پیش فروش آلبوم «دُرصط» از «علی قمصری» آغاز شد
نویسنده خبر : Admin

پیش فروش آلبوم «دُرصط» از «علی قمصری» آغاز شد

Admin 21 فوریه 2017 0 نظر
کد خبر : 817912
بازدید : 16
1 پسند
خلاصه خبر : پیش فروش آلبوم موسیقی «دُرصط»، تازه ترین اثر «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده مطرح ایرانی، از طریق سایت «بیپ تونز» آغاز شد...
متن خبر :

 

پیش فروش آلبوم موسیقی «دُرصط»، تازه ترین اثر «علی قمصری» آهنگساز و نوازنده مطرح ایرانی، از طریق سایت «بیپ تونز» آغاز شد.

«علی قمصری» یکی از نمادهای نوگرایی در موسیقی ایرانی می‌باشد و طرفداران و منتقدان بسیاری دارد. این هنرمند پرکار که نگاه خاص خود را به موسیقی ایرانی دارد، تاکنون آلبوم‌هایی مانند «نقش خیال»، «چه آتش‌ها»، «آب، نان، آواز»، «عبور» و آثار دیگری که حرفهایی نو در موسیقی داشته‌اند را در بازار موسیقی کشور منتشر کرده است و در هرکدام از این آلبوم‌ها نیز به نوعی سعی شده تا مرزهای نوازندگی تار و موسیقی ایرانی گسترش یابد.

قمصری درباره آلبوم «دُرصط» اینگونه می‌گوید: «این واژه در این مجموعه، حاصل بار دگرگونی معنایی در قواعد حاضر موسیقی ایرانی، برای ارائه درونیات شخصی است بدون اینکه به اسلوب‌ها خدشه‌ای وارد شود. دُرصط نه غلط است نه درست. ارائه «دُرست»، را اگر بازنمایی و «غلط» را نادیده انگاشتن اصول بپنداریم، به اعتقاد من راه سوم، درصط عمل کردن، یعنی رسیدن به آفرینش هنری با وفاداری به اصول، همان هدف اصلی‌ام در خلق اثر است.»

در ادامه قمصری از تصاویر ذهنی که برای خلق این اثر داشته می گوید که آن تاریکی مطلق و حضور یک شمع بوده است. ناگفته نماند استفاده از تار و ارکسترزهی سازبندی مورد علاقه‌ قمصری در این اثر نیز دیده می‌شود.

آلبوم دو بخش دارد که در نخستین بخش قطعات «پنجره های مات»، «سماجت دست»، «مرا…» و «نفس زنان» که در گوشه نیشابورک اجرا می شود و «درصط» را خواهیم شنید. دومین بخش هم اجرای زنده در کنسرت سمنان می‌باشد و سه قطعه با نام‌های «سایه‌ یک سایه»، «رو به ور» و «دویدن روی آب» دارد.

«علی قمصری» در این آلبوم فقط تار می‌نوازد، همراهان او «میثم مروستی» با ویولن، آلتو و ویولنسل، «کامران منتظری» با تنبک و کاخن، «زکریا یوسف» با دف، بندیر و دیگر سازهای کوبه‌ای می باشند. «مصباح قمصری» نیز این بار فقط در نقش تولیدکننده آلبوم ظاهر شده است. البته «درصط» کاوری تامل برانگیزی دارد. در تصویر اول آن قمصری با چتری بالای سرش روبروی دوربین و مخاطبش ایستاده است اما درست بالعکس در زیر چتر فقط باران می‌آید.

شایان ذکر است که این آلبوم در هفته دوم اسفند ماه به بازار موسیقی عرضه می‌شود اما پیش فروش نسخه دیجیتال آن از دومین روز اسفند در سایت «بیپ‌تونز beeptunes.com» آغاز شده و این اثر به صورت قانونی قابل دانلود می‌باشد.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها