تعامل فرهنگ ها در کاخ نیاوران
نویسنده خبر : Admin

تعامل فرهنگ ها در کاخ نیاوران

Admin 21 آگوست 2016 0 نظر
کد خبر : 776540
بازدید : 60
2307 پسند
خلاصه خبر : شروع هفتمین و آخرین شب از شب های موسیقی بارانا نیز مانند شب های گذشته با آوازی زیبا به عنوان گشایش برنامه و سخنرانی بود.در این شب در رابطه با ارتباط ایران و موسیقی فلامنکو که در این شب “آنتونیو ری” سفیر آن در ایران بود،صحبت و یاد “زریاب” که فرهنگ ایرانی را با خود به اندلس برد زنده شد...
متن خبر :

 

شروع هفتمین و آخرین شب از شب های موسیقی بارانا نیز مانند شب های گذشته با آوازی زیبا به عنوان گشایش برنامه و سخنرانی بود.در این شب در رابطه با ارتباط ایران و موسیقی فلامنکو که در این شب “آنتونیو ری” سفیر آن در ایران بود،صحبت و یاد “زریاب” که فرهنگ ایرانی را با خود به اندلس برد زنده شد.

بعد از سخنرانی انتظارها به پایان رسید و “آنتونیو ری”، نوازنده برجسته گیتار فلامنکو،برای تکنوازی به روی صحنه آمد تا در بخش اول شاهد هنرنمایی این نوازنده چیره دست با اجرای چهار قطعه فلامنکو به میزبانی ایران زمین باشیم.در این بخش “آنتونیو ری” با زبان شیرین فارسی به هواداران ایرانی خود خوش آمد گفت.

در ادامه او جای خود را به “سهراب پورناظری” و گروهش داد تا در بخش دوم با اجرای قطعات ایرانی که با خوانندگی “سهراب پورناظری” همراه بود حضار را به وجد آورند.در این بخش “سهراب پورناظری” از تمامی مردم برای حضورشان و تمام کسانی که در این هفت شب برای برگزاری این فستیوال زحمت کشیده اند تشکر کرد و گفت: امیدواریم که شرایط ایران همچنان در ثبات باشد و اتفاقی نیافتد تا اگر عمری بود باز هم با خیال راحت کنسرت ها را برگزار کنیم و سال دیگر هم این فستیوال را داشته باشیم.

بعد از پانزده دقیقه آنتراکت “آنتونیو ری”،”سهراب پورناظری” و گروهشان که همایون نصیری (نوازنده‌ی پرکاشن)، سپند دادبه (بربت)، مهیار طریحی (سنتور)، آرین کشیشی (گیتاربیس) و سهراب رمضان زاده (درامز) اعضای آن را تشکیل می دادند برای تعامل فرهنگ ها به روی صحنه آمدند تا با تلفیق موسیقی ایرانی و فلامنکو مسیر حرکت “زریاب” را از ایران به اندلس نمایش دهند. “سهراب پورناظری” در رابطه با این پروژه گفت: اسم این پروژه را به افتخار “زیریاب بزرگ”،”زریاب” انتخاب و بخشی از آن را در اسپانیا ضبط کرده ایم و فکر می کنم چند وقت دیگر آلبوم آن به دست شما خواهد رسید.

با اتمام این کنسرت شب های موسیقی بارانا هم که از ۲۱ مرداد با اجرای “کامکارها” رسما شروع شد بعد از هفت شب میزبانی هنردوستان و هنرمندان در ۲۹ مرداد به کار خود پایان داد.

در آخر لازم به ذکر است که پنج درصد از فروش “شب های موسیقی بارانا” به کودکان محک و بخشی از عواید حاصل از فروش فستیوال نیز به هنرمندان موسیقی در حوزه سلامت و رفاه تعلق می گیرد.

متن : هوتن سلمانی

 

عکاس : سمیرا سلیمانی

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها