«چکاو» میزبان مخاطبان خود در اندیشه شد
نویسنده خبر : Admin

«چکاو» میزبان مخاطبان خود در اندیشه شد

Admin 28 ژانویه 2017 0 نظر
کد خبر : 811535
بازدید : 102
0 پسند
خلاصه خبر : این گروه در ابتدای کنسرت خود به اجرای تصنیفی با عنوان «شبستان» بر روی شعری از استاد شهریار به آهنگسازی مهدی مرتضایی پرداخت. سپس تصنیف «چشم سخنگو» را اجرا کرد که به آهنگسازی و تنظیم مهدی مرتضایی بر روی شعری از رهی معیری بود...
متن خبر :

 

گروه موسیقی «همنوازان چکاو» به خوانندگی حسین رضا اسدی و امیر رفعتی و آهنگسازی مهدی مرتضایی در تالار اندیشه حوزه هنری به روی صحنه رفت.
این گروه در ابتدای کنسرت خود به اجرای تصنیفی با عنوان «شبستان» بر روی شعری از استاد شهریار به آهنگسازی مهدی مرتضایی پرداخت. سپس تصنیف «چشم سخنگو» را اجرا کرد که به آهنگسازی و تنظیم مهدی مرتضایی بر روی شعری از رهی معیری بود.
«دگرباره» دیگر تصنیفی برود که توسط این گروه در ادامه برنامه اجرا شد. این قطعه کاری از استاد مجید درخشانی بود که باتنظیم وی بر روی شعری از حضرت مولانا اجرا شد.
در ادامه حسین رضا اسدی به جای امیر رفعتی که تاکنون روی سن به اجرای تصانیف پرداخته بود آمد و بقیه برنامه را بعداز استراحتی ۵ دقیقه ای به دست گرفت. سپس قطعه ای ساز و آوازی با شعری از اخوان ثالث اجرا شد. در ادامه نیز یک قطعه فولکور به نام «تینا آساره» بر روی شعری از مرتضا خدایگان با آهنگ مهدی مرتضایی اجرا شد.
تصنیف «تی به ره» با آهنگ مهدی مرتضایی و تنظیم عطاجنگوک با شعری از مسعود بختیاری عنوان قطعه بعدی بود که توسط همنوازان چکاو اجرا شد. خواننده این قطعه حسین رضا اسدی به خوبی از پس اجرای آن برآمد.
سپس تصنیف «چوپان» که یک قطعه فولکور است و توسط مهدی مرتضایی بازسازی شده است اجرا شد. شعر این تصنیف را نیز مرتضا خدایگان سروده است.
«چل سرو» تصنیف دیگری از حسین رضا اسدی با تنظیم خود وی اجرا شد که آهنگسازی آن نیز توسط آهنگساز گروه ساخته شده بود. در ادامه نیز تصانیف «برز» و «هنارس» اجرا شد و همین طور یک قطعه ساز و آوازی که اشعار تمامی اشان از سروده های مرتضا خدایگان است. آهنگسازی و تنظیم نیز مانند دیگر تصنیف ها توسط مهدی مرتضایی و حسین رضا اسدی صورت گرفته است.
این کنسرت به تهیه کنندگی و با حمایت مجید فلاحی پور برگزار شد که در واقع کنسرتی شامل موسیقی تلفیقی، محلی لکی، لری، بختیاری و ایرانی سنتی بود.
گروه نوازندگان و همخوانان را اشکان مرادی (کمانچه)، محمد موسوی (تار)، صابر سوری (عود)، ویدا ملاحسنی (ویلنسل)، احمد میرمعصومی (پیانو)، محمد صادق فرزانه (کنترباس، گيتاربيس)، مهرنوش مهرپویا (ویولا)، بابک پیمانی (کوبه ای)، آیدا امیری مقدم (دف)، مهدی مرتضایی (سنتور)، حانیه سماواتی و شيدا شفاعت (همخوان) و همچنین مجید فلاح پور(مدیر و تهیه کننده این گروه) تشکیل می دادند.
حسین رضا اسدی خواننده مطرح موسيقى اصیل و فولکلور و امیر رفعتی فرزند استاد قاسم رفعتى خواننده پیشکسوت موسیقی سنتى است.
در این کنسرت مجید درخشانی ، قاسم رفعتی و فاطمه گودرزی به عنوان میهمان حضور داشتند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها