لوریس چکناواریان : موسیقی نواحی از قلب مردم می‌آید
نویسنده خبر : Admin

لوریس چکناواریان : موسیقی نواحی از قلب مردم می‌آید

Admin 17 آوریل 2016 0 نظر
کد خبر : 754326
بازدید : 36
0 پسند
خلاصه خبر : لوریس چکناواریان ، از چهره های سرشناس موسیقی ایران و ارمنستان : مهم‌ترین ویژگی موسیقی نواحی این است که نواهای آن از دل و قلب مردم می‌آید و به همین خاطر همه وظیفه دارند از آن به‌خوبی نگهداری کنند...
متن خبر :

 

لوریس چکناواریان ، از چهره های سرشناس موسیقی ایران و ارمنستان : مهم‌ترین ویژگی موسیقی نواحی این است که نواهای آن از دل و قلب مردم می‌آید و به همین خاطر همه وظیفه دارند از آن به‌خوبی نگهداری کنند.

یکی از نکات مهم‌ در موسیقی این است که از دل مردم بیاید و به مردم بر‌گردد و این یکی از خاصیت‌های موسیقی‌های محلی و فولکوریک است. بیشتر هنرمندان و آهنگسازان بزرگ جهان مانند بتهوون، چایکوفسکی‌ و … ملودی‌های‌شان را از مردم گرفتند و به مردم هم پس دادند.

این هنرمند ادامه داد: من خیلی از برگزاری این فستیوال خوشحال هستم و آرزو می‌کنم که موفق شویم در آینده نیز جشنواره موسیقی نواحی را برگزار کنیم.

این رهبر ارکستر با اشاره به وظیفه اصلی جشنواره موسیقی نواحی، افزود: مهم‌ترین وظیفه این جشنواره، آشنا کردن مردم با انواع موسیقی محلی و فولکلوریک است که در سراسر ایران وجود دارد. ضمن این‌که نوازنده‌های جوان هم می‌توانند از این فستیوال خیلی چیزها یاد بگیرند و از این طریق می‌توانند با ریشه‌های موسیقی کشور خود آشنا شوند.

نهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران به دبیری ایرج نعیمایی از 17 تا 21 اردیبهشت‌ماه 95 در شهر کرمان برگزار می‌شود.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها