محسن یگانه – شکست سکوت پس از سه سال
نویسنده خبر : محمدرضا منش

محسن یگانه – شکست سکوت پس از سه سال

محمدرضا منش 5 آوریل 2022 0 نظر
کد خبر : 1032065
بازدید : 66
120 پسند
خلاصه خبر : محسن یگانه بعد از سه سال غیبت در کنسرت ها به روی صحنه‌ای رفت که با اجرایی نزدیک به سه ساعت برای هر سانس، توانست یک ماراتن موسیقی جذاب و یک حرکت نادر را در میان کنسرت های ایرانی به یادگار بگذارد.
متن خبر :

 

محسن یگانه بعد از سه سال غیبت در کنسرت ها به روی صحنه‌ای رفت که با اجرایی نزدیک به سه ساعت برای هر سانس، توانست یک ماراتن موسیقی جذاب و یک حرکت نادر را در میان کنسرت های ایرانی به یادگار بگذارد.
یگانه در اجرا خود چندین قطعه را بصورت “مدلی” اجرا کرد، که تنظیم های جدید و جذابی را برای مخاطب تدارک دیده بود. او در تنظیمات قطعات برای این کنسرت به نحوی سعی در بروز شدن و ارائه نوع جدیدی از قطعات داشت که در این امر موفق بود.
در گروه یگانه نوازنده های خوبی مشاهده میشدند و او در چند قسمت از اجرای خود به صورت جدی تأکید بر این موضوع داشت که برای اولین بار در ایران یک کنسرت به صورت کاملا زنده، بدون هیچ رایانه‌ای و تنها با سه هفته تمرین ، به روی صحنه می رود اما علیرغم موضوع اشاره شده، در این اجرا صداهایی نظیر “بک وکال” (آوای زیر صدای خواننده) به غیر از صدای خواننده به گوش می‌رسید که جای تامل دارد.
در قسمت صدا برداری، “وکال” (صدای خواننده) مانند بیشتر میکس و مسترینگ های ایرانی بیشتر از حد معمول به گوش میرسید، همچنین قسمت هایی از صدای سازها بالاتر از سطح صدای قطعه اجرا شونده بود که به زبان ساده، حالت “سلو” (تک نوازی) می‌گرفت و از ارکستر جدا میشد در صورتی که در لحظه اجرا به صورت منظم تری اصوات می بایست میکس شوند و به گوش مخاطب ارائه گردند. در بخش نورپردازی و کارگردانی اما، گروه نمایش قابل قبولی برای طرفداران داشت.
در حاشیه اجرا، محسن یگانه در مورد قطعه “بهت قول میدم” و بازخوردهای گسترده آن در دنیا و از بازدید میلیونی این قطعه در شبکه یوتیوب گفت، که این امر خبر از درآمد مالی بالای این قطعه برای خواننده را از یک پلتفرم جهانی می‌دهد، اما در سال‌های اخیر قطعات به اصطلاح “هیت” و پر باز خورد از او کمتر شنیده شده و قطعات دیگر اجرا شده توسط یگانه، به اندازه قطعه مذکور نتوانستند در میان مخاطبان به جایگاه ویژه ای برسند که جای بررسی و تامل دارد و می توان دلایل متعددی را برای این امر متصور بود. آیا بخاطر اصرار بر روی انجام تمامی قسمت های یک قطعه توسط خود او بوده (همانند هنرمندانی که اصرار بر روی مثلا یک آهنگساز دارند) که این روند باعث تکرار و بازخورد منفی میشود، بوده است یا دلایل پشت پرده دیگری بر این ادعا وجود دارد؟ به طور قطع زمان صحت این مطلب را مشخص خواهد کرد.
محسن یگانه همچنین در قسمتی از حاشیه این برنامه نیز با اشاره به زمان بلند کنسرت خود، از سالن “رویال هال اسپیناس پالاس” قدردانی کرد که این امر به آن دلیل است که سالن مذکور به دلیل وابستگی کمتر به ارگان ها، دارای این مزیت بزرگ است و توانسته با عبور کردن از گره های بی دلیل برای اهالی هنر، بستر خوبی برای هنرمندان فراهم سازد.
در پایان شایان ذکر است که این کنسرت ها طی پنج شب و ده سانس به همت موسسه “آوای فروهر” و مدیریت برادران “حاتم‌ پور” برگزار شد.
در ادامه تصاویر این کنسرت را از نگاه دوربین “فاطمه ابراهیمی” بیننده باشید.

محمدرضا منش

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها