اظهارنظر مديرکل دفتر موسيقي ارشاد پيرامون مجوزدار شدن برخي خواننده‌هاي زير زميني
نویسنده خبر :
خلاصه خبر :
متن خبر :

شايعات مي گويند بايد منتظر مجاز شدن چهره هايي نظير حبيب، ياس و آرمين زارعي باشيم، هر چند پيروز ارجمند مي گويد از سوي اين سه چهره هنوز درخواستي به دفتر موسيقي نرسيده است.

بحث اين روزها اعطاي مجوز به خوانندگان رپ است؛ با بازگشت ياس به وطن و انتشار قطعه زنده باد ايران در يک آلبوم مشترک در آمريکا، به نظر مي رسيد که ياس آمده تا مجوز بگيرد. حتي گفته شده براي اجراي يک تيتراژ سينمايي هم با او توافق شده، ضمن اينکه ياس از افرادي است که ظاهرا در جلسات شوراي عالي موسيقي درباره او و سبکش بحث شده و به نظر مي رسد خيلي ها نمونه درست رپ فارسي را کارهاي ياس مي دانند که نه از کلمات نامرتبط در متن هايش استفاده مي کند و نه سراغ سوژه هاي عجيب مي رود. نگاه او عمدتا به مسائل اجتماعي است و البته هواداران زيادي هم دارد.

بحث آرمين زارعي هم همچنان مطرح است و او بارها و بارها علاقه اش به مجاز شدن را اعلام کرده است. از سوي ديگر هم با حضور حبيب در مجامع مختلف، اين صحبت مطرح شده که به زودي او را هم در ميان مجازهاي موسيقي پاپ ايران خواهيم ديد.

در مورد وعده مجوز به ياسر بختياري (ياس) بگوييد. آيا صحت دارد؟

– ما هيچ وعده اي به هيچ کس نداده ايم و هر کسي از جمله آقاي ياس که علاقمند باشد مراجعه مي کند و سعي مي کنيم بررسي و کمک کنيم که فعاليت اش را شروع کند اما ما از هيچ کس نخواستيم و نه تقاضا کرديم که بيايد و کارش را شروع کند.

پس به کسي فعلا مجوز نداده ايد؟

– خير؛ تقاضاهاي خيلي محدود رسيده است و احساس من اين است که شايد خود کساني که در اين سبک کار مي کنند، تلاش مي کنند که با مشخصاتي که کار جديدي است، موسيقي شان را توليد مي کنند. به هر شکل خيلي اطلاعي ندارم و کارهاي زيادي به دفتر ما نرسيده است و اظهارنظر خاصي نمي کنم. البته ما نگاهمان به گفتاواز را قبلا بيان کرده ايم.

به چه نوع آثاري در سبک گفتاواز مجوز مي دهيد؟

– شايد آن نوعي که ما کار مي کنيم و قصد داريم مجوز بدهيم که کار شود حتما بايد ايراني باشد و مشخصات ملي ما در آن باشد و ويژگي هاي خاصي را دارا باشد؛ همانند موسيقي پاپ ما که با مشخصات موسيقي پاپ غربي همخوان نيست و کاملا ايرانيزه شده و متناسب با فرهنگ ملي ماست؛ از جنبه ملودي، زبان، خاستگاه هاي ملودي و ديگر جنبه هاي اين سبک موسيقي، ويژگي هاي ايراني را دارد.

درباره «حبيب محبيان» چه اقداماتي صورت گرفته است؟

– ايشان در دولت آقاي احمدي نژاد به ايران آمدند و ساکن کشور شدند و هنوز هيچ تقاضايي براي برگزاري کنسرت يا آلبوم نداده اند. هر موقع تقاضايي از سوي ايشان بيايد، ما طبق قانون بررسي و عمل خواهيم کرد ولي ايشان هنوز تقاضايي نداده اند.

ممکن هست که با تقاضاي ايشان موافقت شود؟

– نمي دانم، شما از خود ايشان سوال کنيد، نظرشان را بپرسيد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها