فریدون خشنود:موسیقی پاپ روز به روز به قهقرا می‌رود
نویسنده خبر :

فریدون خشنود:موسیقی پاپ روز به روز به قهقرا می‌رود

20 اکتبر 2015 0 نظر
کد خبر : 730119
بازدید : 52
0 پسند
خلاصه خبر :
متن خبر :

 

فریدون خشنود، آهنگساز پیشکسوت گفت: هم اکنون موسیقی سنتی با حضور اساتید بزرگ جایگاه خوبی دارد اما موسیقی پاپ روز به روز به قهقرا می‌رود.

 فریدون خشنود آهنگساز پیشکسوت در خصوص کارهای مناسبتی در حال و هوای ماه محرم و وضعیت کنونی موسیقی کشور در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: یکی از کارهایی که به مناسبت ماه محرم و واقعه عاشورا تهیه کردیم، آلبوم «غزل عاشورا» به خوانندگی محمد حشمتی است که تصمیم داشتیم که حدود ده قطعه در این آلبوم عرضه نماییم که به دلیل مشغله کاری فقط پنج قطعه آن آماده شد.

وی ادامه داد: از آن جا که چهارچوب اصلی این کارها اجرا شد، مایل بودم تا این آثار در شأن این ایام بوده و بحث اصلی ما موضوع ارکسترال بوده، البته نباید در این محیط هنری صدا و تبحر محمد حشمتی را نادیده گرفت، او یک خواننده مذهبی و درجه یک است.

آهنگساز «دل را ببین» با صدای علیرضا افتخاری تأکید کرد: در حال حاضر صداهای مختلف بسیارند، اما اگر اکثر خوانندگان سعی کنند شبیه بهم بخوانند، آلبوم‌های منتشر شده هم چیزی جز شبیه‌سازی نیست، در صورتی که هر هنرمند باید سبک کاری خود را داشته باشد، نه این که از دیگری تقلید کند، کسی که در زمینه خوانندگی و هنر ادعایی دارد، باید خودش باشد.

آهنگساز «شیشه و سنگ» با صدای محمد حشمتی بیان کرد: هنگام ساخت یک کار جدید، موضوع قابل توجه و مهم حفظ آبروی موسیقی ایران و جایگاه اصلی آن است و این مهم مستلزم تأیید مردم ، مهم‌ترین عامل در پذیرش یک اثر مردم هستند و گفته‌های ترانه‌سرا و صدای خواننده و آهنگ آهنگساز در درجه بعدی قرار دارند.

فریدون خشنود تصریح کرد: اگر مردم، ما را بپذیرند و تأیید کنند، گروه تشویق خواهد شد. موسیقی پاپ هزینه‌های بالایی را دربردارد، من سعی می‌کنم با جان و دل آهنگ بسازم. از نظر اقتصادی، موسیقی ما ضعیف است. کمپانی‌ها در اکثر مواقع متضرر می‌شوند که این ضررها اغلب به دو دلیل رخ می‌دهد، یکی فقدان قانون کپی رایت و دیگری عدم علاقمندی مردم به موسیقی است.

وی تأکید کرد: هم اکنون موسیقی سنتی جایگاه خود را به خوبی حفظ کرده و خیلی خوب پیش می‌رود. اساتیدی در رأس موسیقی سنتی قرار گرفته‌اند که به شکل درست و راضی کننده این نوع کارها را ارائه می‌دهند، اما متأسفانه برعکس موسیقی سنتی، موسیقی پاپ به قهقرا می‌رود.

سازنده اثر «الله الله، الله اکبر» با صدای رضا رویگری عنوان کرد: به طور کل برای ساخت هر اثر باید در فضای مناسب آن قرار بگیرم، در نظر گرفتن فروش کار از لحاظ اقتصادی و داشتن بازار برای من مهم نیست، آن چه مورد توجه من است، برقراری ارتباط با محیط، جامعه و شعر است.

وی در پایان گفت: سعی می‌کنم در جامعه و بین مردم باشم، امیدوارم مردم ما را حمایت کرده و پذیرای ما باشند، حتی اگر لازم باشد از جیب خود برای سرپا نگاه داشتن موسیقی هزینه می‌کنم، تا موسیقی پاپ رو به راه است، آن را هدایت نمایم، زیرا احساس می‌کنم این همان جرقه‌ای است که به دنبال آن هستم.

گفتنی است؛ فرزند فریدون خشنود، فرشاد خشنود نیز جزو فعالان عرصه موسیقی است که سبک راک را دنبال می‌کند، چندی پیش آلبومی با نام «زندگی یه انتخابه» از او وارد بازار شد و بزودی آلبوم دوم او که کاری تلفیقی و آکوستیک است، نیز به بازار خواهد آمد.

 

برچسب ها
رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها