ظهور گروه موسیقی خیابانی ” زرد یواش ” در ایران
نویسنده خبر :

ظهور گروه موسیقی خیابانی ” زرد یواش ” در ایران

15 مارس 2015 0 نظر
کد خبر : 704152
بازدید : 90
207 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

مردم انگلستان 163 سال است که با صدای موسیقی خیابانی آشنا هستند اما در ایران حدود 50 سال است که این موسیقی جایی در خیابان ها پیدا کرده است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان اولین گروه خیابانی ایران به نام زرد یواش  (Slow Yellow) شروع به فعالیت کردیم من و برادرم پدرام ملکوتی تصمیم داشتیم یک فولکس واگن زرد که سرعت کمی داشت تهیه کنیم  و کل ایران را بچرخیم ، ساز بزنیم ، بخوانیم و مردم را برای لحظاتی از زندگی ماشینی و سختی و مشکلاتشان دور کنیم و به این ترتیب اسم گروه شد (زرد یواش) .

از سال 81 نوازندگی را به صورت انفرادی در خیابان ها آغاز کردم  و با مصرف انواع مواد مخدر و محرک ، ثانیه ها را از دست می دادم و با خلاء معنوی که ناشي از غفلت و عدم احساس حضور خداوند بود ، مسیری را براي تغيير آغاز کردم که امروز باعث افتخار و رسالت من شده است.

دردها و رنج هایی را که می کشیدم با گیتار و صدایم با مردم تقسیم می کردم و همیشه به دنبال این بودم که لحظه ای از راه می رسد که به یاری خداوند پاک خواهم شد و تجربیات و عشقم را به همنوعانم هدیه خواهم کرد.

در نهایت تولد دوباره من شکل گرفت و با برادرم برای رسیدن به هدفی مشترک عهد و پیمان بستیم و به صورت گروهی کار موسیقی خیابانی را خیلی جدی تر آغاز کردیم .

قدم های پایانی هر راه ، قدم های ابتدایی راه بعدیست

با تمام مشکلات و ناملایمت هایی که در این مسیر سپری کردیم همیشه انرژی ، عشق مردم ما را دلگرم تر و مصمم تر کرد تا قدم هایمان را محکم تر برداریم.

در سرما و گرما برای ایجاد آرامش ، صلح و شادی مردم نواختیم ، خواندیم و غم و شادیمان را با مردم شریک شدیم.

زندگی امروز بشر در شهرهای بزرگ همراه با تنش ، استرس و عدم آگاهیست و موسیقی خیابانی برای لحظاتی ، عابرین را از فشارهایی که بر روی ذهنشان وجود دارد دور می کند و به نوعی زنگ تفریحی به حساب می آید برای ادامه مسیر زندگیشان،… زنگ تفریحی که برای لحظاتی هیاهو و چه کنم های ذهن را خاموش می کند.

همانگونه که تلفن همراه نیاز به شارژ دارد ، روح و روان انسان نیز نیاز به شارژ دارد که موسیقی یکی از راه های آن است و افتخار زرد یواش ایجاد ایستگاه آرامش و شادمانی برای مردم است.

از جهنم اعتیاد تا بهشت رساندن آگاهی

بعد از تجربه 14 سال اعتیاد فعال ، به لطف خداوند پاک شدم و در زمینه بیماری اعتیاد و عوارض مصرف مواد مخدر در ماهنامه "بعد از بازی" تجربه شخصی ام را می نویسم و این امید را در دلم دارم که بتوانم خانواده ها و جوانان را از این جهنم آگاه کنم.

تجربه بردگی و مُردگی در جهنم اعتیاد را به صورت شفاف بیان می کنم و این بزرگترین رسالت من است تا بلکه حتی یک نفر از این مرداب و لجنزار رهایی پیدا کند و بعد از تولید آلبوم موسیقی ، با پدرام تصمیم داریم که برای موسیقی خیابانی و فاجعه اعتیاد فعالیت های گسترده ای را انجام دهیم.

انسان های بزرگ، زاده نمی شوند بلکه ساخته می شوند

 سال ها خواننده مجله موفقیت بودم و آرزو داشتم یک روز برسد که پاک باشم و بتوانم به خیلی از درس های این مجله عمل کنم و به لطف خداوند به این آرزو رسیدم و بسیار خرسند هستم که فرصت نوشتن این مطالب برای همراهان مجله موفقیت ، به من داده شد.

 کلام آخر … پیدا کردن مسیر

 

انسان ها فکر می کنند جسمی هستند که روح دارد اما ما روحی داریم که جسم دارد و این دو با هم خیلی فرق می کند.

مرغ باغ ملکوتم نیم از عالم خاک                 چند روزی قفسی ساخته اند از بدنم

 

تک تک انسان ها با درک این موضوع می توانند هدف از خلقتشان را کشف کرده و مسیری که خداوند برایشان در نظر گرفته را آغاز کنند.

پیام و امید  "زرد یواش  " این است : نگذاریم خستگی پاهایمان قلب هایمان را خسته کند. ( آمین )

 

سه قطغه ی ویدئویی از این گروه خلاق رو میتونید دانلود کنید و ببینید :

 

دانلود قطعه ویدئویی دو نفره
دانلود قطعه ویدئویی سه نفره
دانلود قطعه ویدئویی زمستون

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها