گزارش جلسه کافه ترانه تیر ماه 1392
نویسنده خبر :

گزارش جلسه کافه ترانه تیر ماه 1392

24 جولای 2013 1 نظر
کد خبر : 645163
بازدید : 66
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

گزارش جلسه "کافه ترانه"  پنج شنبه مورخ 27 تیر ماه – نهمین روز ماه مبارک رمضان
گرم ترین جلسه ی کافه ترانه تا امروز!
با وجود گرمای شدید هوا  وسختی های روزه داری در تابستان  سالن محله اندیشه عباس آباد مملو بود از علاقه مندان شعر و ترانه و این استقبال نشان می داد که کافه ترانه تنها پس از یک سال فعالیت توانسته جای خودش را در دل دوستداران شعر و فرهنگ و ادب باز کند.
شروع جلسه با شنیدن یک اثر دلنشین در خصوص ماه رمضان با ترانه مهشاد عرب ،موسیقی انوشیروان تقوی و صدای حمید حیدری بود این قطعه در این روزها تیتراژ برنامه تلویزیونی "سفره های همدلی " است ….

طبق روال همیشه، ترانه های تایید شده توسط  دکتر مهدی موسوی به وسیله صاحبان اثر دکلمه شدند و مورد نقد و کارشناسی قرار گرفتند.
مهدیه و مهشاد عرب، مثل همیشه با نگاهی مهربان اما ریزبین در مورد آثار به گفتگو پرداختند…
طلوع اولین آلبوم مهدی یغمایی با نام "یه دنیا حرف" بهانه ی حضور مهدی یغمایی در این جلسه شد و حضار، شاهد پیانو نوازی بسیار زیبای علیرضا قرایی منش (آهنگساز و عضو گروه ژوان باند) به همراه اجرای زنده و قوی دو اثر،  توسط مهدی یغمایی  بودند.
اولین اثر با نام یادته (  با ترانه : پوریا ربیعی ، ملودی: علیرضا قرایی منش، تنظیم: پوریا حیدری ) بود. آقای یغمایی که خود زمانی یکی از خوانندگان گروه ژوان بودند در مورد آن این طور توضیح دادند که این ترانه از زبان علیرضا برای من است هنگامی که من گروه را ترک کردم اما ما همیشه با هم دوست و همراهیم…
دومین اثری که اجرا شد کاری از مرحوم  بابک بیات بود و بسیار مورد پسند حاضرین قرار گرفت.
مهدی یغمایی مختصری در مورد آلبوم صحبت کرد و از زحمات علی بحرینی(روزنامه نگار و ترانه سرا) برای آلبوم گفت و ازمهشاد و مهدیه عرب بابت ترانه هایشان در این آلبوم و همچنین ترانه ی مهدیه عرب برای تیتراژ سریال " ستاره های سربی" قدر دانی کرد.
پس از او مهدیه عرب در مورد آلبوم " یه حالی دارم این روزها" که در شرف انتشار است و اینکه چقدر می تواند آلبومی موفق با المانهای خوب و جذاب باشد گفت. علیرضا قرایی منش نیز از دو ترانه ی مهدیه در این آلبوم که یکی از آنها نام آلبوم را نیز به خود اختصاص داده، اظهار خرسندی کرد.
گردهمایی دوستانه ی این بار کافه ترانه هم با حضور هنرمندانی چون(به ترتیب الفبا) :ایران شاهی (مدیر انجمن ادبی وفا)، سحر احمدی، محمد اخوت(مدیر سایت گانجا موزیک)، مریم اسدی، علی استیری، علیرضا برنجی، باران تفرشی،کورش توکلی، استاد خادمی، مریم خوشرنگ، رضا خضری، سعید رحیمی، عرفان سلیمی، مجید صالحی، حامد صوفی پور، مجید صفدری، محمد عربانی، صابر قدیمی، نعمت مرادی، نیما نورمحمدی، گروه موسیقی مگنت و …همراه بود.
عکاسی از کافه ترانه توسط عکاس حرفه ای عرفان ابولقاسم و دستیارش انجام گرفت.
جلسات کافه ترانه که در ابتدا هفته ای یک بار برگزار می شد هم اکنون ماهی یک بار دایر می شود .
هر بار دوستان زیادی برای برقراری و هدایت جلسه در تلاش و تکاپو هستند و این بار حمید فریاد شیران، جسیم قادری،  مسعود افتخاری، آرمان باستانی و علی رضاوند عهده دار این مسئولیت
بودند

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها