انیو موریکونه بهترین آهنگساز فیلم سال 2013 شد
نویسنده خبر :

انیو موریکونه بهترین آهنگساز فیلم سال 2013 شد

31 اکتبر 2013 1 نظر
کد خبر : 646788
بازدید : 18
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :


آکادمی فیلم اروپا «انیو موریکونه»، آهنگساز و موسیقیدان سرشناس ایتالیایی را به عنوان آهنگساز سال 2013 اروپا انتخاب کرد.

«انیو موریکونه»، موسیقیدان سرشناس که یک جایزه افتخاری اسکار و پنج‌بار نامزدی اسکار را در کارنامه دارد برای ساخت موسیقی فیلم «بهترین پیشنهاد» ساخته «جوزپه تورناتوره» از سوی آکادمی فیلم اروپا به عنوان بهترین آهنگساز سال 2013 اروپا معرفی شد.

هیات‌داوران هفت نفره آکادمی فیلم اروپا اعلام کرد، «موریکونه» یک‌بار دیگر توانایی فوق‌العاده خود را تکرار کرد،‌ سبک منحصر به‌فرد خود و در عین حال وفادار ماندن به سبک کارگردان و فیلم ثابت کرد. او به راستی یک آهنگساز جهانی و یک استاد واقعی است.

«انیو موریکونه»، آهنگساز سرشناس ایتالیایی با فیلم‌های ماندگار تاریخ سینما چون «خوب‌، بد،‌ زشت» پیوند خورده است. وی تقریبا در تمام فیلم‌های «سرجیو لئونه» مسئولیت ساخت موسیقی را برعهده داشت. کارنامه سینمایی او سرشار از افتخارات و جوایز متعدد است. وی پنج‌بار نامزد دریافت جایزه اسکار بود که در سال 2007 جایزه ویژه دستاورد هنری را از آکادمی اسکار دریافت کرد.

موریکونه با کارگردانان سرشناسی چون برناردو برتولوچی، پیر پائولو پازولینی‌، پدرو آلمادوار‌، جوزپه تورناتوره، اولیور استون،‌ ترنس مالیک‌، برایان دی پالما‌، کوئنتین تارانتینو و بری لوینستون همکاری داشته است.

موسیقی فیلم‌هایی چون «یک مشت دلار»(۱۹۶۴)، «به خاطر چند دلار بیشتر»(۱۹۶۵)، «روزی روزگاری در غرب»(۱۹۶۸)، «روزهای بهشت»(۱۹۷۸)، «روزی روزگاری در آمریکا»(۱۹۸۴)، «ماموریت»(۱۹۸۶)، «تسخیرناپذیران»(۱۹۸۷)، «سینما پارادیزو»(۱۹۸۸)، «هملت»(۱۹۹۰)، «مالنا»(۲۰۰۰)، «بیل را بکش»، «حرامزاده‌های عوضی» و «جانگوی آزادشده» از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

وی از سوی دولت‌های ایتالیا، فرانسه و مقدونیه نشان افتخار دریافت کرده‌ است و یک جایزه گرمی، دو گلدن گلوب، پنج بافتا، 9 جایزه دیوید دو دوناتلو (اسکار سینمای ایتالیا)، 10 روبان نقره‌ای، شیر طلایی افتخاری فستیوال ونیز (۱۹۹۵)، عقاب طلایی آکادمی سینمایی روسیه (۲۰۰۳) و جایزه موسیقی پولار (۲۰۱۰) از جمله افتخارات وی محسوب می‌شون.

در سال 2007 نیز آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا از یک عمر فعالیت هنری «موریکونه» با اعطای جایزه اسکار افتخاری به پاس نقش درخشان و چند وجهی در هنر موسیقی فیلم تقدیر کرد. وی در بخش رقابتی نیز پنج بار نامزد دریافت جایزه اسکار بوده‌ است.

موریکونه که از او به عنوان "پرکارترین آهنگساز فیلم در جهان" یاد می‌کنند، در فوریه سال ۲۰۰۱ میلادی از سوی روزنامه گاردین در مقاله‌ای «موتزارت سینما» خوانده شد. از میان آثار او که بالغ بر ۶۰ میلیون نسخه از آن در جهان به فروش رفته‌ است، «روزی روزگاری در غرب» با فروش تقریبی ۱۰ میلیون نسخه از پرفروش‌ترین موسیقی‌های اینسترومنتال فیلم در تاریخ سینما به شمار می‌آید.

از برگزیدگان آکادمی فیلم اروپا در سال 2013 روز هفتم دسامبر طی مراسمی در برلین با اعطای جوایز در تمامی بخش‌ها از جمله بهترین فیلم و کارگردانی تقدیر به عمل خواهد آمد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها