Mehdi Yarrahi – Live Concert Tehran | Bahman 94
نویسنده خبر : احسان احمدی

Mehdi Yarrahi – Live Concert Tehran | Bahman 94

احسان احمدی 25 ژانویه 2016 0 نظر
کد خبر : 741611
بازدید : 50
5517 پسند
خلاصه خبر : مهدی یراحی ، جمعه 2 بهمن 94 در سالن میلاد نمایشگاه بین المللی تهران با مدیریت " مهدی کرد " روی صحنه رفت...
متن خبر :

 

مثل مجسمه اما پر انرژی…

شامگاه روز جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ مهدی یراحی پس از تور اجراهای شهرستان در تهران روی صحنه رفت تا با مخاطبان پایتخت نشین خود دیداری تازه کند.
این کنسرت در حالی روی سِن رفت که یراحی توانسته بود اخیرا با انتشار قطعه خاک و قبل تر از آن آلبوم مثل مجسمه،فصل جدیدی در کارنامه کاری خود را اغاز کند.
این اجرا با یکی از قطعات زیبای آلبوم مثل مجسمه آغاز شد.قطعه ای که شاید بتوان آن را یکی از بهترین قطعات دوران کاری مهدی یراحی نامید.

آخرین اسیر..شکنجه کن منو چون عاشق شکستنم…

این آغاز شاید تابوی شروع برنامه ها با اجرای قطعات ریتمیک را نیز شکست و تغییر زیبایی هم بود.

یکی از تغییراتی که در این اجرا میشد به آن اشاره کرد را شاید بتوان تسلط بیشتر یراحی در اجرا و استرس قابل کنترل او عنوان کرد،نکته ای که در اجراهای اولیه او به مراتب از زیبایی های اجرا میکاهید و توجه مخاطب را به خود جلب میکرد،اما در این اجرا به حداقل رسیده بود.

در ادامه برنامه قطعات زیبایی به صورت گلچین از کارهای جدید و همچنین قطعات خاطره انگیز مهدی یراحی اجرا شد که بسیار مورد توجه قرار گرفت.
از جمله آن ها میتوان به اشک و بارون،مثل مجسمه،من علمک و علی مودک (به صورت پشت هم و مِدلی )،انفرادی،خاک،عطرِ تو،دیوار،هوایِ تو،ندارمت،دیدارِ اتفاقی،منو رها کن (با تنظیم الکترونیک)،بر میگردی،مرز،به من نگاه کن،با هم نبودیم،فکر من نباش،از خودت خبر بیار،دوست نداشتمت،بهونه،امپراطور،آشوب،سازش،هرجای دنیایی،سال درد،غزال اشاره کرد.

نکته بعدی که شاید از کنداکتور برنامه هم قابل تشخیص باشد را می توان در تعداد قطعاتی که مهدی یراحی برای این برنامه آماده کرده بود به وضوح دید.این یک اصل است که شاید همیشه کمیت از کیفیت کاسته باشد اما یراحی با تنظیم ها و اتفاقات خوب و متفاوتی که برای قطعات در نظر گرفته بود توانست تبصره ای با نام دقت هم به این اصل بیافزاید و نشان دهد که با دقت کافی میتوان قطعات بیشتر هم به اجرا گذاشت.البته نا گفته نماند که برای خسته نشدن گوش مخاطب برخی قطعات در این برنامه به صورت پشت هم و در اصطلاح مِدلی اجرا شدند که بر زیبایی قطعات نیز می افزودند.

نکته دیگر این اجرا ارکستر متفاوت و جوان یراحی بود که نشان از جوان گرایی یراحی روی استیج داشت.جوان گرایی ای که در آلبوم مثل مجسمه هم کاملا به چشم میخورد و موفق هم ظاهر شده بود.
اعضای ارکستر یراحی در این برنامه را مهرداد احمدزاده (کیبورد و بک‌وکال)، اکبر شهریاری (پرکاشن)، مجید رضاپور (درامز)، امیر فقیه (سمپلر و سینت‌سایزر)، کیان دارات (گیتار آکوستیک و عود الکتریک)، علی افلاطونی (گیتار الکتریک)، حامد حمیدزاده (گیتار بیس) و احسان‌ نی‌زن (نوازنده مهمان ویولن) تشکیل میدادند.
البته ناگفته نماند که در بعضی از قطعات نوانزندگان مهمان هم روی استیج اضافه میشدند و اتفاقات جالبی را رقم میزدند همانند قطعات عربی که حال و هوای ریتمیک قطعه دو چندان میشد.

از حواشی این برنامه هم میتوان به حضور ستارگان دنیای موسیقی و اجرا در این برنامه اشاره کرد.از مهمانانی که در این دوسانس مهدی یراحی را همراهی کردند میتوان به فرزاد حسنی، کوشان حداد، گلاره عباسی، زهیر یاری و زهرا عاملی، احسان علیخانی، رضا رشیدپور، محمد علیزاده، روزبه بمانی، هومن نامداری، مونا برزویی، حمید صفت، افشین پیروانی، معین راهبر، مهران غفوریان، سعید زمانی، آرون حسینی، امیرعلی بهادری، زایا سلیمان، دانیال عبادی، شیث رضایی و هیراد حاتمی اشاره کرد که در نوع خود یک اتفاق به شمار میرفت.

روی هم رفته اجرای یراحی را یکی از اجراهای خوب و قابل قبول این روزهای موسیقی  پاپ میتوان دانست که علاوه برای تسلط بیشتر در اجرا،توانسته بود با موسیقی بهتر و قابل قبول تر مخاطب را از اجرا راضی نگه دارد و عملاً با یک کنسرت خوب و خاطره انگیز برای اجراهای آینده نیاز به تبلیغات را کمتر از قبل احساس کند.
 

عکاس : مرتضی محمدی

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها