ليست آهنگسازان ايراني مثل بمب درجهان صدا خواهد کرد
نویسنده خبر :

ليست آهنگسازان ايراني مثل بمب درجهان صدا خواهد کرد

24 ژوئن 2015 1 نظر
کد خبر : 714655
بازدید : 34
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

در حاشيه تمرين امروز ارکستر سمفونيک تهران ليست 65 نفره اي از آهنگسازان ايراني با ترتيبي براساس قرعه کشي تهيه شد و علي رهبري در خصوص اين ليست گفت: اين جاي بسيار خوشحالي دارد که ما اينهمه آهنگساز و هنرمند داريم، موسسه «ناکسوس» وقتي ببينند از ايران نام حدود 60 نفر آهنگساز را به آن ها معرفي مي کنيم خودش خبرساز خواهد بود و همچون بمب صدا خواهد کرد.

در پي ضبط سمفوني 9 دوژاک توسط ارکستر سمفونيک تهران به رهبري علي رهبري و ارسال آن به موسسه «ناکسوس» که راه را براي حضور آهنگسازان ايراني در عرصه بين المللي گشود، قرار بر اين شد ارکستر سمفونيک تهران آثار آهنگسازان ايراني را ضبط کرده و به اين کمپاني بفرستد.
امروز در آغاز تمرين ارکستر سمفونيک تهران، مراسم قرعه کشي آثار آهنگسازان ايراني به همراهي علي رهبري و اعضاي ارکستر و جمعي از اهالي رسانه برگزار شد. علي رهبري در ابتداي اين مراسم اظهار کرد: امروز اينجا کاري را بايد انجام دهيم که کار بسيار مهمي است و شايد مهم ترين کاري است که در اين 80 سال گذشته براي آهنگسازان ايراني مي شد کرد که آن هم با کمک اين بچه هاي ارکستر انجام شده است.
وي افزود: موسسه «ناکسوس» اولين موسسه نشر صفحه در دنيا به شمار مي رود، وقتي من از آن ها خواستم که آثار آهنگسازان ايراني را به بخش بين الملل آورده و منتشر کنند گفتند اول بايد ارکستر را گوش کنند و کار آهنگسازان ايران را ببينند. اينجا بچه ها دست در دست هم دادند و در عرض 3- 4 روز سمفوني 9 دوژاک را ضبط کردند ما به آلمان فرستاديم و آن ها هم به لندن ارسال کردند و بعد 10 ساعت که طولاني ترين ساعات زندگي من بود و بايد صبر مي کردم ببينم مي شود يانه خوشبختانه خيلي خوششان آمد و پذيرفتند ما قطعات آهنگسازان ايراني را ضبط کنيم و اولين 10 صفحه را ليست مي کنيم و ارائه مي دهيم.

اين رهبر ارکستر تصريح کرد: اين اتفاق براي ما به عنوان يک ارکستر و به عنوان يک ايراني افتخار زيادي داشت. ما مي خواستيم قطعات ايراني را ضبط کنيم و اسامي تمام آهنگسازان را از اساتيد گرفته تا فارغ التحصيلان موسيقي که قطعاتي براي ارکستر نوشته اند، هنرمنداني که در ميان ما هستند و آن هايي که يادشان زنده است، همه را درآورديم و اين اسامي امروز در برابر چشمان شما از داخل اين کيف خارج مي شوند و ليست ما براساس آن تهيه مي شود.

در ادامه نام آهنگسازان ايراني توسط يکي از اعضاي ارکستر از داخل کيف کوچکي که علي رهبري به همراه داشت بيرون آورده مي شد و ليستي بلند بالا از اين اسامي تهيه شد. اسامي اي که واکنش هاي مختلفي را از سوي اعضاي ارکستر که قرار است اين قطعات را ضبط کنند به همراه داشت و به شوروحال اين قرعه کشي مي افزود.

هوشنگ کامکار اولين نامي بود که بر زبان خوانده شد و علي رهبري در واکنش به اين انتخاب بيان کرد: اين شيوه قرعه کشي حرکت خيلي خوبي است که جاي هيچ بحث و حاشيه اي را باقي نمي گذارد. شايد اگر من مي گفتم که با هوشنگ کامکار شروع کنيم خيلي حرف ها پيش مي آمد که چرا هوشنگ کامکار و … ولي اين قرعه کشي نفر اول را اين آهنگساز معرفي کرد.

در ادامه باقي اسامي نيز يک به يک به قيد قرعه انتخاب شدند و ليستي 65 نفره تهيه شد. اين اسامي از اين قرار است:
1- هوشنگ کامکار
2- ارسلان کامکار
3- همايون رحيميان
4- امير اسلامي
6- شهرام مظلومي
7- باربد بيات
8- امير پورخلجي
9- کامبيز روشن روان
10- اميرآهنگ هاشمي
11- محمدسعيد شريفيان
12- سيدمهدي حسيني
13- امانوئل مجيد اصلانيان
14- پيمان سلطاني
15- عليرضا شيباني
16- محمدتقي مسعوديه
17- هوشنگ استوار
18- وارطان ساهاکيان
19- محمدرضا تفضلي
20- آرش عباسي
21- محمد بيگلري
22- شيدا قراچه داغي
23- مهران روحاني
24- مجيد انتظامي
25- رضا والي
26- علي اکبر قرباني
27- حسين دهلوي
28- حامد پورساعي
29- امين الله آندره حسين
30- شاهين فرهت
31- حميدرضا ديبازر
32- حشمت سنجري
33- بهزاد عبدي
34- کاظم داوديان
35- محمدرضا درويشي
36- مصطفي پورتراب
37- محمد حقگو
38- شريف لطفي
39- اسماعيل تهراني
40- روبيک گريگوريان
41- عليرضا مشايخي
42- کياوش صاحب نسق
43- محمدحسين حميدي
44- احمد پژمان
45- مرتضي حنانه
46- شهرام توکلي
47- فرهاد برنجان
48- ثمين باغچه بان
49- بهزاد رنجبران
50- پرويز محمود
51- فردين خلعتبري
52- نادر مشايخي
53- سياوش بيضايي
54- محمد ميرزماني
55- لوريس چکناواريان
56- برديا کيارس
57- بابک بيات
58- حسن رياحي
59- محمد سرير
60- شهرداد روحاني
61- حسين عليزاده
62- فريدون شهبازيان
63- تقي ضرابي
64- هرمز فرهت
65- فريدون ناصري

علي رهبري پس از اين قرعه کشي اظهار کرد: مراسم امروز باعث مي شود هيچ حاشيه اي درخصوص اين اسامي و نحوه انتخاب شان به وجود نيايد و همه چيز شفاف باشد. ما امروز اين ليست را پيش رو داريم و براساس آن پيش مي رويم. اين جاي بسيار خوشحالي دارد که ما اينهمه آهنگساز و هنرمند داريم. موسسه «ناکسوس» وقتي ببينند از ايران نام حدود 60 نفر آهنگساز را به آن ها معرفي مي کنيم خودش خبرساز خواهد بود.

وي ادامه داد: شب گذشته مجله اي از رم ايميل زده که از ارکستر سمفونيک عکس باکيفيت و خوبي مي خواهند که روي جلد مجله شان کار شود. اين خود اتفاق خوبي است و اين ليست 65 نفره آهنگسازان هم خود بمب خبرسازي در جهان خواهد شد. اين سر و صدا به اندازه اي خواهد بود که مجله گرامافون لندن نيز پيرامون آن صحبت خواهد داد. در آينده اين تعداد به 70 – 80 نفر هم خواهد رسيد.

پس از اين مراسم قرعه کشي ارکستر سمفونيک تهران به رهبري علي رهبري تمرين قسمت سوم سمفوني 9 بتهوون را که قرار است دو شب آينده در تالار وحدت به اجرا درآيد، آغاز کردند. چوب رهبري علي رهبري به حرکت در آمد و اعضا ارکستر نت هاي اين سمفوني را به زيبايي نواختند.

در ادامه تمرين، گروه اپرا و آواز نيز به اين جمع پيوستند و آواي اين گروه با ارکستر سمفونيک تهران همراه شد. اين تمرين و حساسيت هاي ريز و فوق العاده رهبري در بالا و پايين کردن نواها و آواها و تکرار چندباره هر قطعه خبر از اجرايي فوق العاده از ارکستر سمفونيک تهران در دو شب آينده مي دهد.

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها