رئیس دفتر موسیقی در مورد اجراهای محرم و صفر توضیح داد
نویسنده خبر : Admin

رئیس دفتر موسیقی در مورد اجراهای محرم و صفر توضیح داد

Admin 14 اکتبر 2016 0 نظر
کد خبر : 787843
بازدید : 24
0 پسند
خلاصه خبر : مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره نحوه صدور مجوز برای اجراهای صحنه‌ای در ماه‌های محرم و صفر توضیح‌هایی را ارایه کرد...
متن خبر :

 

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره نحوه صدور مجوز برای اجراهای صحنه‌ای در ماه‌های محرم و صفر توضیح‌هایی را ارایه کرد.

فرزاد طالبی اظهار کرد: اجرای صحنه‌ای موسیقی سنتی و کلاسیک به‌جز دهه اول محرم تا سوم امام حسین (ع)، اربعین، رحلت پیامبر (ص) و ایام شهادت ماه صفر با احتساب چند روز قبل و بعد از این ایام، منعی ندارد.

وی با تاکید بر این‌که در محرم و صفر به اجراهای صحنه‌ای پاپ مجوز داده نمی‌شود، گفت: آثار عاشورایی قطعا مجوز خواهند گرفت و ما از این موضوع بسیار خوشحال می‌شویم؛ اما در حال حاضر اگر کسی در حوزه‌های کلاسیک و سنتی و اصیل، حتی اگر مناسبتی (مرتبط با عاشورا و محرم) نباشد، در ایامی به‌جز ایامی که ذکر کردم، درخواست بدهد، قبول خواهد شد.

او همچنین تاکید کرد: مفهوم موسیقی سنتی نیز دینی است، وقتی اشعار حافظ و مولانا خوانده می‌شود، در واقع درون‌مایه مذهبی دارند.

طالبی در پاسخ به این پرسش که آیا تا به حال درخواستی در زمینه اجرای صحنه‌ای برای ایامی که مجاز اعلام کردید، داشته‌اید؟ بیان کرد: این درخواست‌ها معمولا در همین ایام می‌آید و هنگامی که مجوز صادر شد، اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: خود هنرمندان به کار صحنه‌ای علاقه‌ای نداشتند و به‌دنبال این بودند که موسیقی اباعبدالله (ع) را در فضای مجازی ارایه کنند و فکر می‌کردند مخاطبان آن‌ها در فضای مجازی بیشتر از اجرای صحنه‌ای است.

مدیرکل دفتر موسیقی درباره کیفیت آثار عاشورایی تولیدشده نیز گفت: خیلی جای کار درباره عاشورا وجود دارد. تا به حال کارهای فوق‌العاده‌ای مانند «خسوف» اثر محمدسعید شریفیان و «نی‌نوا» اثر حسین علیزاده خلق شده‌اند. ارادت و علاقه هنرمندان حوزه موسیقی به اباعبدالله (ع) آن‌قدر زیاد است که انتظار می‌رود کار بیشتری نیز انجام شود.

منبع : ایسنا

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها