مراسم رونمایی و نقد آلبوم علیرضا قرایی منش
نویسنده خبر :

مراسم رونمایی و نقد آلبوم علیرضا قرایی منش

5 مارس 2014 1 نظر
کد خبر : 649129
بازدید : 128
1 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :


گزارش و عکس های مراسم رونمایی و نقد آلبوم "یه حالی دارم این روزا" از "علیرضا قرایی منش"
پریا حیرتی: ظهر جمعه ۹ اسفند ماه عوامل آلبوم «یه حالی دارم این روزا» دور هم جمع شدند که ابتدا از این آلبوم رونمایی کنند و سپس به سوالات خبرنگاران درباره این آلبوم پاسخ بدهند.حامد صوفی پور مجری برنامه ابتدا ضمن خوش آمد گویی به مدعوین، دلیل انتخاب کافه پاپ برای این مراسم را خاطره انگیز بودن این محیط برای «علیرضا قرایی منش» و گروه سابقش «ژوان» دانست. سپس از پوریا حیدری، مهدی یغمایی و بابک صحرایی خواست تا به جایگاه بروند و کمی درباره آلبوم سخن بگویند.

مهدی یغمایی که خود نیز از اعضا گروه «ژوان» بود، گفت: خیلی خوشحالم چون کسی به اندازه من نمی داند در این ۳-۴ سال چه اتفاقاتی افتاده است. من دوستانه از «ژوان» جدا شدم و حالا این آلبوم منتشر شده است. در کنار هم نیستیم اما با هم کار خواهیم کرد. این آلبوم استایل خود علیرضا است و ملودی ها مشخصا امضا علیرضا را دارد.

پوریا حیدری ادامه دهنده بحث بود و اشاره کرد: انتشار این آلبوم را تبریک می گویم. علیرضا از ملودی های هوشمندانه ای استفاده کرده است. با اینکه بیشترین بار آهنگسازی به دوش یک نفر بود اما توانست کاملا متفاوت ظاهر شود. انتخاب ترانه ها هم بسیار عالی بود و ما در این آلبوم ترانه های دوست داشتنی و خاطره انگیز خوبی می شنویم.

بابک صحرایی ضمن اشاره به آشنایی ۱۰ ساله اش با قرایی منش اظهار داشت که علیرضا قرایی منش آن زمان تنظیم هایی را انجام می داد که خیلی جلو تر زمان خودش بود و بعد هم که گروه «ژوان» را تشکیل داد، متفاوت بود. او ادامه داد: متاسفم که یه وقفه طولانی به وجود آمد تا بتواند آلبوم مجازش را منتشر کند و این برای یک هنرمند درد آور ترین موضوع است. اما خوشحالیم که بلاخره منتشر شد و آلبومی منتشر شد که از همه زوایا قابل تحسین است.

صحرایی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد قطعات موفق یک هنرمند نشان دهنده جایگاه اوست و علیرضا قرایی منش با آهنگساری هایش برای حامی، نیما مسیحا و خودش جایگاه برتر خودش در موسیقی را اثبات کرده است.

بعد از پایان صحبت های بابک صحرایی، مجری برنامه از رضا تاجبخش، بهروز صفاریان و علیرضا قرایی منش خواست تا به جایگاه بروند و درباره آلبوم صحبت کنند.

قرایی منش ابتدا از دوران ممنوع الفعالیتی اش گفت: از سال ۸۵ بخاطر ممنوع الفعالیت شدم وبخاطر حواشی زیاد این موضوع طولانی شد و حالا بعد از ۷ سال توانستم آلبومم را منتشر کنم. البته دلیل خوشحالی من بیشتر از این است که احساس سبکی می کنم. هر کس از منتشر کردن آلبوم یک هدف دارد. هدف من هم این بود که حال روحی ام خوب شود و سبک شوم چون در این ۷ سال بسیار سختی کشیدم و باید ثمره این همه سختی و زحمت را ببینم. من باید رسمی می شدم و با «ژوان» نمی شد.

بهروز صفاریان که در این آلبوم تنظیم قطعه «همینجوری» را عهده دار بوده است، گفت: من از انتشار این آلبوم خوشحالم و من شاهد بودم که چقدر برای مجاز شدن زحمت کشید. علیرضا بعد از مجاز شدن هم جذابیت های آهنگسازی خودش را حفظ کرد.

رضا تاجبخش دیگر تنظیم کننده این آلبوم اشاره کرد: هر وقت با یک خواننده جدید آشنا می شدم اول برای آهنگسازی علیرضا را معرفی می کنم. او قبل از خوانندگی یک موزیسین است و این در خوانندگی اش تاثیر خیلی زیادی دارد. من از سال های قبل او را می شناسم و همیشه جایش روی استیج خالی بوده است.

تاجبخش در پایان گفت: به نظر من برگ برنده این آلبوم ترانه و ملودی های خیلی خوبش است.

صفاریان نیز این جمله تاجبخش را تایید کرد و گفت قرایی منش باید جدی تر فعالیت هایش را ادامه دهد.

بعد از صحبت های تاجبخش، پرسش های خبرنگاران آغاز شد.

– استارت این آلبوم از چه زمانی زده شد و برنامه شما برای بعد از این آلبوم چیست؟

وقتی ویدیو قطعه «یه حالی دارم این روزا» پخش شد و مورد توجه قرار گرفت این موضوع به ذهن من آمد که آلبوم منتشر کنم. اما استارت این آلبوم از ۳ سال پیش شروع شد و باید مدتی از پخش ویدیو می گذشت تا من فعالیت رسمی ام را آغاز کنم ولی این مدت را خیلی طولانی شد. در این مدت آرام آرام قطعات را جمع کردم ول من از این فضا دور شدم. تا ۵ ماه پیش که طلسم شکسته شد و کارهای آلبوم پایان یافت.

من برنامه های بلند مدتی دارم چون ۶-۷ سال است که منتظر این روزام و می خواهم با مخاطبینم رو به رو بشوم. در حال بستن آلبوم دوم هستم و بعد هم به سرعت کنسرت برگزار خواهم کرد. در آلبوم بعدی من روزبه بمانی، حامد صوفی پور و مهران خلیلی با من همکاری کرده اند.

– دلیل جدایی مهدی یغمایی از گروه ژوان چه بود؟

ما زمان جدایی ایشان بیشتر در فکر تولید ویدیو بودیم و مهدی مخالف این ایده بود و چون فکرها یکی نبود باعث جدایی کاری ما شد. او توانایی های زیادی داشت و نمی خواست غیر مجاز کار کند شاید کمی در آن زمان از او ناراحت شدیم اما نباید جلو پیشرفتش را می گرفتیم. ما همیشه دوست هستیم و به یک دیگر کمک خواهیم کرد و من آرزویم دیدن کنسرت های مهدی عزیز است. در هر حال این اتفاق افتاد.

یغمایی نیز در این خصوص گفت: من احساس می کردم اگر قرار است اتفاقی برای من بیوفتد در غالب «ژوان» نیست. من می خواستم مجاز باشم و علیرضا هم در این زمینه خیلی به من کمک کرد. البته من هنوز به جایی که می خواستم نرسیده ام. امیدوارم همه بتوانند آزادانه کار کنند و این تفکیک وجود نداشته باشد. البته من تا لحظه ای که نفس می کشم ژوانی خواهم ماند.

– کارهای شما در این آلبوم متفاوت بود و شاید این عام پسند نباشد، از این موضوع نترسیدید؟

من خودم هستم و هیچ وقت نخواستم تقلید کنم یا ادا در بیارم. احساسم را با ورژن خودم ارائه میدهم و دوست دارم سبک خودم باشم و میدانم افرادی که سبک من را بشنوند حتما پسند می کنند. من سبکم را عوض نمیکنم چون این را دوست دارم.

– شما فقط بخاطر ویدیو ممنوع الفعالیت نبودی، بلکه آلبوم هم یکی از دلایل آن بود توضیحی در این مورد دارید؟

این یک سو تفاهم بود که خیلی ها فکر کردند ما آلبوم ژوان را خودمان منتشر کردیم در صورتی که این آلبوم حتی ثبت کتابخانه ملی هم شد اما بنا به دلایلی پخش نشد. پخش غیر مجاز هم توسط ما نبود و خود ما هم نمی دانیم چی شد که پخش شد.

– مدت زمان بسیاری از پخش آخرین کلیپ شما از شبکه های ماهواره هایی می گذرد اما تازه توانسته اید برای کارهای آینده تان مجوز رسمی بگیرید. این در حالی است که برخی از خواننده ها که هنوز کلیپ هایشان در ماهواره در حال پخش شدن است مجوز گرفته اند. نظر خودتان در این رابطه چیست؟

شاید برخی از همین عزیزان از دوستان بنده باشند ولی این نهایت بی انصافی است که قانون در قبال همه یکسان اجرا نمی شود. نمی گویم که این خواننده ها هم ۷ سال پشت در بمانند، اما آیا این انصاف است که امثال بنده ۷ سال برای مجوز دوندگی کنند و برخی یک شبه این راه را طی کنند؟ با قاطعیت می گویم مجاز شدن برخی عین بی انصافی است.

بعد از این پرسش مجری برنامه خواست علی ضیایی و عرفان سلیمی هم به جایگاه بیاییند و کمی درباره آلبوم سخن بگویند.

سلیمی اظهار دشات: که ۵ روز پیش، یکی از بهترین روزهای زندگی من بود. اولین بار چندین سال پیش در استدیو آونگ، آهنگ های ژوان را گوش کردم و از همان موقع خواستم با این گروه کار کنم. علیرضا ملودی ساز خیلی خوبی است و من قطعه «فردا» را روی ملودی او نوشتم.

بعد از این سخنان نوبت به مهدیه عرب و مهران خلیلی رسید تا در کنار علیرضا قرایی منش از این آلبوم سخن بگویند.

خلیلی تشریح کرد: اولین فاکتور من برای همکاری اخلاق طرف مقابل هست و وقتی من آلبوم را گوش دادم حس صدا را دوست داشتم و انتظار من را بر آورده کرد.

او ادامه داد: من کار های خاص را دوست دارم و علیرضا هم کار های خاص انجام میدهد.

مهدیه عرب هم گفت که ۴ سال پیش وقتی «یه حالی دارم این روزا» پخش شد فکر نمی کردم ماندگار شود و در ذهن ها بماند. وقتی یک کار احساسی ماندگار شود حتما پایه قوی داشته است. من به آقای قرایی منش خسته نباشید می گویم و واقعا این آلبوم ارزش سختی ها را داشت. من همیشه لقب خواننده آثار ماندگار را به ایشان می دهم.

در آخر قرایی منش از همه عوامل تشکر کرد و برای حاضرین با پیانو ۳ قطعه را اجرا کرد.

ابتدا قطعه ای را با پیانو نواخت و خودش خواند. قطعه دوم همراه با پیانو نوازی رضا تاجبخش بود و قطعه سوم پیانو نوازی قرایی منش و خوانندگی مهدی یغمایی که بسیار زیبا اجرا شد.
عکس : مسعود ذاکری / گزارش : پریا حیرتی

 

دانلود کلیه عکس ها در یک فایل زیپ با لینک مستقیم

 

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها