«چنگ رودکی» از «همنوازان فاخته» منتشر می‌شود
نویسنده خبر : Admin

«چنگ رودکی» از «همنوازان فاخته» منتشر می‌شود

Admin 11 مارس 2017 0 نظر
کد خبر : 826933
بازدید : 38
2 پسند
خلاصه خبر : تازه ترین اثر گروه موسیقی «همنوازان فاخته» با عنوان «چنگ رودکی» در قالب کلیپ تصویری اوایل سال ۱۳۹۶ منتشر و در دسترس مخاطبین قرار میگیرد...
متن خبر :


تازه ترین اثر گروه موسیقی «همنوازان فاخته» با عنوان «چنگ رودکی» در قالب کلیپ تصویری اوایل سال ۱۳۹۶ منتشر و در دسترس مخاطبین قرار میگیرد.

«خشایار پارسا» سرپرست گروه همنوازان فاخته با اعلام این خبر، درباره جزئیات اثر گفت: «مراحلِ ضبط و میکس موسیقی این اثر به خوانندگی محبعلی بخشی، به پایان رسیده است و بعد از تعطیلات نوروز ضبط تصویری کار شروع میشود. همنوازان فاخته که از سال ۱۳۸۶ با اجرای کنسرتهای متعدد در تهران و شهرستانهای مختلف و حضور در جشنواره های معتبر و اجراهایی در خارج از کشور فعالیت های خود را ادامه میدهد، در حال حاضر مشغول ضبط مراحلِ پایانی یک آلبوم صوتی و یک کلیپ تصویری هست که هر دو اثر به زودی وارد سبد فرهنگی علاقمندان موسیقی خواهد شد.»

وی در ادامه صحبت هایش افرود: «با توجه به اینکه هنر موسیقی مانند تئاتر هنر اجرای زنده است، برای ما کنسرت بیشترین اهمیت را دارد و تلاش میکنیم با اجراهای زنده ارتباط خود را با شنوندگان موسیقی حفظ کنیم. اعتبار گروه های موسیقی به تعداد کنسرتهای آنها میباشد، اما متاسفانه در ایران به دلیل مدیریت ناسالم در این حوزه، گروه های موسیقی دستگاهی و کلاسیک ایرانی اجراهای زیادی ندارند و اگر هم اجرا میکنند با شکست مالی مواجه میشوند، اما گروه همنوازان فاخته تلاش میکند سالی چند اجرای زنده در شهرستانها و پایتخت داشته باشد.»

گروه همنوازان فاخته تا کنون در ژانرهای مختلفی از جمله موسیقی مقامی دوره تیموری، موسیقی دستگاهی دوره قاجار و موسیقی رادیویی دهه چهل ایران به اجرا و آهنگسازی پرداخته است و آلبومی که از این گروه در دست انتشار است به سبک موسیقی مقامی دوره تیموری با خوانندگی «مهدی امامی» است و کلیپ تصویری این گروه نیز به سبک دوره رادیویی با خوانندگی «محبعلی بخشی» خواهد بود، البته هر دو اثر با رویکردی معاصر و سازبندی جدید ارائه خواهند شد.

شایان ذکر است که هدایت کلاری (بم تار)، مهدی شیخ (تار)، آرمان حیدریان (کمانچه)، هامون بهرامی مقدم (سنتور)، حسین گازر (تنبک)، علیرضا رسولی (کمانچه آلتو)، نیما داغمه چی (تار) و خشایار پارسا (سنتور) به عنوان نوازنده در گروه همنوازان فاخته حضور دارند.

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها