آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد
نویسنده خبر : Admin

آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» منتشر شد

Admin 25 اکتبر 2017 0 نظر
کد خبر : 893465
بازدید : 88
6 پسند
خلاصه خبر : آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای «کوروش اسدپور»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «چکاوک زنده رود اسپادانا»، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، می توان آنرا از طریق «ریتمو»، بصورت آنلاین و قانونی خریداری کرد...
متن خبر :

 

 

آلبوم موسیقی محلی «هم توار» با صدای «کوروش اسدپور»، از سوی مؤسسه فرهنگی و هنری «چکاوک زنده رود اسپادانا»، منتشر شد. این در حالیست که همزمان با نشر اثر، می توان آنرا از طریق «ریتمو»، بصورت آنلاین و قانونی خریداری کرد.

 

 

آلبوم موسیقی «هم توار»، برگرفته از موسیقی بختیاری جانکی و کهگلیویه و بویر احمد، به آهنگسازی و تنظیم «مجتبی صادقی»، «کامبیز جهانبخش» و آواز «کوروش اسدپور»، در قالب 12 قطعه به نام های «تصنیف گوگری»، «تصنیف نشیمن»، «آواز ملک ایروان»، «دو نوازی سرنا و دهل»، ««تصنیف رسم نو»، «آواز همدرنگ»، «تصنیف شومه»، «آواز کلوس»، «دو نوازی سرنا و دهل 2»، «تصنیف کوگ رشته»، «آواز کر ترکه باز» و «تصنیف نازلو»، ساخته و پرداخته شده است.

آلبوم «هم توار» آخرین اثر با صدای «کوروش اسدپور»، از خواننده‌های خوب و پرکار موسیقی بختیاری است که از طریق ریتمو در دسترس مخاطبین قرار گرفته و «مجتبی صادقی» و «کامبیز جهانبخش» موسیقی و تنظیم آن را انجام داده‌اند. «هم توار» به گویش بختیاری به معنای هم تبار است و در این اثر مانند بسیاری دیگر از موسیقی‌های بختیاری، آهنگ‌های میهنی و ایلی به اجرا در آمده است.

در این آلبوم سازبندی موسیقی با ترکیبی از سازهای بختیاری، ملی و ارکستر زهی صورت گرفته و مجموعه‌ای از تصانیف، سازوآوازها و دونوازی‌های دهل و سرنا نیز گنجانده شده است. قطعه اول این مجموعه که یک قطعه ایلی-میهنی است و با گویشی که برای فارس‌زبانان نیز قابل فهم است اجرا شده است؛ روحیه میهن‌دوستی قوم بختیاری را به زیبایی به تصویر می‌کشد و با یک موسیقی پرانرژی همراه شده است.

در آلبوم «هم توار»، نوازندگانی چون «همایون رحیمیان»، «پویا جهانمردی»، «مسعود هشیاری پور»، «یلدا ربیعی»، «لیلا باغستانی»، «رویا باغستانی»، «بهمن فریاد رس» و «حمید سروری زاده» به هنرنمایی پرداخته اند. همچنین در بخش همخوانی «آزاده اسدی»، «کامبیز جهانبخش»، «نرگس مختاری»، «امیر رضا جهانبخش» و «بهار صادقی»، آواز «کوروش اسدپور» را همراهی کرده اند.

شایان ذکر است که آلبوم موسیقی بختیاری «هم توار» با صدای «کوروش اسدپور»، توسط شرکت «چکاوک زنده رود اسپادانا»، راهی بازار موسیقی شده و علاقمندان می توانند نسخه فیزیکی و اصل این اثر را، از مراکز معتبر فروش در بازار موسیقی تهیه و یا نسبت به خرید و دانلود قانونی آن از طریق سامانه «ریتمو ritmo» اقدام نمایند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها