عماد طالب زاده از موزه صلح تهران بازدید کرد
نویسنده خبر :

عماد طالب زاده از موزه صلح تهران بازدید کرد

19 اکتبر 2015 0 نظر
کد خبر : 730099
بازدید : 28
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

عماد طالب‌زاده خواننده جوان موسیقی پاپ به همراه «کامبیز طاهری» مدیر برنامه‌هایش ، عصر روز یکشنبه بیست و ششم مهرماه سال جاری از موزه صلح تهران بازدید کرد. طالب‌زاده در روز بزرگداشت جهانی صلح (سی و یکم شهریورماه) قطعه‌ای را تحت عنوان «شهید زنده» با موضوعی در خصوص قربانیان جنگ منتشر کرده بود که این قطعه مورد استقبال اکثریت مردم و همچنین جانبازان قرار گرفت به‌نحوی‌که مدیر و اعضای موزه صلح تهران برای تقدیر از وی برای حضور در موزه صلح تهران دعوت کردند.

این خواننده جوان با حضور در موزه صلح تهران با اعضای آن آشنا و به گفتگو پرداخت و حاج محمدرضا تقی پور(جانباز جنگ تحمیلی و مدیر موزه صلح تهران) در خصوص قطعه «شهید زنده» ضمن تشکر از طالب‌زاده برای اجرای این قطعه گفت: «شعر و موسیقی این کار فوق‌العاده است و به‌نوعی راوی خود ما می‌باشد.»

سپس عماد طالب‌زاده با تقدیر و تشکر برای این دعوت به همراه جانبازان شیمیایی از موزه بازدید کردند و «حاج محمدرضا تقی پور» به همراه «عنایت‌الله روستا پور» از دیگر جانبازان شیمیایی در مورد موضوعات جنگ و صلح سخنانی را مطرح کردند و زمانی را به توضیحات در خصوص هشت سال جنگل تحمیلی اختصاص دادند و این خواننده جوان پای صحبت‌های جانبازان شیمیایی نشست و سؤالاتی را درزمینهٔ جنگ و صلح مطرح کرد. البته طالب‌زاده با تمام موضوعات مطرح‌شده آشنایی داشت و همین امر موجب شده بود بتواند قطعه «شهید زنده» را به‌عنوان یک راوی بخواند.

در پایان طالب‌زاده تابلوی «صلح چیست» را با صدای بلند خواند تا جمع حاضر در موزه بامعنا و مفهوم صلح آشنا شوند و سپس لوح تقدیری به وی اهداء شد. همچنین حاج‌آقا تقی پور در مورد دعوت و حضور طالب‌زاده بیان کرد:« روز خوبی برای ما در موزه صلح تهران بود چراکه با یکی از هنرمندان کشور آشنا شدیم. قطعه «شهید زنده» اولین کاری است که من از ایشان شنیدم و واقعاً زندگی قربانیان و کهنه سربازان جنگ بود به امید خدا با بازدیدی که ایشان از موزه انجام دادند بخشی از کارهایشان به موضوع صلح و گسترش فرهنگ صلح با زبان هنر اختصاص پیدا کند. همان‌طور که مطلع هستید هنر یک بعد خیلی زیادی دارد و می‌توانیم باهنر بد بودن جنگ و خوب بودن صلح را به نسل جدید انتقال دهیم.»

وی ادامه داد: «از آقای طالب‌زاده تشکر می‌کنیم و فکر می‌کنم ایشان داوطلب موزه صلح تهران و در حقیقت می‌توانند یکی از اعضای خانواده موزه باشند تا به هم‌وطنان کشورشان که در این ساختمان جمع شده‌اند به نشان دادن صلح و دوستی کمک کنند.»

مدیر موزه صلح تهران در خصوص قطعه «شهید زنده» گفت: «برای اولین بار بود که موسیقی ایشان را گوش می‌کردم و زمانی که با نگاه کردن به شعر، موسیقی ایشان را می‌شنیدم حسی خوبی در من به وجود آورد چراکه شخصاً این افتخار را دارم که سی‌وسه سال است روی ویلچر نشسته‌ام و یکی از قربانیان جنگ عراق علیه ایران هستم. شاید حسی که برای من به وجود آورد برای کسی که در جنگ حضور نداشته، به وجود نیاورد اما همان‌طور که گفتم ازنظر موسیقی و کلام بسیار زیبا بود و انشالله آثار دیگری از ایشان به بحث صلح و دوستی نیز اختصاص پیدا کند.»

پس از صحبت‌های تقی پور، عماد طالب‌زاده در مورد این حضور و تقدیر صورت گرفته گفت: «حضور در این موزه برای من بسیار خوب بود البته شخصاً نزدیک به هفتاد درصد از اتفاقاتی را که در موزه توضیح داده شد را با توضیحات کمتر می‌دانستم چون هیچ کجا به‌صورت جامع توضیحی داده نشده بود. خیلی خوشحال هستم از اینکه به آهنگ «شهید زنده» اتهام ریاکاری و چاپلوسی زده نشد و جانبازی که برای خودش این اتفاق افتاده و اکنون روی ویلچر است این کار را شنیده و می‌گوید با تمام وجود حس و لمس کرده‌ام و بیست گیگ اینترنت بیشتر مصرف کردم‌ و این قطعه را از طریق ایمیل،تلگرام و دیگر صفحات مجازی برای دوستانم فرستادم.»

طالب‌زاده  همچنین به سفارشی نبودن این کار اشاره کرد و افزود: «این کار را کاملاً دلی خواندم و اگر حتماً دلم دوباره یک جای دیگر یک اتفاق دیگر برایش بی افتد حتماً این کار را خواهم کرد.»

در پایان عماد طالب‌زاده به همراه جانبازان شیمیایی عکس یادگاری گرفتند و تعدادی از هواداران این خواننده نیز در این محل حضور پیداکرده بودند که طالب‌زاده دقایقی را صرف عکس گرفتن با آن‌ها کرد.

 

گفتنی است؛ این مراسم با همکاری باشگاه خبرنگاران جوان موزه صلح تهران برگزار گردید.

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها