گفتگو با علی سالمی
نویسنده خبر : Admin

گفتگو با علی سالمی

Admin 16 می 2023 0 نظر
کد خبر : 1063163
بازدید : 75
143 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

 

می‌توانیم به شکل امروزی و نوین موسیقی گذشتگان خود را ادامه دهیم

علی سالمی هنرمندی است که به گفته خودش برخی تجربه‌های موسیقایی‌اش را در مراحل تولید آثاری که منتشر کرده به دست آورده چرا که معتقد است بسیاری از آموزه‌ها هنگام کار در استودیو و اجرا روی صحنه و خارج از محیط آموزشی یافت می‌شود. او همیشه به موسیقی ارکسترال علاقه داشته و این سلیقه موسیقایی در آثار او شنیده می‌شود. قطعاتی را تا امروز منتشر کرده که این گفت‌و‌گو پس از انتشار تازه‌ترین اثر او با نام ” تو را گم کردم ” انجام شده است.

کمی از خودتان و سابقه فعالیت در حوزه موسیقی برای ما بگویید.

بنده علی سالمی از کودکی به شنیدن موسیقی اصیل ایرانی علاقه داشتم. از ده سالگی به واسطه شنیدن این نوع موسیقی که برادرم آنها را در خانه پخش می‌کرد، به یادگیری آواز گرایش پیدا کردم و در نهایت به صورت آکادمیک این هنر را آموزش دیدم و تا امروز هم زیر نظر اساتید دوره‌های تخصصی آواز را پشت سر می‌گذارم. به نظر من آموزش آواز بی‌پایان است و هر خواننده‌ای در هر جایگاهی تا پایان عمر کاری خود باید تحت تعلیم باشد.

درباره آخرین اثری که از شما منتشر شد کمی برایمان بگویید.

آخرین قطعه ” تو را گم کردم ” نام دارد که با موسیقی زیبای شایان کریمی‌نژاد همراه بوده است که بر اساس غزل درخشانی از جویا معروفی شکل گرفته. از ابتدا این اثر را که شنیدم مجذوب شعر، موسیقی و فضای تنظیم آن شدم . با اطمینان این اثر را برای اجرا انتخاب کردم و بسیار به آن علاقه‎‌مند هستم. تصور می‌کنم در طول زمان مخاطب زیادی داشته باشد و در یاد مردم ماندگار شود. امیدوارم آثار اینچنینی بیشتر تولید و منتشر شود.

دلیل شما برای انتخاب این سبک موسیقی چیست؟

علاقه من از کودکی به این نوع موسیقی نقش پررنگی داشت. در حال حاضر به نظر من موسیقی ایرانی شنونده زیادی ندارد به همین دلیل  تلاش کردم این نوع موسیقی و اشعار در چارچوب دیگری به مخاطب ارائه شود تا بتواند با آن ارتباط بگیرد. همچنین دوست داشتم آنچه از کودکی به آن علاقه داشتم را به مخاطب برسانم و همیشه حس خوبی نسبت به این آثار داشتم.

به نظر شما جایگاه این سبک در فضای کنونی موسیقی چگونه است؟

صادقانه باید گفت شنونده کمتری نسبت به سبک‌های دیگر دارد. به دلایل مختلف که شاید در گفت و گوی دیگری به آن بپردازیم. اما باید گفت با حمایت رسانه‌ها مردم بیش از پیش به سمت این موسیقی آمده‌اند که امیدوارم این حمایت ادامه داشته باشد تا این سبک موسیقی هم بین دیگر ژانرها جایگاه واقعی خودش را پیدا کند.

در مسیر هنری خود چقدر سلیقه خودتان را معیار می‌دانید؟ همکاری شما با عوامل چطور است؟

نظر خودم را تا جایی دخیل می‌کنم که به اثر آسیب وارد نشود. اخلاق من اینگونه است که نظرم را می‌گویم اما به عوامل  و تخصص آنها اعتماد می‌کنم.

به نظر شما یک اثر برای پیدا کردن مخاطب و ماندگاری باید چه معیارهایی داشته باشد؟

عوامل زیادی وجود داد. مثلا اینکه تمام عوامل تولید باید به کارشان اشراف داشته باشند. در یک اثر باید احترام به مخاطب در نظر گرفته شود. همچنین انتخاب شعر، انتخاب موسیقی و همه این عوامل باید تا جایی که امکان پذير است نزدیک به سلیقه و عقیده امروز شنونده باشد. ما می‌توانیم به شکل امروزی و نوین، موسیقی گذشتگان خود را ادامه دهیم. اثر باید به‌روز باشد.

در پایان چه صحبتی دارید؟

امیدوارم به این آثار بهای بیشتری داده بشود. ما به موفقیت در این مسیر امیدواریم و اولویت ما این است كه مخاطب این آثار را دوست داشته باشد. هر چقدر هم که مخاطب کم باشد ما در این سبک موسیقی با انگیزه بسیار تلاش می‌کنیم و برای آنها اثر تولید می‌کنیم تا این سبک مخاطب بیشتری داشته باشد آن هم در شرایطی که تولید و پخش ساده نیست.

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها