هادی سپهری در «عاشیقلار بایرامی» به اجرای برنامه می‌پردازد
نویسنده خبر : Admin

هادی سپهری در «عاشیقلار بایرامی» به اجرای برنامه می‌پردازد

Admin 30 آوریل 2018 0 نظر
کد خبر : 910741
بازدید : 30
1 پسند
خلاصه خبر : هادی سپهری همزمان با سیزدهمین برنامه مردمی «عاشیقلار بایرامی»، برای سومین بار در شهر زنجان به اجرای کنسرت می پردازد...
متن خبر :

 

هادی سپهری همزمان با سیزدهمین برنامه مردمی «عاشیقلار بایرامی»، برای سومین بار در شهر زنجان به اجرای کنسرت می پردازد.

 

 

مراسم «عاشیقلار بایرامی» که بهار هر سال در زنجان برقرار است، امسال نیز روز شنبه 15 اردیبهشت ماه، با حضور علاقمندان و بزرگان موسیقی عاشیقیِ استان های مختلف کشور در سالن فرهنگسرای امام این شهر، برپا خواهد شد، در این رویداد موسیقایی-هنری، اجرای موسیقی عاشیقیِ ترکیه، توسط هادی سپهری با آواز و ساز باغلاما و مهران قهرمان زاده با ساز دَربوکه، انجام خواهد شد.

سال گذشته نیز مراسم «عاشیق‌لار بایرامی» با حضور هنرمندانی از استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، تهران، البرز، قم، قزوین، آذربایجان شرقی و همدان در استان زنجان برگزار شده بود. ناگفته نماند که عید عاشیق‌ها، به عنوان میراث معنوی، در روز ۲۲ دی‌ماه سال ۱۳۸۸ به شماره پرونده ۸۰ به ثبت ملی رسیده و حوزه موسیقی عاشیقی زنجان با برگزاری این مراسم در بین 7 حوزه داخل کشور، از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این مراسم از سال ۱۳۸۵ برگزار شده و امسال نیز سیزدهمین دوره آن برگزار خواهد شد.

هادی سپهری به همراه بهرنگ نیک آئین، فروردین امسال نیز در کنفرانس «مسائل موسیقی فرهنگ های ترک» در شهر باکو به ایراد سخنرانی در مورد وضعیت موسیقی عاشیقی استان زنجان و شمال شرق ترکیه پرداختند. در این کنفرانس دو روزه که در دانشگاه دولتی «فرهنگ و هنر» آذربایجان برگزار شد، پژوهشگران موسیقی اقوام ترک از کشورهای انگلستان، ترکیه، آمریکا، آذربایجان، ازبکستان، قرقیزستان، ایران، مجارستان و روسیه به ارائه مقالات خود پرداختند.

شایان ذکر است که 29 اردیبهشت ماه و 12 خرداد ماه سال جاری، هادی سپهری در کانون موسیقی شناسی دانشگاه تهران درباره «موضوع زمان در موسیقی» سخنرانی ای در دو قسمت خواهد داشت.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها