علیرضا قربانی : وضع هنر مناسب نیست
نویسنده خبر : Admin

علیرضا قربانی : وضع هنر مناسب نیست

Admin 16 آوریل 2016 0 نظر
کد خبر : 754200
بازدید : 74
0 پسند
خلاصه خبر : علیرضا قربانی که به تازگی "دخت پری وار" را منتشر کرده گفت : اگر امروز اعلام می‌کنیم وضع هنر خوب نیست، دلیل آن فقط لغو مجوز کنسرت نیست...
متن خبر :

 

علیرضا قربانی که به تازگی "دخت پری وار" را منتشر کرده گفت : اگر امروز اعلام می‌کنیم وضع هنر خوب نیست، دلیل آن فقط لغو مجوز کنسرت نیست، بلکه وضعیت تولید، نشر و اثرگذاری موسیقی بر جامعه مناسب نیست و اثرگذاری موسیقی امروز بر جامعه بسیار کم است.

امروز وضع موسیقی و هنر، مطلوب نیست و در واقع باید گفت که هنوز هنر، وضع روبه سامانی پیدا نکرده و در این میان، موسیقی که همواره در میان هنرها ضربه بیشتری خورده، هنوز سامانی آن‌گونه که باید و شاید پیدا نکرده است.

در کنار موسیقی، وضعیت تئاتر هم تعریفی ندارد و وضع سینما از هر دو این هنرها بدتر است. به‌طور کلی، وضع هنر خوب نیست و علل مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها بی‌شک وضعیت اجتماعی، سیاسی، معیشتی و به تبع آن، وضعیت فرهنگی است که اساس آن مطلوب نیست. ن به باز شدن فضا برای فرهنگ، هنر و بویژه موسیقی امیدوارم، اما هنوز باز شدن فضا برای فعالیت را حداقل شخصا حس نکرده‌ام. البته در چند روز گذشته مثل این‌که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حرکت‌های خوبی انجام داده و برای عده‌ای که سابقه طولانی‌تری در عرصه موسیقی کشور دارند، راحت‌تر مجوز آلبوم و کنسرت صادر می‌کند و برای شهرستان‌ها نیز قرار شده که بیشتر تصمیم‌گیری‌ها حداقل در حوزه موسیقی به اداره‌های کل استان‌ها واگذار شود و دیگر، خبری از استعلام‌های عجیب و غریب از تهران نباشد.

وی درباره موسیقی‌های تلفیقی، بخصوص موسیقی تلفیق سنتی و پاپ، اظهار کرد: در این نوع موسیقی، چیزی به جهت محتوایی و تکنیکی ارائه نشده است. البته این مدل موسیقی، یک گذار است و نشانه تغییرات و تحولات بارزی است که باید رخ دهد تا این مدل نیز به تثبیت برسد. خوشبختانه این موسیقی امروز به قدری در حال تکثر است که قطعا بعدها خود به خود کنار خواهد رفت.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها