حامد همایون : نسل جدیدی وارد موسیقی شده است
نویسنده خبر : نیلوفر مهرابی

حامد همایون : نسل جدیدی وارد موسیقی شده است

نیلوفر مهرابی 3 فوریه 2018 0 نظر
کد خبر : 902746
بازدید : 26
8 پسند
خلاصه خبر : حامد همایون خواننده‌ای که با تک آهنگ «چتر خیس» یک شبه به شهرت بالایی دست پیدا کرد؛طی گفت و گویی با رسانه گنجا در رابطه با برنامه های آتی خود سخن گفت ...
متن خبر :

 

حامد همایون: پیشکسوت های ما باید قبول بکنند که نسل جدیدی وارد موسیقی شده است..

 

حامد همایون خواننده‌ای که با تک آهنگ «چتر خیس» یک شبه به شهرت بالایی دست پیدا کرد؛طی گفت و گویی با رسانه گنجا در رابطه با برنامه های آتی خود سخن گفت:

همایون در پاسخ به سوال در این رابطه که آیا قصد ایجاد تغییراتی در سبک خود دارد یا خیر اینگونه پاسخ داد:
“هر خواننده‌ای با سبک و سیاقی خاص شناخته می‌شود.به نظر من اتفاق اشتباهی است اگر سبک خواننده تغییر کند اما ما سعی بر این داریم تنوع در قطعات خود ایجاد کنیم.
من اسراری بر این ندارم که آهنگسازی کارهایم را خودم انجام دهم،اما در کل تغییر سبک کلی خواننده به نظر من قدم اشتباهی است؛چون مردم این حامد همایون رو دوست دارند.”
-وی در ادامه در رابطه با برنامه های آتی از جمله «کنسرت و تولید قطعات جدید»خود اینگونه توضیح داد:
“در حال تولید قطعات جدید هستیم؛در رابطه با اجرا هم آن شهر هایی که تا به حال موفق به گذاشتن کنسرت در آن ها نشدیم تا مردم عزیزمان را ببینیم را در اولویت قرار دادیم.
این مسئله خارج از کشورمان را هم در بر دارد؛انشالله پر کار تر از همیشه قصد داریم دل مردم را مجددا به دست بیاوریم.”

-حامد همایون در رابطه با انتشار آلبوم جدید اما چنین اضافه کرد:
“قصد داریم آهنگ های جدیدی تولید کنیم؛چند ملودی ساخته شده است،یک الی دو قطعه نیز آماده انتشار است.بقیه کارها بستگی به تصمیم شرکت دارد.در رابطه با آلبوم،آقای رجب پور میتواند پاسخ دهد چون تصمیم گیری نهایی ‌و تاریخ پخش با ایشان است.”

همایون نظر خود را راجع به شرایط موسیقی کنونی کشور اینگونه شرح داد:
من در رابطه با این‌مسائل زیاد نظر نمی‌دهم اما،موسیقی ما در حال تغییر است.
مردم دنبال هنرمند های جدید هستند؛نسل حال و حاضر هم که مردم مشاهده می‌کنند پر رونق هستند چه در زمینه آهنگ و چه در زمینه برگزاری کنسرت. عزیزان و پیشکسوت های ما باید قبول بکنند که نسل جدیدی وارد موسیقی ما شده و موسیقی ایران به سمت شعر های مثبت و عاشقانه های مثبت گرایش پیدا کرده است.
امیدوارم که توانسته باشیم نقشی هرچند کوچک را در تغییر و تحول ایجاد شده در موسیقی کشور داشته باشیم چون به شخصه حس خوبی نسبت به این تغییرات دارم.”

این خواننده در ادامه راجع به سطح کیفی موسیقی کشور و موسیقی در دیگر کشور ها افزود:
“اینکه بخواهیم موسیقی پاپ کشور خودمان را با استاندارد جهانی مقایسه کنیم به چند بخش کلی تقسیم می‌شود.
یک بخش شامل آهنگسازی و تنظیم می‌شود که در این بخش دوستان آهنگساز و تنظیم کننده های کشور ما دست کمی از استاندارد جهانی ندارند.
آنهایی که تحصیلات آکادمیک دارند و احساس خیلی خوبی دارند،در این زمینه جایگاه بالایی در کشور دارند.
زیرا آهنگسازی بیشتر بیان احساس به زبان موسیقیاست و همانند تمامی حرفه ها آهنگسازی هم دوره های خاص خودش را دارد.
اما قالب موسیقی پاپ حتی بیشتر از دیگر قالب ها احساسی است.
مسئله ای که راجع به آهنگسازی در ایران به اشتباه مطرح می‌شود این است که آهنگساز به کسی گفته می‌شود که اتود وُکال را شکل می‌دهد.
قطعا آهنگسازی فقط ایجاد ملودی و خوانش اولیه برای خواننده نیست.ولی به طور کلی از دیدگاه من قالب آکادمیک قطعا در غرب جایگاه بالاتری نسبت به کشورمان دارد چون در موسیقی ایرانی قالب پرده و‌نیم پرده تعریف شده همانند موسیقی سنتی و موسیقی هند ؛ قطعا با کمی تحصیلات سطح بالاتر آکادمیک سبک موسیقی،آهنگسازی و‌ تنظیم باید کیفیت بهتری داشته باشد در واقع و ما نباید توانایی موزیسین های کشور خودمان را دست کم بگیریم؛ چه بسیار هنرمندان بزرگی در کشور هستند که می‌توانند در سطح جهانی رقابت کنند،اگر امکانات برایشان فراهم شود.
بخش دیگر هم به میکس‌ومستر مربوط می‌شود که خارج از ایران این علم بسیار به روز تر و قوی تر است،در واقع دانش موسیقی و فیزیک صوت و همینطور است. کیفیت قطعات ارائه شده هم به طبع بهتر است؛ولی ما هم در این‌زمینه دوستان کار بلدی داریم همانند آرش پاکزاد و محمد فلاحی عزیز که کیفیت قطعات قابل رقابتی دارند.”

-حامد همایون در ادامه در رابطه با آن دسته از افرادی که سبکش را نمی‌پسندیدند و حال هم سبک او شدند اینگونه سخن گفت:
“وقتی ما لحنی جدید را در موسیقی خواندیم؛چون همه عادت به شنیدن یک نوع موسیقی داشتند؛همانند هرکار نو و جدید هم نظرات مثبت و هم نظرات منفی به همراه داشت و کار جسورانه‌ای بود.
اما به نظر من خواننده‌ای که فقط لحن خاص خودش را دارد نمیتواند خاص باشد چون بخش دیگر کار رنگ صدا است که اگر متفاوت باشد با همراهی یک لحن استاندارد میتواند اتفاق جدیدی خلق کند.
این موضوع برای من باعث خوش‌حالی است؛ما اگر توانسته باشیم تغییری در جهت مثبت موسیقی کشورمان ایجاد کرده باشیم بسیار خوش حال کننده است و امیدوارم که همه هنرمندان عزیزمان به جایگاهی که دوست دارند دست پیدا کنند و مو

سیقی کشورمان را گامی به جلو ببرند.”

-«چتر خیس بی شک یکی از ترک های خیلی قوی بود که بعد از آن شاید بشود گفت قطعه ای به این قدرت که جنجال خاصی به پا کند منتشر نشد !چرا؟ »

همایون:”چتر خیس اتفاقی بود که باعث شد که ایرانی ها و مخاطبین عزیز موسیقی،ما را بشناسند.
من فکر میکنم که ما بعد از چتر خیس هم قطعاتی داشتیم که مورد پسند همه واقع شد؛اما اینکه شما توقع داشته باشید باز هم یک قطعه به آن شکل میان مخاطبان گُل کند زمان می‌خواهد که تیم ما و آقای رجب پور هم قطعا دنبال تکرار آن اتفاق است و مطمئنا دست از تلاش بر نمیداریم و امیدوارم که خدا هم یاری کند که بتوانم یک قطعه دیگر به محبوبی چترخیس متولد کنیم،ولی در کل چترخیس یک اتفاق بود و خودمان هم خیلی خوش حال می‌شویم که دوباره آن اتفاق تکرار شود.
اما در کل قطعاتی زیادی داریم که مورد پسند واقع شد و اگر دقت کنید ۹۹‎٪ قطعات حامد همایون در کنسرت ها هم صدا خوانده می‌شوند.
امیدوارم در آینده حال‌وهوایی به من دست دهد که یک چترخیس دیگر بتوانم متولد کنم که قطعا بدون کمک سامان امامی ممکن نخواهد بود.

-این خواننده در ادامه در رابطه با زیاد روی بعضی از هواداران یا هوادارنماها نکاتی بیان کرد:
“خدارو شکر میکنم من هوادارنما ندارم؛و ما یک خانواده به اسم خانواده عشق داریم.
خانواده ای که من خیلی از آنها تشکر می‌کنم چون بین من و هوادارانم هیچگاه همچین مسئله‌ای وجود نداشته؛و اگر کسی هم بر حسب اتفاق از شوق و ذوق زیادی کاری کند من ناراحت نخواهم شد و به شدّت استقبال نیز خواهم کرد.”

-وی در رابطه با معروفیت از طریق مادیات گفت:
به عقیده من اگر کسی به واسته پول با اساتید موسیقی همکاری کند اشتباه محض است و چنین اتفاقی نتیجه خوبی دربر نخواهد داشت.
حتی اگر فردی پشتوانه مالی قوی هم داشته باشد قطعا در خوانندگی استعداد حرف اول را میزند و باعث ماندگاری ایشان خواهد شد.
به فرض آهنگساز و تنظیم کننده قطعاتی برای این فرد تولید کنند و ایشان نیز بخواند و همه هم بشنوند اما در نهایت این خواننده اجرا زنده خواهد داشت و در صحنه همه چیز مشخص خواهد شد.
به همین دلیل میگویم خواننده باید آن پتانسیل لازم را داشته باشد؛به نظر من این کار پول لازم ندارد استعداد نیاز دارد.
یک‌سری از دوستان هم در این دوره موسیقایی جمع شده اند و اتفاقات جدید و مثبتی را رقم زدند که آن ها را با نام “بند” میشناسیم که جای تقدیر و تشکر دارد.

-ایشان در ادامه در رابطه با کنسرت های پیاپی و طاقت فرسایشان اینگونه توضیح دادند:
“من‌ اعتقاد دارم وقتی انسان علاقه و هدف در زندگی‌ داشته باشد و بخواهد دل مردم را به دست بیاورد خسته نخواهد شد.
فعالیت فیزیکی زیاد جسم انسان را خسته میکند اما چیزی که در کار ما بسیار اهمیت دارد این است که ما از لحاظ روحی خسته نشویم و بتوانیم روحیه خود را در همه حال در سطع بالاییحفظ کنیم تا بتوانیم جایگاه خود را در دل مردم حفظ کنیم.
من به شخصه هیچگاه خسته نمیشوم و همین که انرژی مردم را روی صحنه میبینم نه تنها روحی بلکه فیزیکی هم دوباره شارژ می‌شوم.

-اما کلام آخر حامد همایون :
تشکر میکنم از عزیزانی که در این مدت من را همراهی کرده اند و همیشه یاور من در تمامی لحظه ها بوده اند.
ما هم قول میدهیم که تا جایی که بتوانیم برای قدر دانی از آنها موسیقی های خوب و خلاقانه و استاندارد تولید کنیم.
همچنین تشکر میکنم از همه عزیزانی که تا به امروز در تولید قطعات همراه من بودند که در راس آن ها باید از مدیریت عامل شرکت ترانه شرقی جناب آقای محسن رجب پور تشکر کنم و در ادامه قطعا سامان امامی عزیز که بی او هیچ چیز ممکن نبود.
همچنین ار نوازندگان ارکسترم و تمام کسانی که به ما انرژی مثبت میدهند و از لحاظ روحی کنار ما قرار دارند،تمام قد،ممنونم.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها