وحید تاج برای استاد شجریان خواند
نویسنده خبر : Admin

وحید تاج برای استاد شجریان خواند

Admin 17 سپتامبر 2016 0 نظر
کد خبر : 783346
بازدید : 36
3 پسند
خلاصه خبر : وحید تاج اجرای شب گذشته (26 شهریورماه) خود در شهر دزفول را به استاد شجریان تقدیم کرد...
متن خبر :

 

در اولین شب اجرای دزفول؛
وحید تاج برای استاد شجریان خواند

وحید تاج اجرای شب گذشته (26 شهریورماه) خود در شهر دزفول را به استاد شجریان تقدیم کرد.
این خواننده موسیقی ایرانی در فصل جدید فعالیت‌های خود با استقبال زیادی از سوی مخاطبانش در شهر دزفول مواجه شد و به دلیل ازدحام جمعیت کنسرت را با نیم ساعت تأخیر آغاز کرد.
وحید تاج در ابتدای نخستین شب کنسرت خود دقایقی را با همشهریانش سخن گفت و با معرفی اعضای گروهش نسبت به خبر خوش موسیقی ایران واکنش نشان داد و بیان کرد: «امروز خبری بسیار خوش، دل تمام ایرانیان را شاد کرد و بعد از مدت‌ها مبارزه با بیماری استاد محمدرضا شجریان به ایران بازگشتند. ازاین‌رو اجرای امشب را به ایشان تقدیم می‌کنم.»
صحبت‌های شاگرد خسرو آواز ایران باعث تشویق‌های ممتد در سالن شد و در پایان وحید تاج قطعه‌ی «مرغ سحر» را با همراهی حاضران برای استاد شجریان خواند.
اولین قطعه بر شعری از حافظ و آهنگسازی «بهمن فریادرس» در مایه‌ی افشاری (دست در حلقه‌ی آن زلف دوتا نتوان کرد/ تکیه‌بر عهد تو و باد صبا نتوان کرد) سپس با سازوآوازی در افشاری (بر آنم گر تو باز آیی که در پایت کنم جانی/ و زین کمتر نشاید کرد در پای تو قربانی) ادامه پیدا کرد و با مرکب خوانی به سه‌گاه رفت (آب زنید راه را هین که نگار می‌رسد/ مژده دهید باغ را بوی بهار می‌رسد) پس‌ازآن تصنیف «تو میروی» از ساخته‌های «بهمن فریادرس» بر شعری از هوشنگ ابتهاج اجرا شد و «وحید تاج» دوباره با آواز دشتی ادامه داد (ما ندیدیم به استادی تو صیادی/ مشکل است این‌همه دل برد به این آسانی) و در انتها تصنیف ثنا بر روی شعری از مولانا از ساخته‌های «آزاد میرزا پور» به اجرا درآمد.
بخش دوم این کنسرت که سالن را به وجد آورده بود به موسیقی محلی اختصاص داشت و آن‌قدری تأثیرگذار بود که شور و هیجان در میان مخاطبان پایانی نداشت. از نکات قابل‌توجه در این اجرا سکوت مطلق در بخش سنتی و هیجان وافر در بخش محلی بود. مخاطبان دزفولی به‌قدری دارای هیجان بودند که تمام قطعات را در حین اجرا زمزمه می‌کردند.
با آخرین قطعه محلی مخاطبان این کنسرت با تشویق‌های مکرر و پیاپی درخواست اجرای قطعه «مرغ سحر» را کردند و تا پایان اجرای این قطعه، وحید تاج را با همخوانی‌شان همراهی کردند که اجرای پرشور این قطعه به استاد شجریان تقدیم شد.
حمید قنبری (تنبک)، آزاد میرزا پور (تار)، بهمن فریادرس (کمانچه)، امین حیدری (عود) و پویان عطایی (سنتور) به‌عنوان نوازنده وحید تاج را در این اجرا همراهی کردند.
گفتنی است؛ نخستین شب کنسرت وحید تاج در دزفول، 26 شهریورماه برگزار شد و این خواننده به همراهش گروهش در شب‌های 27 و 28 شهریورماه نیز در سالن فرهنگی سینمایی این شهر به اجرای برنامه می‌پردازد.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها