هنرمند نامی کشور آذربایجان از تجربیات و نگاه اش به حضور در ایران سخن گفت
نویسنده خبر : Admin
خلاصه خبر : کنسرت بین المللی گروه موسیقی «آلتونِ» کشور آذربایجان به سرپرستی «محمد مطلق» و خوانندگی «آبگول میرزا علی اف»، در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 1396 در «تالار وحدت» تهران برگزار می‌شود...
متن خبر :


کنسرت بین المللی گروه موسیقی «آلتونِ» کشور آذربایجان به سرپرستی «محمد مطلق» و خوانندگی «آبگول میرزا علی اف»، در تاریخ 16 اردیبهشت ماه 1396 در «تالار وحدت» تهران برگزار می‌شود.

 

این در حالیست که «صاحب پاشازاده»، یکی از اعضای این گروه و موزیسین مطرح و موفق موسیقی آذربایجانی که تا به حال چندین سفر و حضور هنری در ایران داشته است، در آستانه برگزاری این کنسرت، از تجربیات و نگاه خود به این حضور چندین باره در ایران گفته است.

این کنسرت که با هدف حفظ اصالت و اشاعه موسیقی اصیل آذری، رپرتواری غنی را تقدیم مخاطبان و موسیقی دوستان می کند، متشکل از هنرمندان توانمندی از کشور آذربایجان یعنی «صاحب پاشازاده» نوازنده تار، «طغرل اسدلایف» نوازنده کمانچه، «آبگول میرزا علی اف» خواننده، «فرید ممداف» نوازنده گارمون، «رامیل ولی اف» نوازنده کیبورد و «امین موسی اف» نوازنده قوشا ناغارا می باشد و «محمد مطلق» از ایران، علاوه بر سرپرستی این مجموعه، نوازندگی ساز ناقارا را بر عهده دارد.

«صاحب پاشازاده»، درباره این کنسرت و حضورش در ایران گفت: «من بسیار خرسندم که فرصتی دیگر دست داده تا در ایران حضور داشته باشم و به اجرای موسیقی بپردازم. من تا به حال دفعات متعددی شاید در حدود 15 بار به ایران سفر کرده ام و در کنسرتها و مجموعه های مختلفی از جمله ارکستر ملی ایران و جشنواره بین المللی موسیقی فجر نوازندگی کرده ام. در شهرهای مختلفی همچون تهران، اصفهان، شیراز، مازندران، رامسر، بابل، ساری، اردبیل، تبریز، مشهد و کیش نیز برنامه موسیقی داشته ام و از این تجربیات پربار، بسیار احساس خوشبختی می کنم.»

وی افزود: «همیشه آنچه از سوی مخاطبین ایرانی نصیبم شده، حرمت و احترام به موسیقی آذربایجان بوده و این امر زمینه ای برای انگیزه و تلاش بیشتر من بوده تا باز هم به ایران سفر کنم و نسبت به این مهرورزی ها ادای دین داشته باشم. با بسیاری از موسیقیدانان و پیشکسوتان این عرصه آشنا هستم و با بسیاری از آنها دوست هستم. استاد شجریان، استاد علیزاده که نوازندگی تارشان را بسیار می پسندم، استاد اردشیر کامکار نوازنده فوق العاده کمانچه، استاد گنجه ای و… از جمله این اساتید سرشناس هستند. استاد یحیی نامی هم از نوازندگان قدیمی موسیقی ایرانی خاطرم هست که بسیار به نوازندگیشان علاقمند بودم. بسیاری از هنرمندان موسیقی ایرانی، بنده را می شناسند و نسبت به نوازندگی من لطف داشته و آنرا می پسندند.»

این موزیسین توانا با نگاهی به همکاری گروه «آلتون» و «محمد مطلق» سرپرست و نوازنده گروه، عنوان کرد: «محمد مطلق بسیار نوازنده قدرتمندی هستند و اگرچه این اولین همکاری ما با اوست، اما دوستی ما چند سال است که شکل گرفته است و مدتهای زیادی است که با یکدیگر در ارتباط و مراوده هستیم. مطلق انسان و دوست بسیار خوبیست و من به دوستی با او افتخار می کنم. قطعا این آخرین همکاری ما نخواهد بود. او برنامه ریز و مدیر آگاه و موفقی است و در حق او می توانم عنوان کنم که آنقدر ذهن من نسبت به «محمد مطلق» و توانایی هایش مثبت است که این موضوع مرا به همکاری های بیشتر با او در آینده سوق می دهد.»

پاشا زاده در پایان خاطر نشان کرد: «بسیار مایلم که این کنسرت در تبریز نیز برگزار شود. پر واضح است که آن خطه برای موسیقی آذربایجانی، لطف و احترام خاصی قائلند. با اشتیاق به دیدار دوستان موسیقی دوست ایرانی می روم و از همینجا به تمام ایرانی های عزیز و دولت ایران سلام و درود می فرستم.»

شایان ذکر است که کنسرت موسیقی بین المللی گروه «آلتون»، در ساعت 18 از تاریخ 16 اردیبهشت ماه در «تالار وحدت» بروی صحنه می رود و علاقمندان می توانند جهت خرید اینترنتی بلیت به سامانه www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به آهنگهای جدید و اخبار به کانال تلگرامی گانجاموزیک بپیوندید .

Telegram.me/Ganja2Music_com

رسانه خبری موسیقی گنج نوا
مجموعه گنج نوا (گانجا2موزیک) پایگاهی جهت اطلاع رسانی اخبار، گزارشها و تصاویر کنسرتها میباشد.
هیچ چیز در این دنیا به اندازه تلاش و پشتکار باعث رشد و موفقیت نمی‌ شود گنج نوا نیز با بهره مندی از عکاسان و خبرنگاران حوزه موسیقی و با تلاش و پشتکار سعی در پیشرفت موسیقی کشور دارد.
برچسب ها