برخوردار از محتوا و مضمون هدایتگر در جهت ترغیب به وظایف اخلاقی، اجتماعی، سیاسی و انقلابی، تقویت‌کننده روحیه علمی، خودباوری و میل به پیشرفت، استفاده از خوانندگان و چهره‌های موجه فرهنگی، عدم القای هیجانات خارج از عرف، مهیج و محرک شهوت و مخصوص مجالس ابتذال و لهو و لعب، مبرا از شعر و مضامین مشوق بی بند و باری، یاس و نا امیدی، سطحی‌نگری و غفلت از مقام انسانی و بندگی با رعایت ملاحظات ذیل امکان‌پذیر است.

  • ماده 3 :

شورای فرهنگی دانشگاه مسئول ساماندهی، صدور مجوز و نظارت بر برنامه‌ها و فعالیت‌های موسیقی است و در راستای ایفای نقش موثر خویش، می‌تواند نسبت به تشکیل «کارگروه موسیقی» از صاحبنظران با ترکیب نماینده رئیس دانشگاه، نماینده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و یک نفر از اساتید دانشگاه با تعیین و معرفی شورای فرهنگی دانشگاه اقدام کند.

بر این اساس، در دانشگاه‌هایی که دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری وجود ندارد، نماینده دبیر استانی نهاد، در کارگروه مزبور شرکت خواهد کرد.

  • ماده 4 :

برگزاری هر گونه کنسرت و برنامه‌های مستقل موسیقی، از اولویت‌های دانشگاه نبوده و مجاز نیست.

  • ماده 5 :

آموزش دروس موسیقی صرفاً برای رشته‌هایی مجاز است که درس موسیقی جزء سرفصل‌های مصوب آموزشی ایشان باشد.

  • ماده 6 :

اولویت برگزاری برنامه‌های موسیقی با مجموعه‌ها و گروه‌های دانشجویی و دانشگاهی است.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها