وقتی بانوان در خاموشی فعالیت می کنند، چگونه رشد کنند؟
نویسنده خبر : Admin

وقتی بانوان در خاموشی فعالیت می کنند، چگونه رشد کنند؟

Admin 3 ژانویه 2016 0 نظر
کد خبر : 738711
بازدید : 54
1 پسند
خلاصه خبر : بانوان موسیقیدان در خاموشی فعالیت می کنند و هیچ اثری ندارند تا حداقل ایراد هایشان را بر طرف کنند ولی چون شرایط به این شکل است ما هم مجبوریم پیروی کنیم...
متن خبر :

 

بانوان موسیقیدان در خاموشی فعالیت می کنند و هیچ اثری ندارند تا حداقل ایراد هایشان را بر طرف کنند ولی چون شرایط به این شکل است ما هم مجبوریم پیروی کنیم.

افلیا پرتو گفت: موسیقی کار اجتماعی من است و از نظر من موسیقی در جامعه  ما جایگاه روشنی ندارد؛ چرا که با وجود گذشت سالهای زیاد هنوز هم مشکلات این  حوزه زیاد است و بخش بانوان مشکلات زیادتری دارد. 

وی ادامه داد: برای مثال کنسرت بانوان همیشه از نظر محل اجرا ، صدابرداری و نورپردازی با مشکلات زیادی مواجه است ؛به این دلیل که همه ی عوامل باید خانم باشند و در خیلی مواقع بعضی از بانوان تجربه کافی در زمینه مورد نظر را ندارند.

این نوازنده پیانو با اشاره به اینکه آیا کارهایی که بانوان ارائه می دهند در حد مطلوبی است،گفت: در گذشته تالار رودکی جای هر اجرایی نبود ولی الان برنامه هایی که در این سالن به روی صحنه می رود اصلا ارزنده نیستند؛ البته نمی خواهم به کسی توهین کنم ولی به طور کلی موسیقی بانوان در سطح نازلی قرار دارد چون مخاطبان آسان پسند شده اند زیرا کارهایی که ارائه می شود سطحی است به همین دلیل مخاطبان هم سطحی پسند شده اند .

وی ادامه داد: از نظر من شعر ، گروهها، اجرا و عوامل دیگر باید ارتقا پیدا کنند و همچنین کارهای بانوان به تایید و پشتیبانی بیش تری نیاز دارد و بانوان باید حمایت شوند و در این راه حامی داشته باشند تا بتوانند کارهای بهتر و مناسب تری را ارائه دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا رپرتوار کنسرت بانوان تکراری است، خاطرنشان کرد: آهنگسازان برای گروه بانوان آهنگسازی نمی کنند و این یکی دیگر از مشکلاتی است که بر سر راه موسیقی بانوان وجود دارد چون بیشتر آهنگسازان ترجیح می دهند تا آهنگ هایی را که می سازند به آقایان بدهند تا حداقل کارهایشان به صورت یک اثر بارها در عموم خوانده شود و به عنوان یک اثر آن کار را در دستان همه ببینند. 

پرتو در پایان درباره فعالیت های خود به اختصار اینگونه گفت: من از سال 1377 به دعوت مرکز موسیقی و در کنار خانم خاطره پروانه در قسمت بانوان فعالیت می کردم و همچنین نوشین عقیقی نوازنده دف به ما پیوست و گروه یاران را تشکیل دادیم و 40 برنامه در جاهای مختلف برای بانوان و خیریه ها اجرا کردیم که بعد از فوت استاد پروانه به مدت یک سال از اجرای صحنه ای فاصله گرفتیم . در اسفند ماه 1388 برنامه ای برای یاد بود ایشان به همراه شاگردان آوازی ایشان برگزار کردیم . همچنین در سال گذشته در اسفند ماه با همکاری افسانه ملک و نوشین عقیقی برنامه ای در فرهنگسرای نیاوران برگزار کردیم که من هدفم این است که کار با این گروه را ادامه دهم و در حال حاضر مشغول فعالیت و تمرین با این گروه هستم و مانند همیشه تدریس پیانو هم انجام می دهم.

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها