حرف های فراوان درباره آلبوم داروگ
نویسنده خبر :

حرف های فراوان درباره آلبوم داروگ

14 می 2013 1 نظر
کد خبر : 644283
بازدید : 40
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

اولین چیزی که با آوردن نام روزبه نعمت‌اللهی به ذهن همه مخاطبان موسیقی می‌آید، ترانه معروف «ایران مهد دلیران» است که مدت‌ها بعد از همه موفقیت‌های بزرگ ورزشی از تلویزیون و رادیو پخش می‌شد.

بگذریم که دو سالی هست به دلایل نامعلوم این اثر از رسانه‌ ملی پخش نمی‌شود ولی این خواننده با آثاری این چنینی توانست در بازار موسیقی کشور نامی دست و پا کند و آلبوم‌هایش را یکی بعد از دیگری به بازار بفرستد. «هفته عاشقی»، «سرزمین مادری» و «عمو زنجیرباف» آلبوم‌هایی بودند که نعمت‌اللهی در سال‌های قبل منتشر کرده بود و با همین آثار اجراهایی راهم روی صحنه برده بود که باعث شد او مخاطبان خاص خودش را پیدا کند.

با ادامه این روند کم‌کم روزبه به یک خواننده حماسی خوان تبدیل شد. ولی انتشار «داروگ» را باید اتفاقی جدید در روند هنری این خواننده به شمار آورد. آلبومی با تنظیم های عمدتاً الکترونیک و به روز و فضای عمدتاً عاشقانه و حسی که نشان می‌دهد قرار است با شخصیتی جدید در این اثر آشنا شویم دو سه هفته‌ای نیست که «داروگ» بدون هیچ تبلیغات عجیب و غریبی منتشر شده ولی حجم حاشیه‌های این اثر به قدری بالا و زیاد بوده در برخی مواقع حتی اصل ماجرا  که یک آلبوم خوب و قابل دفاع است را تحت تأثیر قرار داده. همین حاشیه‌ها گزارش اصلی این گزارش را تشکیل می‌دهند. صحبت‌ها و حرف و حدیث‌هایی که هنوز هم ادامه دارند.

چرا مهناز افشار  حذف شد؟
شاید اصلی‌ترین بحث درباره این آلبوم، حذف نام و صدای مهناز افشار بود که با واکنش‌ها و حرف و حدیث‌های فراوانی روبه‌رو شد. مهرماه سال گذشته بود که خبر همکاری این بازیگر مشهور سینما در آلبوم جدید روزبه نعمت‌اللهی در رسانه‌ها منتشر شد و این خبر را به مهم‌ترین خبر حوزه موسیقی تبدیل کرد. خبری که از سوی خود نعمت‌اللهی هم تابید شد افشار قرار بود در برخی از قطعات این آلبوم به دکلمه بپردازد و باتوجه به اینکه او در برگزاری کنسرت‌های خیریه نعمت‌اللهی در سال گذشته حضور پررنگ داشت پیش‌بینی می‌شد این اتفاق بتواند فروش این آلبوم را چند برابر کند. اما زمانی که «داروگ» به بازار آمد، تنها در بخشی از شناسنامه آلبوم، تشکری خشک و خالی از مهناز افشار صورت گرفته بود بدون اینکه خبری از دکلمه او باشد. همزمان بعضی شایعه‌های از حذف نام مهناز افشار در آخرین لحظات اخذ مجوز آلبوم خبر دادند و البته سکوت این بازیگر گمانه‌زنی‌ها و حرف و حدیث‌های را بیشتر کرد.

به یاد فرهاد…
سال‌‌های زیادی است که انتشار هر خبری درباره فرهاد مهراد با پخش آثارش از تلویزیون و رسانه ملی با واکنش‌های تند و تیزی از سوی پوران گلفام همسر او روبرو شد. حتی این اواخر کار به جایی رسیدکه خانم گلفام از صدا و سیما به‌خاطر پخش بدون مجوز آثار همسرش شکایت کرد و توانست رأی دادگاه را در محکومیت پخش بدون مجوز آثار همسرش بگیرد.

حالا قطعه پنجم آلبوم داروگ» به فرهاد مهراد تقدیم شده و بخش های از یکی از آثار این خواننده هم در آن گنجانده شده است. بخش‌هایی که روزبه نعمت اللهی آنها را زمزمه کرده است. باتوجه به سابقه قبلی که در ذهن مخاطب موسیقی مانده، همه منتظر واکنش تند و تیز همسر فرهاد هستند. اگر این روزها سری به سایت و رسانه‌ها موسیقی زده باشید در این باره صحبت‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوانی صورت گرفته است. باید دید وقتی پوران گلفان از سفر خارج از کشورش باز می‌گردد. در این‌باره چه واکنشی را از خود نشان خواهد داد.

شوخی با محسن چاووشی؟!
از همان روز اول انتشار آلبوم، روزبه‌ نعمت‌اللهی با حمله‌های رسانه‌ای شدیدی از سوی طرفداران محسین چاووشی روبرو شد. حرف اصلی آن‌ها مربوط به قطعه «تبر» آلبوم جدید بود که در سال‌های دور با صدای محسن چاووشی به صورت زیرزمینی منتشر شده بود. کار تا جایی پیش رفت که سرانجام ترانه‌سرای این اثر مجبور شد در‌این‌باره توضیحاتی ارائه دهد. «ترانه این کار قبلاً به صورت اتود با صدای چاووشی بیرون امده ولی مالکیت آن در اختیار روزبه نعمت‌اللهی است. هرچند این نقل قول‌ها برای ترانه‌سرای این اثر گران تمام شد و باعث شد هجمه‌ها او را نشانه بگیرند. و البته خیلی شجاعت او را به‌خاطر صحبت‌های صادقانه‌اش تحسین کردند.

حامد بهداد هم می‌آید؟
این آخری هم دیگر از آن خبرهای جالبی بوده که در روزهای گذشته منتشر شد. مراسم رونمایی از آلبوم «داروگ» با حضور اهالی سینما و ستاره‌های تلویزیون و تئاتر در موسسه خیریه محک برگزار خواهد شد و گفته می‌شود حامد بهداد هم با این خواننده قرار است به اجرای برنامه بپردازد. گفته می‌شود همه هماهنگی‌های این برنامه از سوی مهناز افشار صورت گرفته و بعد از برگزاری برنامه خیریه که این خواننده برای زلزله‌زدگان آذربایجان روی صحنه برد این اجرا نیز می‌تواند داستان‌های خاص خود را در پی داشته باشد.

بدون شک اجرا با حامد بهداد و رسانه‌ای شدن این خبر می‌تواند تبعات جدیدی را برای این آلبوم در پی داشته باشد. اتفاقی که گفته می‌شود در اجرای قبلی این خواننده قرار است به وقوع بپیوند ولی بهداد با گریمی متفاوت و موهای سراسر سفید در سالن حاضر شد و بین تماشاگران نشست.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها