۶ خواننده پاپ در جشنواره موسیقی فجر
نویسنده خبر :

۶ خواننده پاپ در جشنواره موسیقی فجر

9 ژانویه 2013 0 نظر
کد خبر : 641652
بازدید : 36
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

نشست خبری بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر با حضور حسن ریاحی دبیر جشنواره فجر، رامین صدیقی دبیر بخش بین‌المللی جشنواره، علی ترابی دبیر اجرایی این دوره از جشنواره و سحر طاعتی مدیر روابط عمومی جشنواره موسیقی فجر، ۱۹ دی ماه- در تالار وحدت برگزار شد.
     
     **۱۷ استعداد جوان به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآوردیم
     
     «حسن ریاحی» در ابتدای این نشست طی سخنانی اظهار داشت: در این دوره از جشنواره در تلاش هستیم تا استعدادهای جوان و برتر را همچون سال‌های گذشته به جامعه موسیقی معرفی کنیم همانطور که سال گذشته موفق شدیم تعداد 17 نفر از این عزیزان را به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآوریم.
     وی افزود: بیست‌وهشتمین دوره جشنواره موسیقی فجر در 6 تالار برگزار خواهد شد که تالار وحدت، سالن رودکی، خانه هنرمندان، سازمان ارتباطات اسلامی، برج میلاد و فرهنگسرای ارسباران از آن جمله هستند.
     ریاحی با بیان اینکه 70 گروه پیشنهاد شرکت در این دوره از جشنواره را داشته‌اند، گفت: تعدادی از این گروه‌ها انتخاب شده‌اند و نمایش فیلم‌های هنری با موضوع موسیقی و داشتن بخش جانبی موسیقی پاپ از دیگر برنامه‌های ما در جشنواره فجر امسال است.
     
     **محدودیت در بودجه نگذاشت همه گروه‌های پیشنهادی را دعوت کنیم
     همچنین «علی ترابی» دبیر اجرایی این دوره از جشنواره در سخنانی اظهار داشت: نشست جشنواره امسال خلاف سال گذشته دیرتر برگزار شد. ما فراخوان این دوره از جشنواره را اردیبهشت ماه اعلام کردیم و یک ماه هم تمدید شد اما محدودیت در بودجه به ما اجازه نداد تا بتوانیم از همه گروه‌های پیشنهادی برای شرکت در این دوره از جشنواره دعوت کنیم.
     ترابی یادآور شد: بخش‌های استعدادهای درخشان، نسل دیگر، بین‌الملل، نمایش فیلم و موسیقی پاپ از بخش‌های اصلی این دوره از جشنواره است که امروز تمام کارهای ما برای اجرایی شدن آن آماده است.
     
     **از اساتید برجسته موسیقی تجلیل می‌کنیم
     وی با بیان اینکه گروه‌های راه یافته به جشنواره موسیقی فجر از 11 استان انتخاب شده‌اند، گفت: در 6 روز این جشنواره که از تاریخ 25 بهمن تا اول اسفند ادامه می‌یابد برنامه‌های متنوع در 10 سانس به اجرا در خواهد آمد که 57 گروه آن غیرتکراری هستند همچنین تجلیل از پیشکسوتان و اساتید برجسته موسیقی کشور در این دوره از جشنواره در نظر گرفته شده است.
     
     **۶ خواننده پاپ در جشنواره حضور دارند
     ترابی در پاسخ به خبرنگار فارس در خصوص گروه‌های پاپ شرکت کننده درجشنواره موسیقی فجر گفت: احسان خواجه‌امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، مازیار فلاحی و محسن یگانه در این دوره از جشنواره به اجرای کنسرت می‌پردازند. با گروه‌های نام برده هنوز قرار داد نهایی بسته نشده است و احتمال جابجایی وجود دارد.
     
     **صندلی مدیریت موسیقی ارشاد داغ است
     وی در پاسخ به دلایل استعفای مدیر دفتر موسیقی ارشاد،گفت: صندلی مدیریت موسیقی ارشاد داغ است و هیچ صندلی در ارشاد وجود ندارد که اینگونه با سلایق مختلف اداره شود. آقای میرزمانی هم به دلایل جسمی استعفا داده‌اند که هنوز قطعی نشده است.
     
     **جشنواره بدون اسپانسر برگزار می‌شود
     ترابی خاطرنشان کرد:بودجه در نظر گرفته این دوره از جشنواره یک میلیارد و 400 میلیون تومان است که با توجه به اجرای برنامه‌ها در نوسان خواهد بود. اسپانسری در این جشنواره نداریم.
     «رامین صدیقی» دبیر بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره با تشریح برنامه‌های خود اظهار داشت: با دستور دکتر ریاحی سیاست کاری این دوره از جشنواره را همچون سال گذشت ادامه دادم و تلاش کردیم تا کیفیت را به برنامه‌ها بیافزاییم به همین دلیل هنرمندانی را دعوت کرده‌ایم که در سطح بالای هنری قرار دارند و می‌توانند موسیقی جهانی این چند سال اخیر را به گوش مخاطبان عرضه کنند.
     
     ** مشخص شدن گروه‌های شرکت کننده بخش بین‌الملل جشنواره موسیقی
     صدیقی با بیان اینکه تلاش‌های من برای دعوت از گروه‌های موسیقی جهان از اردیبهشت ماه امسال صورت گرفته است، گفت: گروه هنرمندان آلمان و فرانسه، اسپانیا، هلند و هند در این دوره از جشنواره شرکت می‌کنند.
     دبیر بخش بین‌المللی جشنواره فجر یادآور شد: نمایش فیلم‌های مستند موسیقی پاپ، موسیقی ایرانی و خارجی از دیگر بخش های بین‌الملل است که با حضور فیلم‌هایی همچون هانری آهنگساز برجسته لهستانی، فیلم ارکستر چند ملیتی از ایتالیا، فیلم‌ آیینی اسلام و فیلم صدا و سکوت از فیلم‌های منتخب جشنواره لوکارنو به اکران در خواهند آمد و در پایان نمایش فیلم‌ها گفتگو و بحث‌هایی برای فیلم‌ها خواهیم داشت.
     وی گفت: هنرمندان آلمانی مقیم فرانسه نظیر تارکوفسکی کوآئت، فرانچس کورتریر، ژان لوئیس ماتینیر، لکنر و ژان مارک به همراه رینود گارسیا فوس هنرمند اسپانیایی مقیم فرانسه و رالف نونرآت از هلند و گروه آبرین از هند حضور دارند.
     به گزارش فارس: دلایل استعفای سید محمد میرزمانی مدیر دفتر موسیقی ارشاد، گروه‌های شرکت کننده پاپ در این دوره از جشنواره، تعطیلی ارکستر ملی، موسیقی کودک از مهمترین سئوالات خبرنگاران بود که در این نشست مطرح شد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها