پست اخير محمد معتمدى در اينستاگرام
نویسنده خبر : محمد معتمدی

پست اخير محمد معتمدى در اينستاگرام

محمد معتمدی 12 نوامبر 2015 0 نظر
کد خبر : 732467
بازدید : 20
8 پسند
خلاصه خبر : چهارشنبه بيستم آبان يكى از سياه ترين روزهاى زندگى هنرى من بود. شركت ماهور در اين روز اثرى با صدايى من منتشر كرده بدون رضايت و حتى بدون اطلاع خودم. سالها پيش آهنگساز جوانى آلبومى به من پيشنهاد مى دهد و من با صداقت براى شنيدن اين اثر اشتياق نشان ميدهم و در همان  زمان اتودي بر روى آن مي خوانم. پس از مدتى به دلايلى از حضور در اثر انصراف مي دهم اما فايل صوتى نزد آهنگساز جوان باقي ميماند...
متن خبر :

چهارشنبه بيستم آبان يكى از سياه ترين روزهاى زندگى هنرى من بود. شركت ماهور در اين روز اثرى با صدايى من منتشر كرده بدون رضايت و حتى بدون اطلاع خودم. سالها پيش آهنگساز جوانى آلبومى به من پيشنهاد مى دهد و من با صداقت براى شنيدن اين اثر اشتياق نشان ميدهم و در همان  زمان اتودي بر روى آن مي خوانم. پس از مدتى به دلايلى از حضور در اثر انصراف مي دهم اما فايل صوتى نزد آهنگساز جوان باقي ميماند. پس از گذشت حدود چهار سال مطلع ميشوم اثري با صداى بنده براي اخذ مجوز به دفتر موسيقى ارشاد ارجاع شده. با كمي تحقيق مشخص مي شود اين اثر همان اثر آن آهنگساز جوان است كه شركت ماهور بر روي آن درخواست مجوز نموده است. نامه اي به دكتر پيروز ارجمند، مدير كل وقت دفتر موسيقي مي نويسم و از ايشان مي خواهم با توجه به عدم رضايت بنده از اعطاي مجوز به آلبوم مذكور ممانعت شود. جناب ارجمند پس از بررسي و كشف صحت ادعاي اينجانب از اين آلبوم صلب مجوز مي نمايند. تا اينكه پيروز ارجمند از مديريت دفتر موسيقي استعفا مي دهد و درست در هفتهء اول كار سرپرست جديد شركت ماهور مجدداً آلبوم را به دفتر موسيقي جهت مجوز ارجاع مي دهد. دوباره همان نامه اي كه به دكتر ارجمند نوشته بودم را به سرپرست جديد دفتر موسيقي مي نويسم. ولي اين بار پاسخ اين است:ما مجوز مي دهيم شما از طريق محاكم قضايي پيگير حقوق خود باشيد.
و شركت ماهور اثر را منتشر مي كند و سياه ترين روز زندگي حرفه اي ام به لحاظ تضييع حقوق مادي و معنوي من رقم مي خورد.
به راستي ما در چه فضايي زندگي مي كنيم؟ چه كسي بايد حامي حقوق هنرمندان اين سرزمين باشد؟
چه كساني به عنوان ناشرين با سابقهء موسيقي در اين حوزه فعالند؟
آيا هركسي فايل صوتي از هر هنرمندي دارد حق انتشار دارد و هنرمندان بايد از اين پس در محاكم قضايي جلو ميز قاضي چانه زني كنند تا حقوق خود را استيفا كنند؟؟
براي شركت ماهور متاسفم. از شركت محترمى كه براي خريد آلبوم "صوفي" هفتصد هزار تومان به ما مي پردازد و براي فروش يك كارتن صد تايي از همان سي دي به خودمان يك مليون و دويست هزارتومن مطالبه مي كند شايد بيش از اين انتظاري نباشد.
بله به راستي كه چهارشنبه بيستم آبان يكي از سياه ترين روزهاي زندگي هنري من بود…

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

 

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها