گزارش جلسه کافه ترانه مهر ماه 1392
نویسنده خبر :

گزارش جلسه کافه ترانه مهر ماه 1392

9 اکتبر 2013 1 نظر
کد خبر : 646364
بازدید : 102
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

شلوغ ترین جلسه ی "کافه ترانه" به مدیریت مهدیه و مهشاد عرب شکل گرفت.
یازدهم مهرماه 92 خورشیدی یکی دیگر از جلسات ماهیانه ی "کافه ترانه" با شکوه و شاد برگزار شد.
این گردهمایی طبق سخنان مهشاد عرب به سه قسمت تقسیم شد ….

 

در قسمت اول که به ترانه خوانی و نقد آثار اختصاص یافت فائزه گل بابایی، شهاب رنجبر، حمید امیدی، محمدرضا فخرطباطبایی، مهدی عزیزی، احسان منفرد، جسیم قادری، مصطفی اوصانلو، امیرحسین ضیائیان مفید، بهنوش فراهانی، فرهاد محمودوند، پویا آریانا، میلان میرزایی آثارشان را خواندند که این آثار توسط کارشناسان جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفت.
بخش دوم "کافه ترانه" که  به بحث در مورد تلفیق ترانه و ملودی اختصاص داشت با مقدمه ای تفصیلی از مه شاد عرب شروع شد و در ادامه آهنگسازها و تنظیم کننده هایی مثل افشین سیاهپوش، نیما نورمحمدی، ایلیا منفرد و پدرام کشتکار در این مورد صحبت کردند. نتیجه گیری و ماحصل صحبت هایشان اینگونه بود که ترانه کار اجرایی است و وقتی با تکنیک ملودی پیوند می خورد باید قابلیت های خود را از دست ندهد و به سطح بالاتری برسد. این دوستان از ترانه سراها خواستند در کنار اهمیت دادن به وزن و قافیه، به روان بودن و ملودیک بودن اثرشان اهمیت بدهند و مثال های خوبی در این زمینه ارائه کردند. همچنین به مهم بودن نقش کارگروهی و تیم ورکینگ بین ترانه سرا و آهنگساز تأکید کردند. مه شاد عرب هم در پایان بخش دوم جلسه، کتاب پیوند شعر و موسیقی آوازی حسین دهلوی را برای آشنایی بیشتر ترانه سراهای تازه کار با وزن و ریتم و تلفیق ترانه و ملودی معرفی کرد.
ایلیا منفرد در مورد ثبت سندیکای موزیسین ها مطالبی را برای حضار عنوان کردند که با استقبال روبرو شد.
در بخش سوم این جلسه که ترانه خوانی و شعر خوانی بدون نقد انجام شد؛ حسین متولیان، علی استیری، عرفان سلیمی، آرین داوودی، مصطفی اوصانلو، زهرا خشنود، مهدی موسوی، علی ایلیا، زهرا عاملی و حسین سلیمانی آثارشان را دکلمه کردند.
در انتهای جلسه که به شادباش زادروز سه هنرمند گرامی حاضر در جلسه اختصاص داشت؛ نیما نورمحمدی سه قطعه ی زیبا به مناسبت تولد علی استیری، عرفان سلیمی و دکتر مهدی موسوی نواختند. مریم اسدی (ترانه سرا)، حسین کلهر (نویسنده و طنزپرداز)، کسری ذوالفقاری (بازیگر)، زیبا کاویانی (بازیگر)، محسن نشاسته گر (خواننده)، حسین حیدری (ترانه سرا)، شاهین طاها (آهنگساز و تنظیم کننده)، باران تفرشی (ترانه سرا)، محمد طهماسوند (خواننده)، یونس طاهری (خواننده)، بابک اباذری (شاعر)، نوید محمودی (کارگردان،ترانه سرا) ، هومن سزاوار (خواننده)، ساناز کریمی (آهنگساز)، محمد چناری (خواننده)،کیوان داوودی (آهنگساز)، احسان حاجی علی شیر (نوازنده)، حسین نظری (آهنگساز)، سامی تحصیلداری (ترانه سرا)، مریم آزادی (ترانه سرا)، جواد نعمتی (شاعر)،  فرزین شیرازی (خواننده) ، میلاد ثابت (ترانه سرا و خبرنگار)، فرزاد شیرمحمدی (خواننده) از دیگر هنرمندان حاضر در جلسه بودند.
جسیم قادری،آرین داوودی، سپهر کریمی، حمید فریادشیران، پرستو جلیلی، مسعود افتخاری و حمید صیدی در این جلسه از کافه ترانه تا انتهای جلسه با مهدیه و مهشاد عرب همکاری کردند و همراه بودند.

دانلود کلیه عکس های جلسه مهرماه 92

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها