بهنام خدارحمی پلی بین شرق و خاورِ دور «ایکیگای»
نویسنده خبر : Admin

بهنام خدارحمی پلی بین شرق و خاورِ دور «ایکیگای»

Admin 28 اکتبر 2021 0 نظر
کد خبر : 1007667
بازدید : 20
1 پسند
خلاصه خبر : ایکیگای» با آهنگسازی بهنام خدارحمی روانه بازار موسیقی کشور شد. این آهنگساز آهنگی را تنظیم و با نوازندگی سازِ آریاییِ کمانچه اجرا کرده است.
متن خبر :

 

بهنام خدارحمی


پلی بین شرق و خاورِ دور «ایکیگای»
«ایکیگای» با آهنگسازی بهنام خدارحمی روانه بازار موسیقی کشور شد.
این آهنگساز آهنگی را تنظیم و با نوازندگی سازِ آریاییِ کمانچه اجرا کرده است.
بهنام خدارحمی جدیدترین کار خود را با عنوان «ایکیگای» برگرفته از فرهنگ مشرق زمین در قالبِ یک قطعه موسیقی بی کلام تولید و منتشر کرد.
ایکیگای تلفیقِ موسیقی آوازی کلاسیک ایرانی و اشاره ای گذرا به موسیقی ژاپنی در حال و هوایی آرامش بخش ساخته و اجرا شده و در واقع بهنام خدارحمی همچون دیگر کارهایش این بار با حساسیت بیشتری این دلنوازی را ساخته و اجرا کرده است.
دلنوازی که بطور معمول پارسی زبانان را به هم متصل می کرد این بار دو فرهنگ و هنر اصیل ایرانی و ژاپنی را به هم پیوند می‌دهد.
برگردان فارسی « ایکیگای» دلیلی برای بودن است. براساس فرهنگ و فلسفه ژاپنی هر فردی در زندگی اش با هر سطح و طرز فکر و مرام نامه ای که دارد به یک ایکیگای نیاز دارد و در زندگی اش یک ایکیگای دارد.
در فرهنگ اوکیناوا هم یک ایکیگای وجود دارد اما این بار این واژه مشرق زمین به خود معنی دیگر می‌گیرد و آن معنی این است “دلیلی برای برخاستن در صبح«»
برای پویایی و همراهی این دو فرهنگ اصیل و با محتوا این کار می‌تواند آغاز یک تحول و همراهی مستمر میان کشور هایی با هنر و تمدن غنی مخصوصا در عرصه تحسین برانگیز موسیقی باشد.
این اثر هم اکنون در سامانه بیب تونز قابل دانلود و دسترسی برای تمامی مخاطبان است.

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها