سازندگان «شب کوک» از میان کودکان کار استعدادیابی می‌کنند
نویسنده خبر : Amir Hasan Keynejad

سازندگان «شب کوک» از میان کودکان کار استعدادیابی می‌کنند

Amir Hasan Keynejad 20 ژوئن 2016 0 نظر
کد خبر : 765909
بازدید : 38
4 پسند
خلاصه خبر : شست خبری افتتاحیه کانون محتاب‌ (حمایت از استعداد و توانایی‌های کودکان کار) دوشنبه 31 خرداد با حضور عوامل برنامه «شب کوک» باربد بابائی‌، مهدی یغمایی و پوریا‌ حیدری و جمعی از خبرنگاران و فعالان کانون محتاب‌ در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد...
متن خبر :

 

نشست خبری افتتاحیه کانون محتاب‌ (حمایت از استعداد و توانایی‌های کودکان کار) دوشنبه 31 خرداد با حضور عوامل برنامه «شب کوک» باربد بابائی‌، مهدی یغمایی و پوریا‌ حیدری و جمعی از خبرنگاران و فعالان کانون محتاب‌ در مرکز مشارکت‌های فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد. این نشست با محوریت آموزش رایگان موسیقی برای بچه‌های کار و بدسرپرست کار خود را آغاز کرد.

بر این اساس رویا دانشور قائم مقام مرکز مشارکت‌ها گفت: سازمان فرهنگی هنری از سال 94 فعالیتی تحت عنوان طرح جعبه کفش که در حمایت از کودکان کار بود را آغاز کرد. در سال جاری برای فرهنگ‌سازی و همگان‌سازی شهروندان طرح جامعی را با همکاری کانون‌هایی که در عرصه حمایت از کودکان کار فعال هستند آغاز کردیم تا ظرفیت‌های این کودکان را شناخته و حمایت کنیم.

وی ادامه داد: کانون محتاب‌ از روز چهارشنبه همین هفته با طرح ماحور‌ به طور جدی کار خود را شروع می‌کند. بعد از آغاز طرح، فعالیت‌هایمان را برای حمایت از کودکان کار در فصل تابستان آغاز می‌کنیم. در این زمینه با 3 کانون و 3 حوزه هنری همکاری می‌کنیم. به این صورت که کودکان را به فرهنگسراها معرفی کرده تا با آموزش از طریق دوره‌های رایگان برای فصل جدید تحصیلی آماده شوند. سپس معرفی ظرفیت‌های آن‌ها به شهروندان انجام می‌گیرد.

دانشور در ادامه گفت: هم‌اکنون 310 کانون مردمی داریم که تحت پوشش ما قرار دارند. ما تلاش کردیم در فاز اول یک شبکه کانونی طراحی کنیم تا از طریق آن خیرین‌ به یاری این کودکان بشتابند.

شیرین حیدری یکی از مؤسسین‌ کانون محتاب‌ در ادامه این نشست گفت: سال‌هاست که در زمینه حمایت از کودکان کار فعال هستیم. طبق مواد 54 در کنوانسیون یونیسف در زمینه‌های مختلف فعالیت‌هایمان را پیگیری می‌کنیم. کودک پناهنده، کودک کار و چندین واژه دیگر این چنینی وجود دارند که زمینه را برای کمک آماده می‌کنند. در ایران کودکانی که حتی دارای سرپرست هستند به لحاظ شرایط اقتصادی، اجتماعی و خانوادگی‌ که داشته‌اند، وارد حوزه کار شده و در جامعه فعالیت می‌کنند. بر همین اساس انجمن‌هایی به وجود آمده‌اند که به نوعی با سازمان‌های دولتی مانند شهرداری، کمیته امداد و …و همکاری می‌کنند تا کودکان را پوشش دهند. هدف اصلی این انجمن‌ها رسیدن به حقوق کنوانسیون است.

وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کانون محتاب‌ این بوده است که با توجه به فعالیت انجمن ها در این چند سال شاهد موازی‌کاری‌هایی بودیم که در نهایت کودکان را مجدد به بازار کار برمی‌گرداند بنابراین کانون محتاب‌ امکاناتی‌ را در اختیار کودکان قرار می‌دهد تا در آینده موفق باشند. ماحور‌ اولین پروژه کانون محتاب‌ است که در زمینه موسیقی به استعداد‌یابی این کودکان می‌پردازد. بر این اساس 50 کودک نوازنده را کشف کرده‌ایم و طبق قراری که با دوستان هنرمند داشته‌ایم به صورت آکادمیک و اصولی نوازندگی را به این کودکان آموزش می‌دهیم.

باربد بابائی کارگردان هنری و مجری برنامه «شب کوک» در این نشست بیان کرد: تاکنون نوازندگان زیادی را در خیابان دیده‌ایم که به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکسری نوازنده‌هایی که سواد موسیقیایی ندارند و دسته دیگر کسانی که در این رشته تحصیل کرده‌اند ما قصد داریم نسبت به آموزش و  حضور جدی آن‌ها در حوزه موسیقی اقدام کنیم بنابراین در این زمینه نیازمند حمایت ارگان‌های مختلف هستیم.

مهدی یغمایی در ادامه بیان کرد: بسیاری از این نوازندگان به صورت اصولی کار نکردند اما بسیار خوب ساز می‌زنند به همین علت نیازمند حمایت هستند و نباید انفرادی کار کنند بنابراین بهتر است حتی در بخش خصوصی اسپانسرهایی‌ برای حمایت از آن‌ها مشارکت کنند اگر بعد از شکل‌گیری این حرکت حتی یکی از این بچه‌ها بتواند در سطح درجه یک بخواند و  نوازندگی کند اتفاق بسیار بزرگی را شاهد خواهیم بود.

پوریا‌ حیدری اظهار داشت: از مردم هم خواسته‌ایم تا کسانی که در زمینه نوازندگی فعال هستند به ما معرفی کنند تا از بین آثار ارسالی بهترین‌ها را انتخاب کنیم. بر این اساس مهدی محمدی برای آموزش اعلام همکاری کرده است البته باید بعد مالی این قضیه را نیز در نظر داشت یعنی برای هر روزی که این بچه‌ها آموزش می‌بینند میانگین درآمد روزانه آن‌ها را در اختیارشان قرار می‌دهیم. کلیه خدماتی که به این کودکان داده می‌شود، رایگان است.

وی خاطر نشان کرد: این حرکت استعدادیابی‌ و کمک به کسانی است که نوازندگی می‌کنند همچنین ترغیب آن‌ها برای یادگیری ساز به صورت اصولی است به همین جهت استعدادیابی‌ها فقط در زمینه موسیقی انجام نمی‌شود. هدف ما حرکت فرهنگی به سمت ارگانیک کردن این روند است هم اکنون در تهران شاهد این  اتفاق هستیم  اما بعد از مدتی در شهرستان‌ها نیز حضور خواهیم داشت.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .
Telegram.me/Ganja2Music

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها