گزارش نشست خبری کیوان ساکت
نویسنده خبر :

گزارش نشست خبری کیوان ساکت

9 ژوئن 2014 0 نظر
کد خبر : 651678
بازدید : 20
1 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

نشست مطبوعاتی نخستین دوره جشنواره مستقل موسیقی «رنگ موسیقی» روز یکشنبه در تالار وحدت تهران با حضور کیوان ساکت، مسئولین جشنواره و اهالی رسانه برگزار شد.

کیوان ساکت، آهنگساز و نوازنده بین‌المللی ایران در این نشست در خصوص این جشنواره گفت برگزاری چنین جشنواره‌ای با حضور ارکسترهای بزرگ کار بسیار سخت و گسترده‌ای است و این شجاعتی که در برگزاری این جشنواره به کار گرفته شده است باعث شد که من قبول کنم که در این جشنواره حضور بیابم …

ساکت در ادامه با اشاره به خاطره‌ای از حسین دهلوی، بر اهمیت ارکسترهای بزرگ و ارجحیت آن نسبت به تک‌نوازی و ارکسترهای کوچک، تاکید کرد و خاطرنشان شد که توصیه استاد دهلوی همواره این بود که از ارکسترهای بزرگ برای اجرا استفاده شود و من هم تاجایی که توانستم در کنسرت‌هایم از ارکستر بزرگ استفاده کردم و در اجرای روز اختتامیه این جشنواره هم با ارکستر ۶۰ نفره متشکل از اساتید بزرگ موسیقی حضور خواهم داشت.

وی در ادامه ضمن انتقاد از دولت در خصوص عدم حمایت از ارکسترهای بزرگ داخل کشور، خاطرنشان کرد که ارکسترهای بزرگ علاوه بر هزینه، به خوراک و امکانات کافی هم برای فعالیت مستمر نیاز دارند.

این نوازنده کشورمان با اشاره به سفرهای گسترده‌اش به تمام نقاط ایران و آشنایی با موسیقی‌های محلی ایرانی، این نکته را افزود که موسیقی محلی ایرانی، گنجینه‌ای است در قلب هنرمندان محلی ما که قرن‌ها صیقل خورده است تا به دست ما رسیده ولی با این حال این گنجینه برای مردم بومی هر منطقه تبدیل به یک اتفاق عادی و روزمره شده و باید این گنجینه را در تمام کشور توسعه داد تا شکوفا شود.

نوازنده آلبوم «نغمه‌ی مهر» با اشاره به آخرین کنسرتش با سالار عقیلی در تالار وحدت، اظهار کرد که تدوین ویدئوی این اجرا یک سال به طول انجامید و می‌توان از این ویدئو به عنوان یکی از بهترین آثار صوتی تصویری در خصوص موسیقی یاد کرد.

کیوان ساکت در انتها از رونمایی یک ساز ابداعی توسط یکی از نوازندگان که توسعه یافته ساز بالابان می‌باشد در مراسم اختتامیه این جشنواره خبر داد و همچنین با اشاره به اجرای یک موسیقی فانتزی ایرانی در مراسم اختتامیه اذعان کرد که این موسیقی می‌تواند برای حاضرین بسیار جالب باشد چون اتفاق جدیدی می‌باشد.

دانلود کلیه عکس ها در فابل زیپ

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها