آلبوم «نیلگون مینا» با اشعار و دکلمه «مینا سادات امیر آفتابی» منتشر شد
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : مینا سادات امیر آفتابی دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه از سال‌ها پیش در زمینه اجرا و دکلمه اشعار فعالیت‌هایی را داشته و در دیوان فرزانگان اشعاری از پروین اعتصامی با صدای او دکلمه شده است...
متن خبر :

 

آلبوم موسیقی «نیلگون مینا» با دکلمه مینا سادات امیر آفتابی و آهنگسازی کمال صداقت صبح امروز شنبه 16 بهمن‌ماه سال جاری منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.
مینا سادات امیر آفتابی دکترای ادبیات فارسی و استاد دانشگاه از سال‌ها پیش در زمینه اجرا و دکلمه اشعار فعالیت‌هایی را داشته و در دیوان فرزانگان اشعاری از پروین اعتصامی با صدای او دکلمه شده است او پس از سال‌ها حضور فعال در عرصه ادبیات و هنر تصمیم به انتشار آلبوم موسیقی با شعر و صدای خود می‌گیرد.
آلبوم «نیلگون مینا» دارای 5 قطعه به نام‌های سفر، طنین، من خدایی دارم همه را می‌بخشد، دیوار و سروش از اشعار دکتر مینا سادات امیر آفتابی است كه توسط خود ایشان دکلمه شده و «کمال صداقت» وظیفه آهنگسازی و تنظیم قطعات را بر عهده داشته و محمدرضا مشیری با نواختن ساز تار و سه‌تار در این آثار هنرنمایی کرده است.
امیر آفتابی هدف از انتشار این آلبوم را در وهله اول علاقه شخصی خود به ادبيات، شعر و اجرا عنوان کرد و گفت: «تجربه‌های زیادی را در زمینه اجرا داشتم. سال‌ها پیش در بزرگداشت فردوسی كه به همت استادم جناب عليرضا شجاع پور برگزار شد با گروه هم‌آوا به روی صحنه رفتم، راوی اشعار بودم و در گروه کر نیز حضور داشتم از طرفی دكلمه اشعار خيام را در اركستر هنر موسيقى زمان به سرپرستى خانم شهره قاجار در همین تالار تجربه کردم که این اجرا نیز با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و با پیشنهاد یکی از دوستان با انتخاب پنج شعر از اشعار عاشقانه‌ام، آلبوم «نیلگون مینا» را دکلمه کردم.»
این استاد دانشگاه درباره انتخاب اشعار توضیح داد: «سعی کردم اشعاری را انتخاب کنم که فضای عاشقانه و احساسی داشته باشد. شعر«من خدایی دارم همه را می‌بخشد» حس عاشقانه و وحدت بين انسان‌ها را به مخاطب منتقل می‌کند و فكر می‌کنم به دلیل مفهومی که به شنونده می‌دهد، موردتوجه قرار خواهد گرفت.»
وی در پایان اظهار کرد: «دوست دارم این کار را چه به‌صورت آلبوم و چه به‌صورت اجراهای زنده ادامه بدهم و افکارم را به گوش مخاطبان برسانم و بگویم همه‌چیز با عشق امکان‌پذیر است. اين باور من است و به آن رسیده‌ام.»
گفتنی است؛ آلبوم نیلگون مینا با شعر و دکلمه دکتر مینا سادات امیر آفتابی توسط موسسه فرهنگی هنری آوای ماندگار صداقت تهیه‌شده و از صبح 16 بهمن‌ماه توسط شرکت پخش «نشر گستر امروز» روانه بازار موسیقی کشور شد.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها