ستاره بعدی موسیقی مسابقه خوانندگی در آسمان وطن درخشید
نویسنده خبر : احسان احمدی

ستاره بعدی موسیقی مسابقه خوانندگی در آسمان وطن درخشید

احسان احمدی 1 ژوئن 2016 0 نظر
کد خبر : 760733
بازدید : 64
13 پسند
خلاصه خبر : برگردیم به سالیان قبل.زمانی که مسابقات خوانندگی پدیده ای نو ظهور در موسیقی فارسی زبان بود...
متن خبر :

 

برگردیم به سالیان قبل.زمانی که مسابقات خوانندگی پدیده ای نو ظهور در موسیقی فارسی زبان بود.زمانی که عملا کیفیت معنا نداشت و پدیده بودن این برنامه ها بیشتر مورد توجه قرار میگرفت.در این حین چهره های جدیدی به موسیقی فارسی زبان معرفی شدند.افرادی که از نقاط مختلف دنیا گرد هم آمده بودند تا در یک برنامه فارسی زبان که در یکی از شبکه های ماهواره ای تولید می شد به مسابقه بپردازند.
در همین زمان ها بود که برای اولین بار صدای شهرام شکوهی نظرم را به خود جلب کرد.صدا و سبکی که تا به آن روز در موسیقی کشور نظیر نداشت و یک اتفاق بود.آنقدر برایم دلنشین بود ه با توجه به سابقه ای که در دنبال کردن نمونه های اصلی و بین المللی این برنامه ها داشتم،قطعا او را شانس اول برنده شدن این برنامه می دیدم.
برنامه که ادامه پیدا کرد و حذف شهرام شکوهی و روند برنامه را دیدم به نوعی از برنامه های فارسی زبان این چنینی دلسرد شدم چرا که به شکل یک سناریو برایم جلوه میکرد.
گذشت و گذشت و برنامه ها بیشتر و بیشتر شدند بطوریکه امروزه در داخل کشور هم شاهد اتفاقات این چنینی هستیم.در همین حین بود که به طور کاملا اتفاقی قدرت و صلابت صدای یک خواننده در همان برنامه نظرم را به شکل متفاوتی به خود جلب کرد.
رحمان توانست یک اتفاق خوب در ذهنم ایجاد کند.یک اتفاق ماندگار…

امروز که چندین سال از آن اتفاق می گذرد،رحمان اولین آلبوم رسمی خود را وارد بازار موسیقی کشور کرد.آلبومی که به گفته مدوید لطیفی (مدیریت هنری آلبوم) شاید از جهاتی سخت ترین روژه دوران کاری او باشد.
یه عاشق روز گذشته در حضور خبرنگاران و جمعی از هنرمندان عرصه موسیقی و سینما رونمایی شد.مراسمی که علی رغم تاخیر یک ساعت و نیمه به شکلی منظم برگزار شد.
این برنامه شامل چهار بخش کلی بود.
بخش اول: صحبت های اولیه عوامل و توضیحات مختصری در رابطه با روند تهیه و تولید آلبوم.
بخش دوم: شامل سوال و جواب های اصحاب رسانه از عوامل آلبوم.
بخش سوم: صحبت های پایانی عوامل و رضا داود نژاد به عنوان مهمان برنامه و عکس های یادگاری.
بخش چهارم: اجرای زنده یکی از قطعات آلبوم توسط رحمان.

در بخش اول برنامه که با تاخیر یک ساعت و نیمه آغاز شد به ترتیب حامد رجبی (ترانه سرا)،مدوید لطیفی (آهنگساز،تنظیم کننده و مدیریت هنری آلبوم)،رحمان عرب عامری (خواننده)،پیمان خاکسار (تهیه کننده) و مهران خلیلی (تنظیم کننده) پشت تریبون قرار گرفتند تا پاسخگوی سوالات اصحاب رسانه باشند.

در ابتدا مدوید لطیفی به عنوان مدیریت هنری آلبوم توضیحاتی را در این باره عنوان کرد:این آلبوم پروسه تولید بسیار سخت و سنگینی داشت.یک دوره ۴ ساله که پر از فراز و نشیب های فراوان بود.
تولید آلبوم از قطعه موهای جوگندمی آغاز شد و تا به شهریور سال گذشته که تمام مجوز های آن اخذ شد و آماده ورود به بازار بود ادامه پیدا کرد.رحمان به دلیل شرایط متفاوتی که به دلیل حضور در مسابقه خوانندگی داشت،راه ستی را برای اخذ مجوز پیمود تا به اینجا رسید.همچنین ما به دلیل بًعد مسافتی که وجود داشت با شرایط سختی برای کار تیمی روبرو بودیم که به حمدالله توانستیم این پروژه را با موفقیت به اتمام برسانیم.

در ادامه رحمان که شخصیت کم حرف این گردهمایی بود، با بیان اینکه: امروز افتخار میکنم که در خدمت شما هستم،افزود:۴ سال بسیار سخت را گذراندم و آرزویم امروز محقق شد.

در بخش دوم نشست لطیفی در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا پروسه رحمان نسبت به یکی دیگر از خوانندگان مجاز حال و حاضر کشور اینقدر طولانی شد افزود: رحمان کاملا موقعیت متفاوتی داشت چرا که خواننده ای که اشاره کردید در مراحل اولیه مسابقه حذف شده بود ،اما رحمان نفر اول مسابقه بود و بسیار مورد توجه قرار گرفته بود.طبیعتاً این موضوع پروسه رحمان را برای اخذ مجوز دچار مشکل بیشتری میکرد.
علاوه بر این موضوع به دلیل این طولانی شدن تولید آلبوم،ما بای بروز کردن آلبوم دچار مشکل بودیم و مجبور بودیم ملودی ها و تنظیم ها را تغییر دهیم.
همه این موار به علاوه کارشکنی های یکسری از دوستان مسیر اخذ مجوز را برای ما ناهموارتر می کرد.

در ادامه لطیفی به یکی از قطعات آلبوم با نام کوچه اشاره کرد که در مدح شهدا سروده و اجرا شده است.ایشان با بیان اینکه این قطعه به هیج عنوان صرفا برای آسان تر شدن پروسه اخذ مجوز اجرا نشده است افزود: ما یک قطعه برای شهدا در آلبوم قرار دادیم.قطعه ای که مستقیما به کلمه شهید اشاره ای ندارد اما برای شهدا اجرا شده و در ادامه خواست تا حامد رجبی در این باره توضیحاتی را ارائه کند.

حامد رجبی در دفاع از مناسبتی نبودن اثر اینگونه بیان کرد که: اتفاقا ما برای این قطعه در مزن اتهام بودیم،به این شکل که برای اخذ مجوز ترانه دچار مشکلات عدیده ای هم شدیم و مجبور به حذف و تغییر چند بیت شدیم لذا به هیچ عنوان فکر مناسبتی بودن قطعه درست نیست.

لطیفی در خصوص اجرای برنامه در تهران اینگونه عنوان کرد که: پس از اجرای زنده در روز نیمه شعبان در شبکه دوم برای آینده باید اعلام کنم که چند تک قطعه شاید حتی قوی تر از آلبوم در دست انتشار داریم که در فواصل زمانی مشخص منتشر خواند شد.در خصوص کنسرت هم باید اعلام کنم رحمان چند اجرای زنده در شهرستان روی صحنه رفته و بسیار هم موفق عمل کرده است،بطوریکه ما قبل از انتشار آلبوم قرارداد کنسرت تهران را منعقد کرده ایم.
سهیل خاکسار ادامه داد: رحمان یک صدای ناب برای تمام سنین است و به قولی خواننده خانواده است.ایشان تجربه خوبی در اجرای صحنه ای دارد و میتواند جایگاه خوبی در مارکت موسیقی کشور داشته باشد.ما قرارداد کنسرت تهران را منعقد کرده ایم و اتفاقات بسیار خوبی در حال وقوع است اما مطمئن باشید تا ظرفیت یک سالن خوب برای رحمان پر نشود به سمت تهران نمی آییم !

اما در بخش سوم نشست رضا داود نژاد بازیگر با سابقه سینما و تلویزیون به دعوت مجری برنامه پشت تریبون قرار گرفت و چند کلامی را در وصف رحمان نثار بینندگان و شنوندگان این برنامه کرد: رحمان یک صدای زیبا و قدرتمند است و من با تمام وجود ایشان را دوست دارم.راه سختی را پیموده چرا که از آن تلویزیون به این تلویزیون آمدن سخت است و رحمان توانست اینکار را انجام دهد.من صدای ایشان را از همان مسابقه بسیار دوست داشتم و تا به امروز کارهای رحمان را به صورت جدی دنبال کرده ام.امیدوارم با ورود به این عرصه اتفاقات خوبی برای رحمان و مخاطبانش به وقوع بپیوندد.

در بخش پایانی رحمان روی سن رفت و یکی از قطعات آلبوم یه عاشق را به صورت زنده اجرا کرد.
در رابطه با اجرای زنده رحمان ذکر این نکته ضروری است که ایشان از قدرت و کنترل خوبی در صدا برخوردار است که با توجه به تجربه ایشان چندان دور از ذهن نیست.اما به شخصه معتقدم که قدرت ایشان در نت های بالا به مراتب از نت های پایین بیشتر است.بایدمنتظر ماند و دید که این قدرت در صدا چه میزان از مخاطبان را به خود جلب خواهد کرد.

اما در حاشیه این نشست مهمانان زیاد هم حضور داشتند که از جمله آن ها میتوان به امید جهان، سعید بنا زاده، مصطفی پاشایی، محسن افشار، حمیدرضا صمدی، امید تاجیک و رضا داود نژاد اشاره کرد.

 

عکاس : سمیرا سلیمانی

 

تمامی عکس ها در فایل زیپ

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید.
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها