«همایون خرم»به دلیل بیماری ریوی درگذشت.
نویسنده خبر :

«همایون خرم»به دلیل بیماری ریوی درگذشت.

19 ژانویه 2013 1 نظر
کد خبر : 641776
بازدید : 16
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

«همایون خرم» آهنگساز و خالق نغمه‌های «تو ای پری کجایی» و «امشب در سر شوری دارم» شب گذشته به دلیل بیماری ریوی درگذشت.

این نوازنده پیشکسوت ویلن یکی از اعضای شورای عالی خانه موسیقی ایران بود که در سن 82 سالگی در بیمارستان «دی» دار فانی را وداع گفت.از آنجا که مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از بین مقام‌های موسیقی ایرانی، به دستگاه همایون علاقه‌ای وافر داشت، نام «همایون» را برای فرزند خود انتخاب کرد.وی در سن نوجوانی به مکتب استاد صبا راه یافت و چند سال بعد به عنوان نوازندهٔ 14 ساله، در رادیو به تنهایی به اجرا پرداخت. بعدها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصاً در برنامه گلها، به عنوان آهنگ‌ساز، سولیست ویولن و رهبر ارکستر آثاری ارزشمند ارائه داد.وی همچنین تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته مهندسی برق ادامه داد. استاد همایون خرم دارای درجه 1 هنری (معادل مدرک دکترا) از شورای ارزشیابی هنرمندان کشور بود.عضویت در شورای عالی موسیقی رادیو، رهبری ارکستر سازهای ملی، استاد دانشکده موسیقی ملی، آهنگ‌ساز در برنامه‌های موسیقی ایرانی و برنامه گلها، رهبری ارکستر از مهمترین فعالیت‌های هنری وی بوده است.

سایت گانجا موزیک درگذشت این هنرمند فقید را به جامعه هنری تسلیت عرض مینماید. آهنگ رسوای زمانه از بهترین آثار استاد با صدای علیرضا قربانی قابل دانلود میباشد.

رسوای زمانه

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها