میرآقا: بنیامین به یکباره تصمیم به مهاجرت گرفت !
نویسنده خبر : شقایق ناموری

میرآقا: بنیامین به یکباره تصمیم به مهاجرت گرفت !

شقایق ناموری 6 جولای 2017 0 نظر
کد خبر : 861271
بازدید : 32
3 پسند
خلاصه خبر : آنچه در ادامه می خوانید گفتگویی است خوب با این هنرمند مبنی بر تازه ترین خبر منتشر شده که جدایی این رهبر ارکستر از گروه "بنیامین بهادری" را اطلاع می دهد...
متن خبر :

 

 

 

میرآقا: بنیامین به یکباره تصمیم به مهاجرت گرفت !
گفت و گوی متفاوت گنجِ نوا با علیرضا میرآقا

•علیرضا میرآقا• متولد ۸ اسفندماه ۱۳۵۷،نوازنده ساز ترومپت،پرکاشن و همچنین رهبر ارکستر و آهنگساز است.
وی از سال ۱۳۷۶ به طور حرفه ای فعالیت خود را در زمینه ی موسیقی آغاز کرد و تا این لحظه نامش در میان بهترین های این عرصه قرار گرفته است.

آنچه در ادامه می خوانید گفتگویی است خوب با این هنرمند مبنی بر تازه ترین خبر منتشر شده که جدایی این رهبر ارکستر از گروه “بنیامین بهادری” را اطلاع می دهد.

 

▪️از چگونگی نحوه ورودتون به گروه بنیامین موزیک برای ما بگید؟

من سال ۸۸ به طور خیلی اتفاقی از طریق آقاى ‘علی پهلوان’ وارد گروه آریان شدم.یعنی در واقعا وارد مجموعه ی ‘ترانه شرقی’ شدم.
پس از چندماه همکاری و فعالیت در گروه آریان،جناب رجب پور تصمیم گرفتند که بنیامین بهادری اولین گروه رسمی خودش رو جمع آوری کنه و برای اجرای زنده آمادگی لازم رو داشته باشند.
در همین زمان بود که دو نوازنده ی مشترک بین گروه آریان و بنیامین بوجود اومد که یکی از این دو نفر من و دیگری آقای شهاب حسینی بودند که در گروه آریان ایشون نوازندگی کیبورد رو انجام می دادند.
به این طریق بود که بنده به عنوان نوازنده در دو گروه شرکت ترانه شرقی به مدیریت آقای رجب پور مشغول فعالیت بودم و اینگونه شد که سال ۸۸ وارد گروه آقای بهادری شدم.

▪️طبق صحبت خودتون ۸ سال باهم فعالیت حرفه ای داشتید.
طی این ۸ سال هیچوقت تصمیم به جدایی جدی از این گروه نگرفتید؟

در طی این ۸ سال که بنده با این گروه فعالیت داشتم،خاطرات خوب بسیار زیادی وجود داشته اما گاهی با خاطرات ناخوشایند هم همراه بوده.
برای اولین بار هست که این مطلب رو عرض میکنم و در هیچ موقعیت مکانی و زمانی دیگری این حرف رو نگفتم.
اما چرا،بنده در طی ٣-٢ سال اخیر که مشغول همکاری با گروه بودم؛بعضاً شرایطی پیش آمده بود که من واقعا دوست داشتم از گروه خارج بشم و به واقع شاید باید بگم که صبرم تمام شده بود.
در این بین تنها کسی که ایستاد و من رو آرام کرد و گفت که بمونم،در واقع کمک کرد به ماندن من آقای ‘محمد موجرلو’ بودن که ایشون نوازنده گیتار آکوستیک و همخوان گروه بودن و همچنین صمیمی ترین فرد برای من بودن و هستن در بین گروه.
البته هنوز هم هستن،هنوز هم یک دوست صمیمی و عزیز هستن برای بنده.
در نهایت باید بگم که بله،واقعا چندین بار طی دو،سه سالِ اخیرِ فعالیتم در این گروه اتفاقاتی رخ داد که بسیار باعث آزار من شد و واقعا دلم این رو می خواست که از گروه خارج بشم.
اما به هر حال ماندم و به فعالیتم ادامه دادم.

▪️دلیل اصلی جدا شدن از این گروه بعد از سال ها همکاری،گاهی با خاطرات خوش و گاهی خاطرات ناخوشایند،چی میتونه باشه!
امکانش هست توضیح بدید؟

واقعیتش آقای بهادری،دراسفندماه خیلی بی مقدمه و بدون دادن هیچ اطلاعی به اعضای گروه و بنده که رهبر ارکستر ایشون بودم؛تصمیم گرفتن از ایران خارج و در جای دیگری از دنیا زندگی کنند که البته این تصمیم ایشون بسیار قابل احترامه و به بنده ارتباطی نداره.
اما حداقل کاری که می تونستن انجام بدن این بود که اطلاع بدن و با اعضای گروه صحبت کنند که من دارم از ایران خارج میشم.
به هر حال ما اعضای گروه ایشون بودیم و به این طریق که پیش رفت،یعنی ما لایق یک خداحافظی هم نبودیم.
جدا از این مسئله،فروردین ماه که اوج کاری تمامی گروه ها بود،ما بچه های این گروه همگی بدون هیچ کار و فعالیتی مانده بودیم و علاوه بر این هنوز هم مطلع نبودیم که ایشون تشریف برده اند.
یعنی هنوز شک داشتیم و نمی دونستیم که آیا قرار هست ایشون نیمه ی دوم عید نوروز برگردن یا خیر.
در حقیقت ما در یک بلاتکلیفی کامل قرار گرفته بودیم.حتی ایشون حاضر به گفتن یک تبریک ساده ی سال نو به اعضای گروهشون و بنده نشدن،که البته هیچ مسئله ای هم نبود.
از این موضوعات که بگذریم،بنده اسفندماه دچار خونریزی شدید معده شدم که باعث شد یک شب در بخش مراقبت های ویژه و چند شب هم در بخش بستری شوم.
تمامی افرادی که انتظار داشتم و نداشتم با من تماس گرفتند،پیغام رساندند،آمدند و هرکدام به طریقی جویای حال من شدند.
آقای بهادری که من نزدیک به ۸ سال با ایشون همکاری داشتم دریغ از یک پیام ساده که جویا شوند خوبم یا بد و یا هر چیز دیگری.
باز هم نمیدونم شاید انتظارات من زیاد بود،اما به هر حال می دونید که این مسائل باعث آزرده شدن و شکستن دل آدم میشه.
در طی این مدت خبری از آقای بهادری نبود تا اینکه بر اثر ماجرای ساده ای،بچه ها خیلی از آقای احمدی سوال می کردند که آیا ایشون تشریف میارن یا خیر؟اجرایی خواهد بود یا خیر؟
و این موقع بود که آقای احمدی در پاسخ خیلی با احترام اعلام کردند که گروه منحل شده است.تقریبا اواخر فروردین یا اویل اردیبهشت ماه بود که ما متوجه شدیم بله،گروه منحل شده.
بنده تا این لحظه سکوت کردم و بنا به دلایلی حرفی نزدم،اما چند روز پیش صلاح دیدم اعلام کنم که دیگر همکاری با ایشون و گروهشون ندارم.

▪️بعد از شنیدن خبر این جدایی،واکنش بنیامین بهادری چه بود؟

واکنش آقای بهادری،هیچی.(با خنده)
هیچی نبود.تا همین لحظه من نه صدای ایشون رو شنیدم،نه جمله ای از طرف ایشون دریافت کردم و نه هر چیز دیگری.
حتما براشون مهم نیست که قالباً هم همینطور میتونه باشه.اهمیتی شاید برای ایشون نداره که بنده باشم یا خیر که البته هیچ ایرادی هم وارد نیست.

▪️برای آینده ی کاری و ادامه فعالیت چه تصمیمی دارید؟

یک بخشی از این تصمیم رو من میتونم تعیین کنم و بخش های دیگری هم هست که بنده نمیتونم تعیین کننده باشم.
به هر حال هرچه که پیش آمد کند و خوب هم باشد عالی است.
اما در حقیقت تصمیم خیلی خاصی در حال حاضر ندارم.بنده الان در واقعا نوازنده هیچ گروه و خواننده ای نیستم و میتونم در خدمت همه ی عزیزان و همکاران باشم.
به هر طریق من یک نوازنده هستم.نوازنده ای هم هستم که به هر حال علم و تجربه ی خاص خودم را دارم و همچنین اینکه کار و حرفه ی من نوازندگی است و من باید برای گذارن زندگی خودم نوازندگی کنم و همانطور هم که گفتم بنده هستم در خدمت عزیزان،همکاران و گروه هایی که فکر می کنند میتوانم کمکی برای آن ها باشم.
در حقیقت یکی از دلایلی که من اعلام کردم با آقای بهادری همکاری ندارم این بود که خیلی از دوستان و همکاران همچنان اطلاع نداشتن که ایشون ایران نیستند و دوم اینکه همه فکر می کردند،ایشون برمیگردن و گروه مجدد به کار خودش ادامه خواهد داد.
و شاید کسی نمی دونست که علیرضا میرآقا در حال حاضر ممکنه با هیچ گروهی فعالیت نداشته باشه.من این کار رو انجام دادم که به نحوی یک اطلاع رسانی هم کرده باشم مبنی بر اینکه با هیچ گروهی به طور ثابت نیستم.

▪️با چه خواننده و گروه هایی مایل هستید همکاری و فعالیت داشته باشید؟

اگر بخواهم خیلی واضح پاسخ بدهم،ترجیح می دهم با گروهی کار کنم که کمترین حاشیه،بهترین آرامش و بالاترین حقوق رو داشته باشد.این ویژگی ها جزء آرمان هاست و چیز هایی است که من دوست دارم.(با خنده)
اما تمامی همکاران عزیز هستن و واقعا نمی تونم چیزی بگم.تعدادی از افراد هستند که عزیزن و قابل احترام،اما اصلا حاضر نیستم با آن ها همکاری داشته باشم.
اما در واقعا اکثراً،هم تعداد زیادی از خوانندگان دوستان بنده هستن،هم تعدادی از رهبران ارکستر و اعضای گروه های پاپ.
به هر حال من بسیار مشتاق هستم و با هرشخصی کار کنم بسیار عالی است.اما باز هم میگم آرامش،بی حاشیه و حرفه ای بودن،حقوق بیشتر و همینطور تعداد بالای اجراهای زنده،بسیار مسائل مهم و ایده آلی است برای همکاری با یگ گروه.
یک موضوعی رو بنده اعلام کنم که واقعا ‘آقای احمدی’ به عنوان مدیر برنامه ی ‘بنیامین موزیک’ تمام تلاش خودشون رو انجام دادن و اجراهای زیادی رو برنامه ریزی کردن و من خیلی خوشحال میشم که در آینده همراه ایشون و در قالب یک گروه و شرایط دیگری همکاری داشته باشم.
اما در حقیقت من بهترین دوران کاری رو زمانی تجربه کردم که در مجموعه ‘ترانه شرقی’ فعالیت داشتم.یعنی بنده زمانی که با جناب محسن رجب پور همکاری کردم،در حال سپری کردن بهترین دوران حرفه ای بودم.در اون زمان من هم نوازنده گروه آریان بودم و در گروه بنیامین و همچنین ارکستر ملی نیز فعالیت داشتم که مدیریت هر سه گروه با آقای رجب پور و شرکت ترانه شرقی بود.
در حقیقت در این بازه ی زمانی،فقط خواهش میکنم کسی به دل نگیرد این حرف بنده رو اما خیلی مایل هستم و دوست دارم که با آقای رجب پور همکاری کنم.در این مجموعه همه ی مسائل خیلی آرام و خوب سرانجام می گیرند.
در حال حاضر هم با آقای عماد طالب زاده یک اجرا داشتم به عنوان نوازنده که به رهبری آقای انوشیروان تربتی انجام گرفت که امیدوارم این همکارى ادامه داشته باشه.
اما بنا به دلایلی مایل هستم به جز آقای رجب پور و ترانه شرقی در اختیار و انحصار هیچ گروه و شرکتى نباشم و به فعالیت خودم با همه دوستان ادامه بدهم.

▪️و اما حرف آخر…

ممنونم از شما و همکاریتون.
همچنین خسته نباشید میگم به شما و همکارانتون و امیدوارم که همه چیز براتون عالی رقم بخوره.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها