اولین آلبوم رسمی گروه “دنگ شو” منتشر می شود
نویسنده خبر :

اولین آلبوم رسمی گروه “دنگ شو” منتشر می شود

16 اکتبر 2014 0 نظر
کد خبر : 688359
بازدید : 24
1 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

شنبه 26 مهر ماه سال جاری؛
اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» در ایران منتشر می شود

اولین آلبوم رسمی گروه «دنگ شو» روز شنبه 26 مهر ماه سال جاری توسط انتشارات «آوای باربد» منتشر خواهد شد.

این آلبوم که «اتاق گوشواره» نام دارد اولین اثر رسمی این گروه است که در ایران منتشر می شود.

شایا شجاع نوری، طاها شجاع نوری، علی زند وکیلی، صبا صمیمی، خشایار روانگر، سام مظاهری، سعید آتانی و… اعضای تشکیل دهنده «دنگ شو» و آلبوم « اتاق گوشواره» هستند که از میان آنان علی زند وکیلی و طاها شجاع نوری به عنوان خواننده با آواز، سازهای گروه را همراهی می کنند. ساز‌هایِ اصلی‌ِ گروه ساکسیفون، پیانو، تنبک، درامز و گیتار باس هستند.
موسیقی گروه «دنگ شو» نگاهی تازه به موسیقی بومی شرقی و به خصوص خاورمیانه دارد.

دنگ شو در سال ۲۰۰۷ به صورتِ رسمی‌ با اجرا در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. از همان ابتدا مورد توجه شنوندگان و مطبوعات قرار گرفت. در سال ۲۰۰۸ با اجرا برای پادشاه تایلند به مناسبت سالِ جهانی‌ مولانا از طرف یونسکو، دامنه کار خود را به بیرون از ایران گسترش داد. در ادامه این راه در فستیوال زمستانی سارایوو و در جشن دو سالانه موزه‌ لکما در ایالت کالیفرنیا حضور موفق داشت.

در سال ۲۰۱۰ با انتشار آلبوم «شیراز چل ساله» توانست در میان پر فروش‌ترین‌های موسیقی‌ آوانگارد و فری جزّ در سایت‌هایی‌ چون آمازون و سی‌دی بیبی قرار بگیرد و "top best seller" در ماه سپتامبر ۲۰۱۰ باشد. این موفقیت باعث شد که پیشنهاد‌های برگزاری تور در آمریکا و انگلیس از طرفِ برگزار کنندگان ارائه شود و در نهایت در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ اجراها ی موفقی‌ در شهر‌های مختلف این کشور‌ها داشته باشد.

در سال ۲۰۱۲ دنگ شو به ایران بازگشت و به دلیل نداشتن اجازه کنسرت در ایران به ساخت موسیقی‌ برای فیلم و سریال پرداخت. هر چند در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ توانست با پشتوانه ی طرفدارانش بیش از ۷۵ اجرای موفق ولی‌ بدون تبلیغات در شهر‌های بزرگ ایران از جمله تهران برگزار کند.

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها