محکومیت مهدی موسوی و فاطمه اختصاری بخاطر «شاهین نجفی» تشدید شد
نویسنده خبر :
خلاصه خبر :
متن خبر :

محکومیت مهدی موسوی و فاطمه اختصاری بخاطر «شاهین نجفی» تشدید شد

وکیل مدافع شاعران مهدی موسوی و فاطمه اختصاری که چندی قبل در شعبه 28 دادگاه انقلاب تهران به زندان و شلاق محکوم شدند، از تقاضای تجدیدنظر برای احکام یادشده خبر داد.
به گزارش تابناک فرهنگی، امیر رئیسیان درباره محکومیت موکلین خود گفت: «اساسا موضوع اعتراض ما نسبت به محکومیت این دو شاعر، تحت‌الشعاع موضعی است که در مقابل یک خواننده در خارج از کشور وجود دارد که با تقاضای دادگاه تجدیدنظر آن را دنبال می‌کنیم. ماجرا از این قرار است که چند شعر از مهدی موسوی و فاطمه اختصاری که مطابق با قوانین جمهوری اسلامی به‌طور رسمی و با مجوز وزارت ارشاد در کتاب‌هایشان منتشر شده، چند سال قبل توسط خواننده‌ای خارج از کشور خوانده شده است. این اتفاق، قبل از خواندن آهنگ‌های موهن این خواننده و توهین به مقدساتش بوده و بعد از این واقعه، دیگر موکلین من با ایشان هیچ همکاری نداشته‌اند.»
این وکیل دادگستری ضمن تاکید بر این مطلب که در متن ترانه‌ها و شعرهایی که از این دو شاعر توسط خواننده مذکور خوانده شده، هیچ توهینی به مقدسات وجود ندارد،‌ گفت: «حتی این آهنگ‌ها، در آلبومی که در آن آهنگ‌های موهن آن خواننده قرار دارد هم نیست،‌ اما متاسفانه از نظر دادگاه، این فاصله‌های زمانی نادیده گرفته شده و این اتفاقات یک‌جا دیده شده است. قاضی به استناد ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی، محکومیت آنان را تشدید کرده است.مهدی موسوی نیز برای نگهداری گاز اشک‌آور در خانه محکوم شده است. آنچه در خانه موسوی کشف شده، اسپری دفاع شخصی است که امروزه بسیاری آن را برای دفاع از خود در برابر ناامنی احتمالی به همراه دارند.»
وکیل مدافع مهدی موسوی و فاطمه اختصاری ضمن بیان این مطلب که موکلانش فعلا به قید وثیقه آزادند گفت: «ما قطعا ظرف 20 روز آینده که مهلت قانونی است، تقاضای تجدیدنظر خود را به دادگاه ارائه می‌کنیم و تمام تلاش خود را برای تخفیف رای خواهیم کرد.»

 

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها