لغو دو جشن موسیقی به فاصله یک سال
نویسنده خبر :

لغو دو جشن موسیقی به فاصله یک سال

19 می 2013 1 نظر
کد خبر : 644336
بازدید : 44
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :


       
در حالی که لغو کنسرت‌های موسیقی تبدیل به یک اقدام عادی در کشور شده است، لغو جشن‌های سالانه موسیقی اقدام جدیدی از سوی وزارت ارشاد است.

جشن خانه موسیقی که هر ساله در ماه مهر همزمان با روز جهانی موسیقی و سالروز تولد حکیم ابونصرفارابی برگزار می‌شود، 7 ماه پیش لغو شد.

در حالی که خانه موسیقی کارت دعوت‌های جشن سالانه خود را در برج میلاد برای میهمانان ارسال کرده بود، یک روز قبل بدون ارائه دلیل از سوی مسئولان مربوط لغو شد.

مدیر اجرایی خانه موسیقی در زمان لغو این جشن به ایسنا گفت: «در تدارک هستیم که جشن خانه موسیقی ایران فردا شب در تالار وحدت برگزار شود و تا آخر وقت اداری امروز منتظر جواب تالار وحدت خواهیم ماند.اما اگر جوابی از سوی تالار وحدت تا آخر امروز به ما ارائه نشود، جشن به تاریخ دیگری موکول خواهد شد. »

اما این جشن دیگر برگزار نشد و خانه موسیقی برگزیدگان جشن سالانه را در قالب یک مراسم کوچک در محل ساختمان این خانه اعلام کرد.

***

چندی پیش هم چند جوان با هزینه شخصی تصمیم به برگزاری یک جشن بزرگ موسیقی در تالار وحدت گرفتند که قرار بود، با عنوان «جشن سالانه موسیقی ما» نخستین دوره خود را تجربه کند.

مقدمات جشن از حدود سه ماه پیش در قالب یک نظر سنجی آغاز شد.

این نظرسنجی شامل بخش‌های بهترین آلبوم‌های موسیقی پاپ، سنتی، نواحی، سایر ژانر‌ها، بهترین ترانه(شعر)، ترانه‌سرا، نوازنده‌ها، طراحی جلد آلبوم، تیتراژ تلویزیونی یا سینمایی و بهترین تهیه کننده و ناشر آلبوم و… بود که برمبنای آن بهترین‌های هر ژانر تندیس جشن را دریافت می‌کردند.

همچنین، نظرسنجی شامل دو بخش مردمی و کارشناسی بود که در بخش کارشناسی این نظرسنجی، تعداد زیادی از اهالی موسیقی پاپ و سنتی شرکت کرده‌ بودند.

مقدمات برای برگزاری این جشن در 25 اردیبهشت فراهم شد اما حدود چند ساعت قبل خبر رسید، این جشن به دلایل نامعلوم لغو شده است.

سایت «موسیقی ما» در این‌باره نوشت: «علی‌رغم انجام کلیه امور اداری و اجرایی از قبیل عقد قرارداد با تالار وحدت، دعوت از هنرمندان و اساتید موسیقی، تهیه کلیپ‌های تجلیل از بزرگان موسیقی ایران، آماده کردن تندیس‌ها و لوح‌های تقدیر، تهیه بروشور، ساخت دکور، پذیرایی و… امکان برگزاری این مراسم میسر نشد.»

همچنین، طبق اعلام دست اندرکاران، کلیه اقلامی که برای پذیرایی در این جشن فراهم شده بود صرف امور خیریه شد.

این در حالی است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون هیچ توضیحی درباره لغو جشن‌های موسیقی طی یکسال اخیر هیچ توضیحی ارائه نداده است.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها