اظهار نظر رئیس جمهور درباره لغو کنسرت ها
نویسنده خبر :

اظهار نظر رئیس جمهور درباره لغو کنسرت ها

13 ژوئن 2015 0 نظر
کد خبر : 713594
بازدید : 38
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

دنبال اجتهاد شخصی نباشیم/ مرجع قانون است و دخالت دیگران معنی ندارد!

رئیس جمهور در نشست خبری امروز درباره لغو کنسرت های موسیقی در هفته گذشته گفت: از نظر ما مرجع قانون است. وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی تجویز شده پس دخالت دیگران معنی ندارد.

حسن روحانی درباره لغو کنسرت های موسیقی که در هفته گذشته  توسط نهادهایی غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد، آغاز شده، گفت: ما در زمینه فرهنگ معتقدیم که  امور فرهنگی باید به اصحاب فرهنگ واگذار شود. فضا را باید کاملا به گونه ای ترسیم کنیم که هم برای  تولید کنندگان و هم مصرف کنندگان شرایط فراهم باشد.

وی افزود: از نظر ما مرجع قانون است. وقتی دستگاهی به عنوان مرجع قانونی تجویز شده پس دخالت دیگران معنی ندارد. نباید دنبال اجتهاد شخصی بود.همه باید در چارچوب قانون باشیم و هر دستگاهی که باید مجوز صادر کند آن مجوز مورد احترام باشد. وقتی در چارچوب قانون  مجوز برای یک کنسرت داده می شود و مردم می آیند بلیت می خرند؛ این گونه دخالت ها تضییع حقوق مردم است قبل از اینکه تضییع اصحاب فرهنگ باشد. ما باید احساس کنیم 24 خرداد ادامه دارد.

روحانی افزود: باید به قانون عمل کنیم و به دنبال اجتهاد شخصی نباشیم و  اجتهاد را به عهده حوزه علمیه بگذاریم.

وی درباره دخالت نیروی انتظامی در زمینه لغو کنسرت ها گفت: دولت تعبیر خاصی درباره نیروی انتظامی ندارد.قانون ما اسلامی است.اجرای آن برای همه لازم است در زمینه سایر مسایل فرهنگی دولت موظف به اجرای قوانین است آن هم با حفظ حقوق ملت ایران. در هفته گذشته کنسرت کیهان کلهر، گروه چیسی کینگز فامیلی ، پروزا همای و وحید تاج لغو شدند و دوره دوم لغو کنسرت ها در دولت یازدهم توسط نهادهایی غیر از وازرت فرهنگ و ارشاد را رقم خورد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها