انتشار “تک‌آهنگ‌ها” قانونی ‌می‌شود
نویسنده خبر :

انتشار “تک‌آهنگ‌ها” قانونی ‌می‌شود

15 جولای 2014 0 نظر
کد خبر : 670922
بازدید : 34
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

انتشار تک‌آهنگ‌های غیرمجاز از سوی خوانندگان جوان در شرایطی به‌طور گسترده در فضای مجازی رخ می‌دهد که مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ساماندهی این وضع خبر می‌دهد و می‌گوید: خوانندگان از این به بعد می‌توانند تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌های خود را برای گرفتن مجوز به این دفتر ارائه و در کمترین زمان ممکن نتیجه آن را هم دریافت کنند.

تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌ها تاکنون ساماندهی نشده بودند و فعالیت اهالی موسیقی در این حوزه‌ها بدون هیچ‌گونه نظارت قانونی انجام می‌شد. این در حالی است که پیروز ارجمند از ارائه راهکارهای قانونی برای این فعالیت‌ها سخن می‌گوید: «تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌ها ظرفیت‌هایی هستند که می‌توان در عرصه هنر موسیقی آنها را به کار گرفت و فضایی قانونی و سالم برای فعالیت آنها فراهم کرد.»

او می‌افزاید: «همان‌گونه که ما به آلبوم‌ها مجوز می‌دهیم، می‌توانیم برای این فعالیت‌ها هم بستری قانونی فراهم کرده و هنرمندان جوان را به فعالیت در این بستر دعوت کنیم.» به گفته ارجمند با تکمیل این قانون و اعلام آن هنرمندان می‌توانند تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌های تولیدی‌شان را برای گرفتن مجوز به این دفتر ارائه کنند. این طرح ممکن است مانند هر طرح دیگری از نگاه هنرمندان و اهالی این حوزه اما و اگرهایی داشته باشد.

استقبال از فعالیت قانونی
مجید اخشابی، خواننده موسیقی پاپ و نوازنده درباره این اتفاق می‌گوید: «ما همیشه ده قطعه موسیقی را آماده کرده و برای انتشار در قالب یک آلبوم به دفتر موسیقی ارائه می‌کردیم. اگر این امکان وجود داشته باشد که بتوانیم به‌صورت قانونی تک‌آهنگ منتشر کنیم، از این اتفاق استقبال خواهیم کرد.»

او می‌افزاید: «وقتی این روزها تک‌آهنگ‌های زیادی منتشر می‌شود و مخاطبان هم از این اتفاق استقبال می‌کنند، بهتر است وزارت ارشاد یک سیستم نظارتی پیرامون این اتفاق داشته باشد و فضا را برای انجام قانونی این کار فراهم کند.»

این خواننده با تاکید بر این‌که نمی‌شود جلوی انتشار تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌ها را گرفت، تاکید می‌کند: «به نظر من دفتر موسیقی وزارت ارشاد رویه خوبی را پیش گرفته است و اگر با ساماندهی وضع انتشار تک‌آهنگ‌ها و نماآهنگ‌ها شیوه‌ای را ایجاد کند تا این آثار از فیلتر وزارت ارشاد رد شده و به گوش مخاطب برسند باید خرسند بود و از مسئولان دفتر موسیقی تشکر هم کرد. در کل این‌که هر چیزی امکان انتشار نداشته باشد اتفاق خوبی است.»

این طرح البته مانند دیگر طرح‌ها با همه خوبی‌هایش حساسیت‌هایی هم دارد، زیرا اگر برخی نکات در آن رعایت نشود مانند بسیاری طرح‌های دیگر در سطح یک ایده خوب متوقف می‌شود؛ ایده‌ای که کارکرد چندانی ندارد یا موجب از بین رفتن اندک آرامش حاکم بر فضای انتشار تک‌آهنگ‌ها در شرایط فعلی هم خواهد شد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها