معرفی برندگان جوایز گرمی
نویسنده خبر :

معرفی برندگان جوایز گرمی

27 ژانویه 2014 1 نظر
کد خبر : 648255
بازدید : 20
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

 

برندگان پنجاه و ششمین دوره جوایز گرمی صبح دوشنبه به وقت ایران در مراسمی در سالن کداک تیه‌تر و مرکز استیپلز معرفی شدند.


برندگان اصلی جوایز امسال مکل‌مور و رایان لوئیس (چهار جایزه)، گروه دفت پانک (چهار جایزه) و لورد (دو جایزه) بودند که بیشترین تعداد جوایز را به خود اختصاص دادند.


در این بین مهم‌ترین جایزه سال یعنی جایزه بهترین آلبوم سال به گروه موسیقی دفت پانک برای آلبوم «خاطرات با دسترسی آنی» (Random access Memories) رسید.


«بی‌قراری مقدس» (The Blessed Unrest) آلبوم پاپ سارا باریلس، تیلور سوئیفت با آلبوم «قرمز»، کندریک لامار با «پسر خود، شهر دیوانه» (Good Kid, MAAD City) و مکل‌مور و رایان لوئیس با «سرقت» (Heist) دیگر نامزدهای این بخش بودند.


در این بخش تنها تیلور سوئیفت پیش از این برنده این جایزه شده بود. او سال 2010 با آلبوم «بی‌باک» (Fearless) برنده این جایزه شد. «قرمز» تا امروز پرفروش‌ترین آلبوم امسال بوده (هرچند اواخر سال پیش منتشر شد) و تا کنون چهار میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.


اما این تنها جایزه گروه دفت پانک نبود، این گروه در بخش بهترین اجرای دونفره پاپ، بهترین آهنگ دنس/الکترونیک و البته جایزه مهم بهترین رکورد (ضبط) سال نیز با آهنگ «Get Lucky» برنده شد. جایزه این بخش به خواننده، تهیه کننده و تنظیم‌کننده آهنگ اهدا می‌شود. گروه دفت پانک به همراه فارل ویلیامز و نیل راجرز (تهیه کننده و تنظیم‌کننده آهنگ) این جایزه را به خانه بردند.


در این بخش ایمجین دراگونز برای «رادیواکتیو»، لورد برای «Royals»، برونو مارس برای «بیرون بهشت مانده» (Locked Out of Heaven) و رابین تیک برای «خطوط محو» (Blurred Lines) دیگر نامزدها بودند.


جایزه بهترین ترانه سال به ترانه‌سرای آهنگ برتر سال اهدا می‌شود و برای همین بر سر این جایزه رقابت بسیار شدید است. امسال این جایزه به لورد، خواننده بیار جوان برای ترانه «Royals» رسید.


«بیرون بهشت مانده» (نوشته فیلیپ لارنس، الی لوین و برونو مارس)، «یه دلیل برام بیار» (نوشته پینک، جف بسکر و نیت روس)، «غرش» (نوشته کیتی پری، لوکاز، مکس مارتین، بانی مک و هنری والتر) و «عشق مشابه» (نوشته مکل‌مور، مری لمبرت و رایان لوئیس) دیگر نامزدهای بهترین ترانه سال گرمی بودند.


لورد، جوان‌ترین نامزد امسال جوایز گرمی بود که اهل نیوزلند است و تنها 17 سال دارد. او در مجموع نامزد چهار جایزه گرمی بود و در نهایت برنده دو جایزه شد. جدا از جایزه بهترین ترانه سال، او جایزه بهترین آلبوم پاپ یک‌نفره را هم به خانه برد. بسیاری سک کاری لورد و همچنین موفقیت او در جوانی را با سبک و سن و سال آدل مقایسه کرده‌اند.


در بخش بهترین هنرمند/خواننده تازه‌وارد لامار، خواننده رپ، مکل‌مور و رایان لوئیس، دوئت‌خوان‌های رپ، جیمز بلیک، هنرمند موسیقی پاپ الکترونیک، کیسی ماس‌گریوز، خواننده کانتری و اد شیران، خواننده بریتانیایی نامزد بودند و جایزه به مکل‌مور و رایان لوئیس رسید. این دو برنده دو جایزه بهترین آلبوم رپ برای آلبوم «سرقت» (The Heist) و بهترین ترانه رپ و بهترین اجرای رپ برای «Thrift Shop» هم شدند.


جایزه بهترین آلبوم راک سال نیز به لد زپین برای «روز جشن» (Celebration Day) رسید. در بخش بهترین آلبوم موسیقی دنیا دو جایزه اهدا شد. جیپسی کینگز با «Savor Flamenco» و «خواندن برای صلح در دنیا: بطور زنده» لیدی‌اسمیت بلک مامبوز برندگان این بخش بودند.


آدل امسال هم با اینکه آلبومی منتشر نکرده بود، اما دست خالی از گرمی به خانه نرفت. او برنده بهترین ترانه موسیقی فیلم برای «اسکای‌فال» فیلم جیمز باندی شد. جایزه بهترین موسیقی فیلم و سریال هم به آلبوم «اسکای‌فال» ساخته توماس نیومن رسید. در این بخش الکساندر دپلا برای «آرگو» و «30 دقیقه بامداد»، کریگ آرمسترانگ برای «گتسبی بزرگ»، میشائل دانا برای «زندگی پای» و جان ویلیامز برای «لینکلن» دیگر نامزدها بودند.


در بخش موسیقی فیلم و سریال جایزه به «Sound City: Reel to Reel» رسید. دیگر نامزدهای این بخش «جانگو رهاشده»، «گتسبی بزرگ»، «بینوایان» و «Muscle Shoals» بودند.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها